23.05.2013, 14:29

Favoriti na Zlatý klinec 2013

Vysoko subjektívny a fundovaný výber z prihlásených prác, ktoré ašpirujú na najvyššie ocenenie v slovenskej reklame.

Favoriti na Zlatý klinec 2013

Je čas sa pozrieť na niekoľko výborných prác, ktoré sa zrodili na Slovensku. Možno ich úroveň priamo neatakuje zlatého leva z Cannes, predsa len sa tu zrodili pozoruhodné kúsky, ktoré presahujú šeď slovenskej reklamy. Nasledujúci výber na AdArene je len takou malou ochutnávkou z tých najlepších, predsa len dlhé posty nikto nebude aj tak čítať :)

 

Print

Táto najklasickejšia disciplína reklamy má stále ešte svoje miesto aj u nás.

 

Vysoká škola múzických umení – Moje srdce patrí divadlu (Made by Vaculik)

Výstižný nápad dotiahnutý dokonca.

 

Lego - Technic (Jandl)

Skevele vystihnutá podstata špeciálneho lega.

 

 

Piano – Komu darovať Piano? (Istropolitana Ogilvy)

Špečifická služba a výborne odkomunikoivaná. Ešte sa mi pri tejto práci páči schopnosť pohotovo reagovať na vtedajšie aktuálne témy.

 

 

Orange - Niki Lauda (Wiktor Leo Burnett)                                                                                                                                                                                    

Trefa do čierneho alebo ako sa dá  čo najjednoduchšie zobraziť dve typické vášne najznámejšieho Rakúšana.

 

 

 

Poster a Outdoor

 

Coca Cola – Vrchnáčiky (Mayer/McCannErickson)

Táto svetoznáma značka si zaslúži hravé nápady. Všetky tri nápady z tejto série boli vydarené.

 

Nay Elektrodom – 220 Travoltov (Mark BBDO)

Pozoruhodná odpoveď na zobrazenie tanečného domu, ktorý sponzoruje predajca elektra.

 

MasterCard Europe – Maestro cyklozóna (Mayer/McCannErickson)

Skvelé vyhratie sa s logom a témou samotnej služby.

 

Slovenská požičovňa – Búchač (Wiktor Leo Burnett)

Neviem koľko ľudí si na tom obúchalo hlavu, ale tento nápad určite vybočil z radu reklám na nebankové subjekty.

 

Pes v núdzi – Darujte 2% do správnych labiek

Výborný nápad, ktorý si uťahuje z politikov. Nápad zafungoval aj vďaka vysokej rozpoznateľnosti pôvodnej politickej reklamy.

 

Shtoor ako ho nepoznáte – Štúrovci (Brandy)

Pekná a poctivo zvládnutá reklamná robota aj v prípade nových aktivít Štúra.

 

 

TV a kinoreklama

Kooperativa – Kľúčová výbava (MUW Saatchi & Saatchi)

Pri tejto poisťovni je to dlhodobo výborná úroveň humoru a spracovania.

 

www.sme.sk – 2 milióny ľudí chcú vedieť viac (Core4)

Nápad s nečakanými insightami a príjemné spracovanie vyšvihli túto prácu vysoko.


 

 

Rádio

Tradične veľmi chudobná kategória na prihlásené práce. Skúsim aspoň jeden tip na ocenenie.

 

Prvá stavebná sporiteľňa - Najdôležitejšie miesto na svete (Respect APP)

Veľmi príjemne spracovaný insight o tom, že nový domov znamená pre ľudí niečo viac ako obyčajnú kúpu bytu. 

Pre vypočutie rádio spotu kliknite sem.

 

 

Online

Digitálna kategória je plná prihlášok a aj nápadov. Vybral som iba tieto, ktoré ma dokázali zaujať ihneď.

 

Veľký Tresko – Ryba Košice (MUW Saatchi & Saatchi + MUW Digital)

Šialený nápad pre tradičný československý produkt. Skvelý spôsob ako tresku dostať do pozornosti mladšej cieľovej skupiny.

Výborne spracovanú prezentáciu kampane nájdete tu.

 

Shoppie - Zážitky pre spotrebiče (Triad)

Keď potrebujete vystúpiť z nekonečného radu e-shopov, tak určite príďte s takouto story telling kampaňou. Správne trafené emócie, úžasný spot a zapojenie ľudí do vytvárania príbehov pre svoje verne slúžiace spotrebiče.

 

OSF – Nadácia otvorenej spoločnosti – Rómovia. A toto je ich príbeh

Jednoduchý nápad, ktoré sa z Young Lions môže dostať ku klincu. Nie je revolučný, ale jednoducho trefný.

 

 

Media

Miele - Tunel (Mayer/McCann Erickson)

Nápad neoslovil len poroty na zahraničných festivaloch. Vzhľadom k tomu, že okolo tunela Sitina pravidelne nechodím, tak som si aj chvíľu myslel, že tam toto odvážne outdoorové riešenie naozaj nainštalovali. Ocenenie za spôsob uchopenia média. Víralne video na fiktívnu reklamu.

 

Launch Windows 8 (Digita.sk)

Nie je nič lepšie, ako si vyskúšať produkt resp. zmeny, ktoré prináša na vlastnú kožu/počítači.

 

 

 

Kreativita v PR

Najskôr ukážem na kategóriu tých prác, ktoré podľa mňa viac ako vhodne takticky využili vhodnú príležitosť na odkomunikovanie svojich služieb.

Telefónica Slovakia – Obnova kilometrovníka


Obnova Kilometrovníka by zlatyklinec1

 

Piano – Komu darovať Piano? 


Komu darovať Piano? by zlatyklinec1

Anybody - Výtlky


Výtlky by zlatyklinec

Vo všetkých troch prípadoch si našli aktuálnu tému ku ktorej, musím uznať, výborne pripojili svoj benefit. Ocenenie si zaslúžia všetky 3 za to, že sa chopili práce v správny čas a za správny koniec.

 

Slovak Telekom – Rozumieme nepočujúcim

Za to úprimne tlieskam iniciatíve pri kampani na deň nepočujúcich. Skvele uchopená príležitosť, pochopenie toho, že verejnosť ani netuší ako žijú nepočujúci a veľmi vhodne adaptované k vtedajšej prebiehajúcej kampani. Toto je smer aj do budúcnosti. Prepájať úplne prirodzeným spôsobom svoje komerčné kampane nenásilným spôsobom s spoločensky prospešnými projektami.


Rozumieme Nepočujúcim by zlatyklinec1

 

 

Kampane

Do výberu z kampaní za posledný rok som vybral aj 2 kampane, ktoré viac-menej pokračujú a rozvíjajú dávnejší komunikačný koncept. Do výberu som si však zaradil preto, že tie koncepty sú skvelé a výborné pasujú k produktu.

 

 

Zlatý Bažant – Slovensko dávno svetové (Istropolitana Ogilvy)

Skvele nastavený positioning piva, na mieru ušitá kreatívna stratégia a poctivá reklamná práca od spotov, cez printy až po netradičnú výstavu. Kiež by sme mali na Slovensku viac podobných remeselne vydarených kampaní.


Slovensko dávno svetové by zlatyklinec

 

Komunálna poisťovňa – Obec na prvom mieste (MUW Saatchi & Saatchi)

Je to tak obyčajné a práve preto výborné. V reklame sa často sa zabúda na to, že slovenský svet nekončí v bratislavských Vajnoroch a priniesť autentických ľudí s naslušnejšie jazdiacej dediny bol skvelý ťah. Príjemné osvieženie segmentu, v ktorom by som takúto premyslenú domácu kampaň. Táto poisťovna sa mohla takto prezentovať aj skôr.


Obec na prvom mieste - Kampaň by zlatyklinec

Šariš - Etiketovač (MUW Saatchi & Saatchi + MUW Digital)

Východnarske pivo si stále drží konzistentný positioning a určite mu prospela aj súťaž o vytvorenie etikety. Nápad je výborný, chytilo sa toho množstvo ľudí a aj aj víťazné návrhy boli na slušnej úrovni.


Šariš etiketovač (Kampaň) by zlatyklinec

 

O držiteľoch Zlatých klincov sa rozhodne už tento piatok a ocenených prác bude určite viac, ako vám prináša AdArena. Pripomente si ešte moje tipy na Zlaté klince z minulého roka.

BTW: Ak viete o slušnej strategickej práci v reklame resp. v marketingu, ideálne v Prahe, tak neváhajte a určite mi dajte vedieť na adarena.blog@gmail.com Ďakujem :)

 

AdArena má rozšírený obsah na Facebooku.

Michal Halmeš, AdArena