Denne u nás pristávajú na stole briefy klientov. Juchúúú (account si buchne vždy jedno šampanské a uteká za ideamakerom). Na základe týchto detailne spracovaných informácií v diele zvanom brief (niekedy nás potešíte aj desiatimi stranami plnými písmenok) sa v agentúre spustí proces kreatívneho tvorenia nápadov...alebo brainstorming. Skôr než príde očakávaná radosť a hrdosť z dobrých nápadov a prezentácie vám ešte zavoláme (haloo?), pretože ste nám zabudli povedať váš budget.

Možné odpovede klienta – správne zakrúžkujte:

  1. Skúste budget sami navrhnúť a uvidíme
  2. Skúste narhnúť riešenie pre optimálny a pre maximálny budget
  3. Nechceme sa limitovať budgetom, sme zvedaví na vaše kreatívne riešenia
Zdroj: giphy.com

​My v agentúre však veľmi cítime, že pracovať na nápadoch si vyžaduje poznať predstavu a možnosti klienta o financovaní zákazky. Prečo chceme vedieť budget sme zhrnuli do piatich bodov. Tie hádam pomôžu klientom rozumieť, prečo je to pre nás dôležité a prečo sa na budgety pýtame alebo na tom dokonca trváme za cenu našich životov. 

1. Account manager si nevie sám domyslieť výšku vášho rozpočtu, aj keď mnohí túto schopnosť časom získavajú. Ale nerobíme to radi. Náš odhad rozpočtu nemusí byť správny, zbytočne v agentúre míňame svoj čas a energiu na vec, ktorá možno bude dobrá, ale vy na ňu neviete nájsť dostatok financií. Tak vec putuje do koša alebo prinajhoršom do šuflíka. Ale koľko skvelých vecí je už v tom šuflíku?

Zdroj: giphy.com

​2. Môže sa stať, že navrhneme riešenie, ktoré sa vám bude páčiť a tak si ho zamilujete, že ho budete chcieť vidieť zrealizované. Potom to naceníme a výška rozpočtu bude prekračovať vašu predstavu o financiách. Vy sa však projektu nechcete vzdať a my katujeme a upravujeme a prispôsobujeme všetko rozpočtu (ideamaker vo vidine Zlatého klinca upravuje návrhy, grafik vtesnáva  storyboard do 40sek., account tlačí na produkciu s cenou dole, stratég jačí, že to celé nebude dobré a že toto nie je ten koncept, telefonáty s klientom a presviedčanie, že to musíme vrátiť do pôvodného stavu, v teame sa už nikto s nikým nebaví a ani ich to už nebaví)  a nakoniec je z toho dielo, ktoré nikto nechcel a nepáči sa to ani vám a ani nám.

Zdroj: giphy.com

​3. Dobrá komunikácia sa dá spraviť aj za nižší rozpočet (nemusíte sa za rozpočet hanbiť), len je dobré ho povedať agentúre dopredu. Je na nás, aby sme nastavili správne rozmýšľanie nad projektom, navrhli efektívne nástroje a kanály komunikácie a pripravili pre vás riešenie, ktoré bude stále kreatívne, častokrát aj virálne. Už v práci sa nám osvedčilo, že nie je dôležitá veľkosť budgetu,  ale myšlienka, odvaha klienta experimentovať a skúšať nové veci a hlavne dôverovať si s agentúrou. Vtedy vznikajú tie najlepšie projekty so skvelými výsledkami.

Zdroj: giphy.com

4. Nemusíme vždy správne odhadnúť vaše očakávania od našich návrhov (niečo veľkolepé, čo budete tlačiť celý rok, oslovíme masy a bude to bohovský virál  alebo jednoduchý feed na facebooku, ktorý bude reagovať s aktuálnym dianím vo svete alebo niečo tak akurát uprostred toho všetkého). Nápady potom opäť končia v šuflíkoch alebo si ich odkladáme na neskôr. Chceme, aby ste si uvedomili, že vytvorenie všetkých ideí a nápadov nás stálo veľa času, úsilia, energie (rozumej aj peňazí) a ešte stále sme to robili s chuťou, nasadením a zažili kopu srandy a zábavy. Chceme však tie veci vidieť aj vonku na svete. Preto chceme vedieť čo od nás očakávate a aký máte rozpočet.

Zdroj: giphy.com

5. Prezradenie vášho rozpočtu pre nás neznamená, že ho prečerpáme celý a s vypätím všetkých síl dovymyslíme také fičúrky, že ho minieme do posledného eura. Snažíme sa vždy rozmýšľať kreatívne ale aj efektívne, s ohľadom na ciele vášho zadania. Myslíme si, že ak aj vy poznáte výšku svoj rozpočtu, lepšie si viete predstaviť, čo vlastne očakávate od agentúry, čo za tie financie dostanete a aké ciele dokážete naplniť. Reálne tak zhodnotíte svoje sily a možnosti.

Zdroj: giphy.com

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.