07.09.2017, 10:35

Tri mesiace v ponuke JOJ Group – aká je sledovanosť AMC Networks?

Najpozeranejší je Minimax. AMC a Spektrum viac pozerajú muži.

Tri mesiace v ponuke JOJ Group – aká je sledovanosť AMC Networks?
Zdroj: MEC Slovakia

V tomto roku sme boli svedkami až dvoch rozšírení portfólia  JOJ Group. Kým v januári skupina zaradila do svojej obchodnej ponuky stanicu Prima Plus, krátko pred letnou sezónou začala v podobe balíka piatich programov AMC Networks Central Europe ponúkať reklamu v prémiových tituloch na AMC, najobľúbenejších rozprávkach, seriáloch a filmoch pre deti na Minimaxe, vo vzdelávacích a zábavných dokumentoch na Spektre a v prenosoch zo športových podujatí na Sport 1 a Sport 2.

Práve zaradenie týchto staníc do portfólia JOJ Group prinieslo viac svetla do toho, na akej úrovni sa pohybuje ich sledovanosť. My sme sa opäť nechali uniesť zvedavosťou a pozreli sa na výsledky týchto televíznych kanálov za prvé tri mesiace v ponuke JOJ Group.

V nákupnej cieľovej skupine 12-54 sa favoritom stal Minimax, ktorého share počas celého obdobia neklesol pod 0,7%. V prvý mesiac s touto stanicou ako-tak dokázal držať krok iba kanál AMC, no už s príchodom dovoleniek sa záujem oň výrazne prepadol. Ostatným staniciam leto skôr prialo – kanály Sport 1 a Sport2, ktoré exkluzívne ponúkajú priame prenosy z pretekov F1, mali počas dovolenkového obdobia vyššiu sledovanosť ako v júni. Share Spektra sa v auguste dokonca vyšvihol o 0,1-percentuálny bod. 

Zdroj: MEC Slovakia

Zaujímavé je aj porovnanie sledovanosti v cieľových skupinách ženy 15-54 a muži 15-54. Neprekvapilo nás, že z oboch pohlaví sledujúcich Minimax so svojimi ratolesťami, dominovali ženy. Ničím prekvapivým nie je ani vyšší záujem mužov o športové kanály.  Zaujal nás však pohľad na sledovanosť staníc AMC a Spektrum, kde dominovali muži, v prípade druhého menovaného kanálu dokonca viac ako trojnásobne oproti ženám. Mužské publikum sa pre tieto stanice ukázalo ako najafinitnejšie. Toto zistenie nám tak otvára možnosti lepšieho cielenia na túto skupinu v rámci skupiny programov AMC.

Zdroj: MEC Slovakia

A čo ďalej?

Vzhľadom na sledovanosť Primy Plus, ktorá dosahuje priemerný mesačný share 0,5%, neočakávame, že by túto hranicu mohli stanice AMC s výnimkou Minimaxu výrazne v jesennom období prekročiť. Ich obsah vnímame skôr ako doplnok na lepšie cielenie televíznych kampaní. K tomu nám aktuálne pomáha insight o ich výsledkoch, ktorý sme získali vďaka ich zaradeniu pod krídla JOJ Group.

Zdroj informácií: PMT/TNS

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.