StoryEditor

Bohumilova Rýchlovka: Ako sa hrám s Lidlom na Instagrame

29.09.2016, 16:08
Upozornenie: spomínaný obchod s potravinami nemá nič do činenia s nasledujúcim textom. Okrem toho, že existuje.

Rýchlovka je späť. Bude bývať iná, ako tie, ktoré som na Stratégiách písal doteraz. Kolegyňa Iva Mrvová sa ujala pondelkového súhrnu mediálnych udalostí minulého týždňa tak sympaticky, že jej nebudem liezť do kapusty. Moje texty pribudnú na web plus-mínus v polovici týždňa, ako vidíte, začíname hneď v mínuse. Nevadí, verím.

Dnes sa podelím s radosťou z varenia. Áno, jedným z prejavov krízy stredného veku je (okrem strniska údajne vo farbe salt-n-peper) novoobjavená pasia. Môže za ňu Maslowova pyramída potrieb a marketing Lidla.  Život to tak chcel, tesne pred štyridsiatkou som sa potreboval naučiť variť. Dovtedy mi stačilo kulinárske umenie potrebné na prípravu čaja, kávy, párkov, praženice a bryndzových halušiek. Áno, dokázal som uvariť až jedno jedlo.

Celé to zmenil Lidl. Učiť sa variť s nimi je pre mňa zábavné. Nie som si istý, či úplne patrím do cieľovej skupiny, no keď som potreboval  prvú zbierku receptov na jednom mieste (rozumej knihu), neváhal som. Kúpil som si ju za nákupy v ich potravinách. Tú akciu si určite pamätáte, na vašej poličke možno zapadá prachom. Na mojej nie.

Začal som teda kopírovať recepty od Ihnačáka a Paulusa. Zakaždým s úprimnou snahou odlíšiť sa od nich čo najmenej. Možno to bola iná snaha, možno to bol strach. A stále je. Chutiam ani po dvoch rokoch nerozumiem, všetko teda musí byť podľa receptu.

Bohumil Stejskal

​Dodnes si spomínam na prvé pravé boloňské špagety (tuším sú na strane 111), v mojej knihe majú post-itku s piatimi hviezdičkami. Odvtedy iné nerobím. Zakaždým sa na ne teším ako tenkrát poprvé a aj po dvoch rokoch používam knihu. Pamäť na recepty mám ako Dory z Hľadá sa Nemo.

Druhú knihu ale potrebovať nebudem. Majú chvalabohu oveľa viac receptov na webe, spolu inštruktážnymi videami. Tak varím dnes, s mobilom na kuchynskej doske. Recept a postup kontrolujem v tom čase častejšie, ako facebookový feed. Musím ale povedať, že som za ten čas prišiel na zaujímavý fakt.

Varenie je ľahké. Video má päť minút a šéfkuchárom to odsýpa úplne hravo. Mne v skutočnosti dosť podobne (aj keď by som s nimi naozaj nešiel do Môj Ihnačák varí lepšie ako tvoj Paulus). Ešte sa mi ale nepodarilo natrafiť na recept, na ktorý by som si netrúfol. Ani na taký, počas ktorého prípravy by som mal pocit, že „ťažko pracujem“. Nič z toho, varenie je easy. Jediné, čo je na ňom ťažké je, že trvá nejaký čas. Keďže varím len cez víkendy, nenamietam.

​Popri tom hrám s Lidlom takú hru. Na Instagrame. (Pre)nasledujú môj účet, možno preto, že sa rád fotkou jedla, alebo procesu prípravy, pochválim.  Po jednom z heštegov si ma pridali, odvtedy sa s nimi pohrávam. Či mi to lajknú, aj keď hešteg nedám. Či lajknú hešteg #lidl, alebo aj #dnesbezlidla. Na úroveň, či lajknú aj hešteg #Kaufland som si netrúfol, no ten čas sa blíži.

Zatiaľ teda lajkujú len vlastný brand. Nevadí. Asi sa stále mám čo učiť. Pripravovať vizuálne pekné pokrmy aj bez označenia jedného z učiteľov môjho kuchárskeho „umenia“. Som im ale vďačný, urobili z varenia pre mňa niečo, čo sa učím rád. Zo školy si niečo podobné pamätám len z predmetu Telesná výchova.

Ramblingy

  • Sú späť! Tentokrát si ich už neodpustím
  • Budú aj mediálne
  • Prvú časť Za sklom som nevidel. Neviem teda, na aký zahraničný seriál sa podobá najviac
  • Viem ale, že reklama na JOJ netrvá každú hodinu dvanásť minút
  • Niekedy podľa mňa aj dvadsať
  • Aj preto môžu byť Naši v stopáži pomaly blízkej celovečernému filmu
  • Markíza mala s hokejom šťastie
  • Európa hrala výborne, Slováci excelovali a niekoľko zápasov odvysielala v primetime
  • A možno je počas tohto týždňa bezkonkurenčná od druhej do pol piatej v noci
  • Tri Bohumilove obľúbené nešportové programy súčasnosti sú tieto: Hurá do záhrady, Nové bývanie (a všetky spinoffy na RTVS a JOJ)
  • Bratislavská Lýra na Dvojke
  • Seinfeld na Doma
  • Inak, môj dlhoročný boj pokračuje
  • Pri každom programe, ktorý by mohol byť vysielaný s pôvodným zvukom, by tá možnosť mala byť povinne zapnutá
  • Seinfeld po newyorsky je každé ráno lepší, ako všetky kávy sveta
  • #Neprestanem
  • Anténa Roth Rock dostala pokutu za vulgarizmy v anglicky spievanej pesničke
  • Ak by mali dostať podobnú za každú nadávku, čo odvysielajú, do pol roka nemôžu existovať
  • Ten pocit, keď vedľa teba na futbale zdvihne jeden z divákov telefón so slovami „Počúvam rádio Expres“
  • Presne to zažil športový kolega na futbale niekde na Považí, výborne sa na tribúne pobavili
  • Tak znova o týždeň, mám na platni slepačí vývar
  • #TenViemAjBezLidla

01 - Modified: 2018-09-17 19:17:30 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Kvalitne? Lacno? Rýchlo? Nedá sa všetko naraz 02 - Modified: 2018-09-04 13:11:59 - Feat.: - Title: Omyly a fenomény komunikácie: Princíp kontrastu 03 - Modified: 2018-07-23 17:32:52 - Feat.: - Title: Dokáže performance marketing budovať značku? 04 - Modified: 2018-07-24 07:15:14 - Feat.: - Title: Ako byť obľúbeným klientom? Skúste štyri veci, ktoré fungujú 05 - Modified: 2018-07-09 08:24:15 - Feat.: - Title: Starajte sa, nebojte sa. Na veľkú zmenu stačia aj tieto tri jednoduché rady
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 07:22