14.08.2013, 14:21

Slovak Sport.TV - z verejných záchodov k Premier League

Ako vznikla televízia, ktorá nakupuje lukratívne športové práva a vysiela program, aký si nemôže dovoliť ani Nova Sport.

Slovak Sport.TV

Príbeh Slovak Sport.TV je krásny. Ako vznikla televízia, ktorá len tak nakupuje lukratívne športové práva? Inšpirujme sa aj my, veď takéto zázraky sa nedejú každý deň.

Začiatky: Na počiatku bola regionálna nitrianska televízia so štúdiom v bývalých verejných záchodoch. Mala kadejaké názvy - TV Zobor, TV Z, až sa z nej napokon stala CE TV, čiže "Central Europe Television". Asi v duchu hesla "keď môžu dať slovenské mamičky svojej dcére meno Šeherezáda, my môžeme nazvať svoju minitelku Central Europe".

Expanzia: CE TV dostala neotrepaný slogan "Viac než regionálna televízia". Slogan si však žiadal, aby bol naplnený, tak minitelevízia začala vysielať na satelite. A nakúpila prenosové vozy, keby niečo.

Brilantná idea so Slovak Sport.TV: Prenosové vozy boli nevyužívané, tak vznikla športová televízia. Aké jednoduché. "Johanka, vravel som ti, aby si kúpila štyri kozy, nie vozy. Čo teraz s tým? To aby som založil novú televíziu," takto nejako si predstavujeme rozhovor medzi majiteľom a jeho sekretárkou, ktorý položil základný kameň Slovak Sport.TV.

Všetci sú amatéri, len ja som lietadlo: Slovak Sport.TV chcela vyrábať priame prenosy, vysielať celoplošne a predávať reklamu bez akýchkoľvek peoplemetrových dát. Tak určiteee.

Ázijský tiger, ibaže z Nitry: Kým X slovenských televízií s rovnako "vycibreným" biznis plánom krachlo (VTV, Luna, Nautik, ETV Medicus, Empatia), Slovak Sport.TV dokázalo urobiť z vody Coca-Colu. "Johlanka, tuná hoď kockou a aké číslo padne, toľko kanálov spustíme. Hups, také vysoké číslo? To aby sme niečo ponakupovali. WTA, NHL, Premier League. Vybavené," takto nejako mohla pokračovať expanzia. Čo na tom, že tieto práva sú drahé? Nevadííí.

 

Takáto je cesta z nitrianskych záchodov k športovej televízii s právami, ktoré si nemôže dovoliť ani Nova Sport. Ostáva len pár nedoriešených drobností. Nebojte sa, naozaj iba maličkosti:

- Ako môže televízia bez strategického zahraničného investora, prípadne silných slovenských vlastníkov typu J&T prísť k právam na Premier League, WTA a NHL? Ako to robí? Sám šéf stanice kedysi pre Stratégie povedal: "Keď nájdeme partnera, ktorý povie, že tu chce mať napríklad KHL a dá nám na to peniaze, budeme rokovať s KHL." Kto je tým partnerom pri Premier League? Prečo sa nikto k tomu nehlási?

- Aké číslo padlo Johanke na kocke? Už tu máme Slovak Sport.TV, Slovak Sport.TV2, chystá sa Slovak Sport.TV3...

Kým trh nedostane odpovede na prvu otázku, Slovak Sport.TV bude pre mňa len ďalší absurdný projekt.

 

PS: Áno, oba citáty s Johankou sú vymyslené. Ako hovorí Plus 7 dní, naša fikcia.

PS2: Ďakujeme Sabíne z Facebooku za výber mena Šeherezáda :-)