09.09.2013, 18:55

BabelCamp prilákal fanatikov na sociálne médiá

CEE Social Media BarCamp

Zdroj: https://twitter.com/zbiejczuk/status/371205227522691072/photo/1
Zdroj: https://twitter.com/zbiejczuk/status/371205227522691072/photo/1

Konferencia len čisto na tému sociálne média, to sme tu ešte nemali. Celú túto akciu, v sobotu na konci augusta, zosnoval team Adama Zbiejczuka v brnenskej Fléde. BarCamp formát sľuboval menej škrobenosti a konferenčnej uhladenosti, čo už signalizovalo miesto konania. Medze zvyčajného BarCampu presahovali rečníci z Maďarska, Poľska či Chorvátska. Aj keď musím sa priznať, že práve pri zahraničných speakroch som nenašiel príliš zaujímavých vecí pre tento blog post.

Jindra Faborský si zaumenil, že zorganizuje veľkú a čo najlepšiu konferenciu o online marketingu. Na začiatku svojej cesty si zaumienil, že cieľ konferencie je to, aby účastníkov bavila a aby si z nej odniesli, čo najviac. Je asi prvý po študentských konferenciach, ktorý uprednostňuje nadšenie pred biznisom. Začal si vymieňať skúsenosti s organizátormi iných veľkých konferencií z celého sveta. Absolvoval množstvo rozhovor s ľudmi, ktorí na konferencie chodia alebo na nich prednášajú. Vznikla z toho zaujímavá štúdia a jej zhrnutie.

Dušan Šimonovič hovoril o praktickej skúsenosti z jeho českej O2, kde usporiadali smart duel. Bola to svojská testovacia akcia Samsung S4 vs HTC One. Ľudia na Twitteri boli za svoje otázky o produktoch odmeňovaní menšími darčekmi. Postupne sa vyprofilovali obhajcovia (šerifovia) pri oboch telefónoch a ľudia hlasovali, kto si najviac zaslúžili telefón (aj na otestovanie).

Z obrázku vidno, že ľudia sú dobrosrdeční a gamification funguje (ak niekto, teda pochyboval).

Pavel Cody Ungr spomenul experiment, ako Google indexuje jednotlivé sociálne siete (FB, Tw, G+) a ako to môže pomôcť vášmu webu. Výsledok je taký, že Google vo vyhľadávaní zohľadňuje aj sociálne siete, pričom najväčší vplyv má neprekvapivo ich vlastný Google+.

Prezentácia z prednášky, tu je to všetko podložené presnými číslami.

 

Pavel Hacker hovoril na zložitú tému návratnosti investícii do sociálnych médií. Už od začiatku majú veľké koncerny nastávenú iné parametre pre starostlivosť zákazníkov ako samotné sociálne médiá. Mnohé aj veľké firmy stavajú na primitívnej neoriginalite – postujú obrázky domácich miláčikov, pričom však ohlas ľudí to má neustále. Vlastne, je to taký jednoduchý manuál ako zaujať v ČR. Firmy si pre zmenu neuvedomujú, že stúpajú počet unlike a tým pádom aj (definitívne) stratených fanúšikov.

Adam Hazdra spolu s kolektívom nedávno vydali úspešnú knižku Skvělé služby. Jeho prednáška pokračuje v ich iniciatíve vôbec rozvíjať diskusiu a zlepšovať služby v ČR. Napríklad vo Veľkej Británii je už mnoho rokov spustený projekt designu služieb vo verejnom sektore. Je až zarážajúce, že až teraz sa niekto systematicky zaoberá službami, na ktoré dopláca a využíva ich také množstvo ľudí. Je to aj o nastolení pohľadu, že občania sú zákazníkmi a tým pádom, majú úrady na nich nazerať, aby odchádzali spokojní.

Petra Jankovičová priniesla niečo o storytellingu na sociálnych sieťach. Napríklad v USA tvorcovia seriálov už pred začiatkom sezóny tvoria pre divákov rôzne hry, súťaže a iný zábavný obsah, ktoré dokážu rozvíjať aj počas trvania seriálovej sezóny – súťaž o vytvorenie seriálového vizuálu , napísanie alternatívneho deju a pod. Postupne prišla aj ku praktickým agentúrnym skúsenostiam. V Maďarsku sa im podarilo pre Veľkopopovického Kozla vytvoriť sériu videí (príbehov), ktoré dokázali preniesť YouTube hviezdu aj do reálneho života. Spomenula však, že toto je len svetlá výnimka, pretože spravidla videá na Facebooku príliš nefungujú.

Jacek Iljin z poľskej mBank prišiel ukázať budúcnosť internet bankingu v podobe platieb cez Facebook. A to sme tu mali len nedávno novinku platenie mobilom.

Zaujala ma ešte myšlienka, pravdepodobne, podložená číslami, že aktivity na sociálnych sieťach majú súvis s predajom. Takže čím viac like, zdieľaní a komentovaní...

Na záver BabelCampového programu bol Social Beer Contest, kde sa mohli agentúry pivných značiek prihlásiťa odprezentovať, čo všetko robia pre ich značky. Vstupné bol jeden sud piva a našli sa 3 pivovary, ktorým ten sud nakoniec nechýbal. Hlas ľudu rozhodol o víťazstve Starobrna.

Na konferencii bolo dosť zahraničných prednášajúcich, avšak tých ktorých som videl, nepriniesli veľa nových poznatkov. Možno som si len zle vyberal medzi prednáškami, ktoré sa konali v 3 miestnostiach. Report zameraný na zahraničných vystupujúcich nájdete tu.

Prvý ročník BabelCampu bol perfektne zorganizovaný. Bolo cítiť nadšenie, uvoľnenú atmosféru a chuť diskutovať (aký to len rozdiel voči komerčným konferenciám). Catering nemal chybu (špeciálne HotKarot) a hoci bolo niekoľko nedostatkov, ktoré postrehol aj team okolo Adama Zbejczuka, tak to nemohlo vôbec znížiť vysoku úroveň BabelCampu. Už aj letmý štart registrácie (pričom bolo vopred avizované, kedy sa začne) bol skvelým krokom, pretože divoké preteky v registrácii dokážu odstaviť od vstupu, tých, ktorý sa o akciu zaujímali už oveľa skôr (a nie tých, ktorý akurát v moment registrácie sa o akcii dozvedeli) – výborná inšpirácia aj pre žilinský BarCamp.

Na záver pekný komix od Karela Novotného (Mindless).

Zdroj: https://twitter.com/__mindless__/status/373509687465213952/photo/1

Doplnené: Adam Zbejczuk priniesol sumárizáciu BabelCampu, kde nájdete aj veľa prezentácií z prednášok.

 

Blog AdArena existuje aj na  Facebooku. Tipy a pozvánky na výborné konferencie zasielajte na adarena.blog(at)gmail.com

Michal Halmeš, AdArena

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.