StoryEditor

5 tipov pre majiteľov reštaurácií, ako zvýšiť tržby

22.08.2014, 16:23

Do reštaurácií nechodím veľmi často. Najčastejšie sú to rýchlovky počas pracovného dňa a väčšina mojich "lepších" skúseností pochádza zo zahraničia. Aj napriek tomu si myslím, že by som viacerým slovenským podnikom dokázal zvýšiť tržby, otázka či o to samotní majitelia vôbec stoja..?

Nie som odborník na gastronomické služby. Mojích 5 sedliackych tipov pochádza čisto zo zákazníckeho pohľadu a zdravého rozumu.

 

UPOZORNENIE: Nečítajte ďalej, ak očakávate prevratné tipy z pohľadu online marketingu

 

Vlastné produkty/ limonády

Veľa majiteľov reštaurácií ešte stále nepochopilo, že predajom "coca coly" nezarobia ani zďaleka toľko, koľko by mohli na jednoduchých limonádach, kde sú náklady minimálne. Jeden citrónik s troškou zázvoru, voda + ľad, to je odhadovaný náklad 15 centov. Predať to viete za 1,5-2 Eurá. Za koľko nakupujete tu hnusnú nezdravú cocacolu a za koľko ju predávate? To isté o koláčikoch, jednohubkách, chlebíkoch... Niektoré nové koncepty kaviarničiek to pochopili a darí sa im.

 

Samozrejme netvrdím, že teraz treba dostať komerčné nápoje z nápojových lístkov preč, ale svoje miesto by si mohli nájsť niekde na okraji za poslednou stranou.

 

Proaktívni a milí čašníci/ dostatočný počet čašníkov

Stáva sa mi to tak často. Prídem do reštaurácie a mám normálne problém objednať si. A keď už sa ku mne konečne niekto dostaví, nestihnem ani nadiktovať objednávku a už je tá osoba preč. Čo takto nápoj? Pomoc s výberom?

 

Ešte viac ma irituje, keď už sedím na tom dobrom chladenom pivečku, ktoré som práve dopil a na ďalšie čakám 20 minút. Veď za ten čas som mohol mal dopité ďalšie dve. To samozrejme nesúvisí len s proaktivitou čašníkov ale aj s ich počtom. Keď mám v piatok večer narvané v podniku, nezarobí mi jeden čašník navyše viac?

 

Príklad by sa dalo brať z mnohých českých krčiem, kde výčapník nosí nové pivo vždy, keď vám klesne hladina v pohári pod polovicu. Vtedy máte problém prestať piť :)

 

 

Menší výber

Hádajte, z čoho si vyberiete rýchlejšie a ľahšie? Z piatich jedál alebo 348 jedál? A ešte jedna hádanka, kde viete lepšie pracovať s výberom zákazníka, kombináciou spolu s nápojmi a cenotvorbou? Ja osobne si myslím, že menej je niekedy viac..

 

Odporúčania od personálu

Prečo ten spomalený časník ku mne prvýkrát príde a spýta sa ma, čo som si vybral? Prečo mi niečo neodporučí? Nespýta sa ma na čo mám chuť a nepomôže mi nakombinovať moje jedlo spolu s nápojmi? Úžasná vec, kde viete predať viac za viac a nemusí to fungovať iba v 5hviezdičkovej reštaurácii ale kľudne aj v lepšej miestnej vývarovni.

 

Cenotvorba a "balíčky"

Cenotvorba jedál neznamená, že predávam šnicel o tri eurá drahšie ako minulý rok. Ide skôr o to, aby si zákazník kúpil okrem toho šniclu aj nejaký šalátik, dobré pivečko alebo vínečko a na konci si dal dezert, lebo mu čašník povedal, že je vynikajúci. A úplne ideálne je, keď ho to celé výjde lacnejšie ako keby si to objednal samostatne. Ľudia majú radí balíčky, keď to opticky vyzerá, že ušetrili.

---------------------

Tak čo, kto pozná vo svojim okolí reštauráciu, ktorej by to pomohlo?

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 06:45