Február má o tri dni menej ako január, čo znamená, že výplata je človeku bližšie o tri dni a zároveň majú social media manageri o tri dni menej starostí s manažmentom stránok. Počas februára tiež vyšli nové volebné prieskumy, ktoré po afére "Kapitán Danko" zrazili preferencie národniarom. Je pravdepodobné, že na tom majú leví podiel aj sociálne siete, kde sa po prevalení kauzy strhlo doslova tornádo ľudovej tvorivosti a tak sa kauza dostala aj k tým, ktorí by Dankove “kapitánstvo” možno inak ani nepostrehli. A vďaka tomu by ho možno aj zvažovali. Takto nezvažujú. Poučenie: po brexite, Trumpovi, Dankovi….rozhodne nepodceňujte silu social media.. Zároveň sa za 28 dní vo svete social media mihlo pár zaujímavých udalostí, tu sú:

#Instagram

Jednou z najzásadnejších zmien prichádza Instagram a to konkrétne s novinkou, ktorej sa roky bránil ako čert svätenej vody - do jedného Instagram postu môžete po novom vložiť až 10 fotiek a videí. Facebook, ktorý je majiteľom Instagramu, tak naplno pokračuje v taktike - "každú vec napcháme všade". Zachvíľu budú zrejme všetky ich sociálne siete (Facebook, Instagram, WhatsUp aj Messenger) vyzerať akoby ich jedna mater mala a môže to Zuckerberg smelo spojiť v FaceMesseWhatsGram. 

#FacebookReactions

Je to už rok, čo Facebook vypustil kedysi veľmi ostro sledované “Reactions". Keďže k releasu “dislike” nedošlo, sláva Reactions pomerne rýchlo vyprchala. Pár krát sa použila ak omechanika hlasovania vo Facebook súťažiach a sem tam dáme srdiečko videu so psíkami (50% všetkých reactins je práve srdiečko) alebo smutného emotikona, keď umrie celebrita osemdesiatych rokov. 

#VlajkyNaFacebooku

Na Facebooku si budete môct už čoskoro pridať do svojej profilovej fotky vlajku svojej (alebo aj cudzej) krajiny, pričom podporovanych bude 200 krajín. To bude ruských vlajočiek na slovenských Facebookoch.

#WhatsUp

Chatovacia aplikácia WhatsUp, vlastnená Facebookom, spúšťa tzn. “Status", čiže denné Stories, ktoré sú už takmer na všetkých sociálnych sieťach. 

#Youtube

Youtube sa rozhodol ísť pomerne zaujímavou cestou a to tak, že končí s 30 sekundovými “nepreskakovateľnými” reklamami. Po novom máte teda k dispozícii z “nepreskakovateľných” formátov už len 10 a 20 sekundové formáty. Pekný pro-zákaznícky krok. 

#FacebookNotifikacie

Facebook testuje možnosť, ked vám niekto okomentuje váš post, alebo vás v nejakom označí, v spodnej časti desktopovej verzie internetového prehliadača vám vyskočí pop-up okno s týmto postom a vy môžete okamžite zareagovať. Šikovné. Ale z vlastnej skúsenosti viem, že aj otravné.

#FacebookLite

Facebook Lite, osekanú verziu Facebooku pre používateľov z krajín tretieho sveta so slabým internetovým pripojením, čo je v zásade po vyčepaní obligádneho 2 gigového balíčka každý slovák, používa už 200 miliónov ľudí, pričom za necelý rok sa počet používateľov zdvojnásobil. 

#PočasieNaFacebooku

Small-talkové diskusie o počasí sa už nebudú vyskytovať len v uliciach a zasadačkách pred meetingami, ale už aj na Facebooku. Sociálna sieť testuje spoluprácu s portálom Weather.com, vďaka čomu priamo v newsfeede uvidíte predpovede amerických Jozefov Iľkov. 

#YoutubeLive

Tvorcovia obsahu na Youtube, ktorí majú viac ako 10 000 odoberateľov, dostali vo februári k dispozícii mobilný livestream v rámci mobilnej aplikácie.

#FacebookStatistiky

Facebook chce meniť svet, popri týchto ušľachtilých cieľoch musí ale v prvom rade zarábať. Ako sa mu darilo v štvrtom kvartáli 2016?

  • Dosiahol 1,86 miliardy mesačne aktívnych používateľov (z toho až 1,15 miliardy (!) navštevuje FB čisto cez mobilné zariadenia.)
  • Instagram má dnes 600 miliónov mesačne aktívnych používateľov, pričom denné Stories v rámci Instagramu používa 150 miliónov používateľov.
  • Messenger má 400 miliónov mesačne aktívnych používateľov. Nenápadný WhatsApp až 1,2 miliardy, pričom tí si denne pošlú vzájomne až 50 miliárd správ.
  • Na Facebooku dnes promuje svoje produkty alebo služby viac než 4 milióny značiek, na Instagrame 500 000.
  • Na Facebooku je založených 65 miliónov profilov značiek, na Instagrame viac než 5 miliónov.
  • Zároveň rástla aj cena reklamného priesotur na Facebooku a to konkrétne o 3% počas štvrtého kvartálu.
  • Facebook aktuálne zamestnáva 17 tisíc zamestancov, čo je 34% nárast oproti predošlému roku.
  • A za jeden kvartál zarobil neuveriteľných 8,6 miliardy dolárov, pričom 84% všetkých tržieb prichádza z mobilných zariadení.
  • Bude z čoho robiť charitu a meniť svet.

Prajem vám príjemný, 31 dní trvajúci marec.

Jaro Horváth o sebe:

"Mám rád dizajn starých škodoviek, potulovanie po svete a príbehy vo všetkých podobách. Pracujem ako Strategy planner / Social media teamleader v reklamnej agentúre Creo Young & Rubicam, kde pre najväčšie slovenské značky hľadám cestičky, ako urobiť reklamné aktivity tak, aby boli pochopiteľné a jasné zákazníkom.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.