27.01.2017, 10:33

Generálny riaditeľ JOJ Group: Množstvo reklamy na Jojke nepribudne. Naopak

Marcel Grega o tom, že objem reklamy v televíziách sa ani prijatím novej európskej smernice zvýšiť nemôže.

Generálny riaditeľ JOJ Group: Množstvo reklamy na Jojke nepribudne. Naopak

V súvislosti s novou európskou smernicou sa dlhodobo šíria informácie ohľadne zvyšovania množstva reklamy v televíznom vysielaní.

Už tento rok by mali štáty Európskej únie prijať novú európsku smernicu týkajúcu sa televízneho vysielania. Jej súčasťou bude čiastočné uvoľnenie podmienok ohľadne reklamného priestoru pre televízie, o ktorom sa v poslednom čase veľa písalo.

Upravené pravidlá viaceré médiá verejnosti interpretujú atraktívnou formou – správami, že reklamy v televízii bude viac. Niektoré prichádzajú doslova s tvrdeniami, pričom v ich výstupoch niekedy chýbajú aj základné fakty.

Tvrdenia sa opierajú o väčšiu flexibilitu v narábaní s reklamnými prestávkami. V súčasnosti platí 12-minútový limit reklamného času v jednej hodine, ktorý plánuje Únia zrušiť. Televízie tak budú môcť s denným objemom reklamy narábať voľnejšie.

V platnosti však aj naďalej ostáva denný limit, na základe ktorého môže tvoriť reklama maximálne 20 percent z celkového denného vysielacieho času medzi 7.00 a 23.00 h. Jej objem sa tak ani prijatím novej smernice zvýšiť nemôže.

Zároveň sme už skôr avizovali, že napriek možnosti umiestniť do niektorých blokov viac reklamy ako doteraz, naše úvahy v prípade prijatia nových pravidiel smerujú inam. Chápeme, že už súčasná situácia je pre divákov neraz nepríjemná, a tak je naším dlhodobým cieľom množstvo reklamy vo vysielaní, naopak, znižovať.

Novú smernicu môžu aplikovať televízie rôzne, no je pre ne príležitosťou pracovať s reklamným priestorom atraktívnejšie. Tak, aby boli spokojnejší klienti, ale aj diváci.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.