Ako Google Premier Partner sme s očakávaním nových insights radi prijali pozvanie na tohtoročný Google Partner Summit 2017, ktorý privítal celkovo viac ako 1 000 marketingových expertov zo 63 krajín sveta. Na troch pódiách rezonovali rôzne témy – horúce novinky z kuchyne Google, úspešné case studies, nové marketingové online nástroje, nahliadnutie do behaviorálneho správania používateľov v online priestore, leadership, hiring proces... Rozmanitosť tém bola príjemným prekvapením eventu. Jednou z nosných tém bola aj umelá inteligencia, alebo, ak chcete, A. I.

Všetko sa dá ovládnuť hlasom
„Google, zavolaj mame!“ či „Siri, nájdi cestu domov!“ A. I. je nová, nezastaviteľná éra hlasovej komunikácie v online priestore, ktorá, najmä v krajinách ako USA, UK alebo Nemecko, už má svojich verných zástancov. Títo pomocníci sú cenovo dostupní, neodvrávajú, nemajú svoje nálady, jednoducho bez reptania plnia vaše pokyny. A stávajú sa tak inteligentnejšími. V Starmedii nás téma umelej inteligencie zaujala najviac. Predstavte si piatkový večer. Vrátite sa po náročnom dni z práce a potrebujete ešte nakúpiť potraviny na víkend. A keďže nie ste práve superhrdina v obtiahnutom trikote, nemáte už silu obchody obehať fyzicky.

Pre A. I. žiaden problém. Jednoducho sa porozprávajte s Googlom. Hlasovými povelmi zistíte, kde majú potrebný tovar, čeknite ceny a vyberte si najvhodnejší variant. Popri nakupovaní a prezliekaní sa si hlasom spustite obľúbený hudobný playlist Friday Night Fever a po zadaní všetkých ingrediencií do virtuálneho košíka požiadajte Google o stanovenie trasy na miesto, kde sa o necelú hodinu stretávate s kamošom. Popritom cez hlasový povel zavolajte mame a povedzte jej, že na pravidelný nedeľný obed neprídete, pretože musíte strážiť šialeného Jacka Russela svojho suseda, ktorý odcestoval na dovolenku. Po návrate domov vás bude nákup už čakať predo dvermi. Bez starostí, bez námahy. Nereálne? Vôbec nie. Jednoduché a pohodlné? Jasné, že áno.

Otázky, ktoré treba vyriešiť
Tento spôsob hlasového surfovania v online priestore má však pre nás, online marketérov, zatiaľ viacero nejasností:

  • Akým spôsobom sa bude pri hlasovom vyhľadávaní bidovať na reklamné odkazy? Bude vytvorený nový algoritmus? Ak áno, akým spôsobom bude fungovať?
  • Akým spôsobom a kde sa budú zaznamenávať údaje o konverznej ceste používateľa? V akom rozhraní budú dostupné celkové výsledky?
  • V akej výške sa asi bude pohybovať cena za konverziu?
  • Podarí sa zjednotiť algoritmus vyhľadávania pre všetky podobné prístroje dostupné na trhu?
  • Bude online používateľ ochotný strpieť omnoho vyššiu mieru straty súkromia, ako je to pri zbere cookies?

Aj keď aktuálne nepoznáme detailné odpovede na viaceré otázky, A. I. by sa mala pre nás už teraz stať prioritou, ktorú určite netreba prehliadať. Veď spolupráca s umelou inteligenciou určite prinesie omnoho väčšiu rôznorodosť do našej práce. Teda za predpokladu, že sa z nej o niekoľko rokov nestane samostatne mysliaci a konajúci Terminátor.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.