HNonline Evita Dia eRUN.sk Mediweb MAFRA Slovakia Predplatné Inzercia + viac
Strategie.sk
Strategie na Facebooku Strategie na Twitteri Strategie na LinkedIn

121 tisíc Slovákov na sociálnej sieti roka 2013

Ľubomír Neo Tuchscher A A A

 

Na začiatku roka mienkotvorné médiá tradične predpovedali trendy pre najbližších 365 dní. Podľa viacerých bude jedným z najviac skloňovaných slov tohto roka Linkedin. Sociálna sieť, na ktorej namiesto Lady Gaga a Justina Biebera dominuje Sir Richard Branson. Linkedinu bude priať ekonomická situácia vo svete, keď niektorí o prácu prídu, ďalší budú hľadať lepšieho zamestnávateľa a iní niekoho, s kým sa budú môcť poradiť o svojich odborných problémoch (a na Facebooku by sa ich otázky stratili v diskusiách o politike a fotografiách malých detí). A potom sú tu headhunteri a recruiteri, ktorí vyhľadávajú na Linkedine potenciálne talenty. Môžem potvrdiť, že oslovovanie potenciálnych zamestnancov sa už reálne deje  aj na Slovensku.

Áno, Linkedin, je to tá sociálna sieť, ktorá na začiatku tohto roku informovala o dosiahnutí magických 200 miliónov registrovaných členov na celom svete. Mimochodom, Twitter v decembri 2012 informoval, že dosiahol míľnik 200 miliónov aktívnych užívateľov mesačne. Podľa aktuálnych informácií komunikačnej siete Porter Novelli, ktorej členom je aj agentúra Neopublic, 60 percent užívateľov Linkedinu ho použilo aspoň raz v uplynulom mesiaci.

Nehovorím nič nové. Tieto čísla ste si mohli prečítať aj inde. Ale čo Slovákovi dá, ak je nejaká sieť plná Američanov, Indov a Brazílčanov? No podľa štatistík Socialbakers je na Linkedine 121 tisíc Slovákov, čo nás robí 72. krajinu na svete s dvojpercentnou penetráciou populácie.

Detailné štatistiky o slovenských členoch Linkedin možno nájsť na blogu nezávislej marketingovej konzultantky Jany Filovej, ktorá sa tejto sociálnej sieti venuje dlhodobo. Pre tento blog poskytla dáta zo svojho najnovšieho článku Inovátori a Linkedin porovnávajúceho Slovensko s ostatnými krajinami Višegrádskej štvorky.   

 

Áno, stále možno namietať, že mnohí registrovaní užívatelia Linkedinu po zavesení svojho CVčka sa už na Linkedin nevrátili (a možno zabudli aj svoje heslo). Som presvedčený, že tento rok to môže zmeniť. Pomôže tomu nielen väčšie zamýšľanie sa nad vlastnou prácou na strane užívateľov, ale aj zmena prístupu k obsahu zo strany Linkedin. O nevyužitých možnostiach Linkedinu v blogu nabudúce.