Pokojnému letu a dovolenkám je koniec. Čokoládoví Mikuláši zaplnili pulty hypermarketov a oznámili príchod nákupne najsilnejšej časti roka. Médiá majú veľkú radosť, keďže často bývajú vypredané.

Už menej sa tešia online marketéri. Vysoký dopyt dvíha ceny, niektoré kampane dosahujú až absurdné výšiny. Zároveň kvôli všetkému tomu komunikačnému pretlaku je pre nich o to dôležitejšie vyniknúť a zaujať pozornosť ľudí. Špeciálne ak komunikujú na mileniálov, keďže až 60% z nich blokuje reklamu.

Natívna reklama, ľúbivé články a videá sú tou možnosťou, ako sa prirodzene votrieť do pozornosti užívateľov. Bez ohľadu na adblocky či zariadenie, ktoré používajú. Ako z nich urobiť svojich ambasádorov, ktorí budú obsah ďalej šíriť.

Nasledovné kampane berte ako subjektívny výber tých najkrajších letných kampaní, ktoré zaujmú, inšpirujú, poradia. Ako tipy, ktoré aj váš komunikačný mix môžu urobiť lepším a zaujímavejším.

1. Leto na pláži

Slovak Telekom chcel odpromovať svoj úspešný projekt Magio pláž. Na Topkách napísala redakcia sériu článkov:

FOTO Petržalské nábrežie Dunaja včera a dnes: Spomínate si ešte na Lido či lunapark?

Najlepšie mestské pláže európskych veľkomiest: Bratislava môže byť na seba hrdá

Leto v plnom prúde a vy makáte v kancelárii? Tu je 5 tipov, ako si zlepšiť deň

Články obsahujú veľa pekných obrázkov, backlinkov, embedy z Instagramu a samozrejme promo programu a služieb. Mali spolu cez 33 tisíc čítaní, priemerná strávená doba takmer 3 minúty.

2. Teleráno na cestách

CK Satur sa spojila s Markízou a do Telerána pripravili cestovateľskú sériu po vybraných európskych destináciách. Tá bola plná zaujímavých tipov na dovolenku, fotiek, praktických informácií i rozhovorov priamo s návštevníkmi na mieste.

Pochopiteľne, video bolo nosným formátom komunikácie. Okrem živých vstupov v televízii zahŕňala aj články na internete s fotkami a instagramovými embedmi. Príspevky na facebooku mali tisíce interakcií.

3. Refresher leto

Redaktori obľúbeného lifestyle magazínu vyrazili na trojtýždňový výlet po Slovensku. Stretli sa so stovkami fanúškov, s ktorými tvorili kopu obsahu. Do toho všetkého cez product placement zapojili produkty a služby, ktoré sa na výletoch zídu, či už sa jedná o internet, dopravu, šport, gastro a ďalšie zážitky. Schválne, nájdete všetkých klientov?

Existuje vôbec ešte niečo za Prešovom a Košicami?

Ako si mladí východniari užívajú slovenské more?

Na toto miesto by mal raz prísť každý Slovák

Videoblogy mali cez 40.000 prehraní, zásah na sociálnych sietiach bol v stovkách tisíc, pričom s fanúšikmi aktívne komunikovali aj online. Výsledkom bolo výborne spracované video o tom, aké nádherné Slovensko je (načo vlastne ľudia cestujú do ďalekých krajín, keď máme toľko krásneho tu u nás?).

4. Sedem divov Slovenska

Magazín Sóda od operátora O2 je ukážkovým príkladom dobre zvládnutého content marketingu vo veľkej firme. Počtom článkov, redakciou i návštevnosťou sa vyrovnáva aj klasickým lifestyle magazínom od veľkých vydavateľov.

Na inšpiráciu čitateľov a podporu LTE siete vydali počas leta sériu článkov 7 divov banskobystrického, bratislavského, košického, nitrianskeho, prešovského, trenčianskeho, trnavského, žilinského kraja.

Texty mali spolu 99.000 čitateľov, reach cez 1,1M ľudí, 7355 likov a 2564 zdieľaní. Takto má vyzerať obsah, ktorý buduje vzťah. Kde ľudia sami zdieľajú obsah a vôbec im nevadí, že čítajú reklamu. Je to vlastne ešte reklama?

5. Jednorazovky

Na záver zopár kreatívnych realizácií, ktoré síce neboli súčasťou väčšieho balíka, ale to im na kráse neuberá.

Agentúra mEleven pripravila pre Avion články o evente Krúžkobranie. Cieľom bolo prilákať rodičov s deťmi do nákupného centra, aby si vybrali a na vlastnej koži vyskúšali krúžok, v ktorom by sa chceli ďalej rozvíjať. Rozhovor s odborníčkou mal 12 tisíc čítaní a 564 zdieľaní, čo je vzhľadom na úzku cieľovú skupinu výborné číslo. Články boli tiež podporené cez Strossle, pričom klient využil regionálne cielenie na bratislavský a trnavský kraj.

V SME pripravili krásny long-form článok zo života horských záchranárov. Čitateľom priblížili, s čím sa musia vysporiadať pri zachraňovaní životov, na dennej báze. 12 tisíc čítaní, 225 sharov, priemerný čas čítania článku 8:36 minúty.

Na záver chuťovečka - obrázok komunikujúci pocit tínedžera, keď si zapne neobmedzené dáta na mobile. V popise bol jediný odkaz na Easy paušály od Telekomu. Kreatíva z dielne Startitup Group bola umiestnená na najväčšom slovenskom fanpagi s meme obrázkami. Výsledok? Obrovský reach, engagement 5000+, preklikov na web klienta 4000+. Nie je zlé na jediný obrázok.

Zdroj: Strossle

Máte tip na nejakú kampaň, ktorá by tu nemala chýbať? Pošlite linky a informácie na filip.kuna@strossle.com.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.