Marec je mesiac knihy, daňových priznaní a prvého jarného dňa. Na “slovenských" sociálnych sieťach, majú všetky tri témy každoročne slušný výtlak, a ak je slnečno, tak to vždy o zastrúhaný chlp vyhrá “prvý jarný deň”.

Tento marec sme však zažili ošiaľ, ktorý všetky tri menované udalosti zadupal do zeme ako vypasený brav - slovenská verzia "We are the world". Tornádo, ktoré tento rok už po druhýkrát spojilo a zabávalo národ (prvou social búrkou bola kauza Kapitán Danko) reagovalo jednak na kvalitu samotnej produkcie a potom aj na to, že tvorcovia neobsadili aktuálne vyhajpovaného Otta Weitera.

V zásade je ale zaujímavé, že aj na Slovensku dokážu sociálne siete nielen rozdeľovať, ale z času na čas aj spojiť. Minimálne z tohto hľadiska by sme mali brať rôzne takého kauzičky pozitívne. Zároveň priniesli sociálne siete tieto novinky:

Instagram

Eviduje už osem miliónov biznis profilov, z ktorých až 1 milión aktívne míňa peniaze na promovanie (200 000 pred rokom). Čo sa týka počtu používateľov Instagramu, tých je už 600 miliónov a stále to raketovo rastie. Zároveň sieť oznámila, že reklamy k príspevkom budú už čoskoro manažovateľné cez aplikáciu.

Po novom si na Instagrame uložíte svoje Live video, ktoré ste streamovali, avšak štatistiky viažúce sa k videu sa neukladajú.

Instagram Stories sú dostupné priamo z timeline. Konkrétne sa do nich prekliknete cez profilovú fotku pri postoch, ktorá dostala oválny tvar a charakteristické orámovanie. 

Instagram začne prekrývať "citlivé obrázky” a “odomknúť” si ich budete môcť poklikaním na obrázok.

Instagram je pre len mladých? Štúdia Influence.co hovorí o tom, že skupinou ľudí, ktorí najviac vyhľadávajú produkty po tom, ako ich videli na Instagrame, sú ľudia nad 50 rokov. Dúfajme, že po tomto zistení nebude Instagram plný šmejdových ponúk čarovného kameňa, ktorý odstráni reumu.

Facebook

Facebook testuje možnosť komentovať príspevky s GIFkami. Do Messengeru pribudli GIFy už pred dvoma rokmi, čiže je to už trošku “s krížkom po funuse”.

Facebook chce, aby tvorcovia obsahu aktívne publikovali svoje články výmenou za odmenu. Po novom bude možné umiestniť reklamu v natívnych článkoch, tzv. "Instant articles” za každých 250 slov (doteraz každých 350).

Všetky stránky na Facebooku môžu streamovať 360 stupňové Live videá. Zároveň Facebook testuje fičúrku, ktorá pripomína používateľom videá, ktoré začali pozerať, ale nedopozerali.

Facebook Stories sú na spadnutie, aktuálne testované v Írsku, Čile, Vietname a Grécku. Spolu so Stories prídu aj obligádne filtre na dotvorenie psích (a iných) tváričiek. 

Snapchat

Snapchat vstúpil na burzu a tá stanovila jeho cenu na 24 miliárd. Napriek tomu, že zo Slovenska aj posledné náznaky Snapchatu vyhnali Instagram Stories, najmä v USA si Snap vodí výborne a každý deň si zaknihuje 161 miliónov aktívnych používateľov, ktorí v priemere denne interagujú s aplikáciou až 18 krát. 

LinkedIn

Medveď LinkedIn sa po tom, ako ho kúpil Microsoft, pomaly prebúdza zo zimného spánku a pridáva jedno vylepšenie za druhým. Počas marca to boli novinky smerom k editáciám profilovej profilovky, ktorá predstavuje bránu k vášmu profilu a teda potenciálne aj novému zamestnaniu. 

Messenger

Cez Messenger bude čoskoro možné zazdieľať kontaktom svoju lokalitu na mape. Messenger prizvukuje, že funkcia je dobrovoľná. Váš kontakt uvidí zazdieľanú lokalitu po dobu 60 minút.

Do Messengera pribúdajú z Facebooku dobre známe “Reactions”, ktoré obsahujú palec hore, ale prekvapujúco aj palec dole. Zároveň bude možné priamo v skupinovom chate človeka “tagnúť”, aby si tú ktorú správu v záplave skupinových tliachaníc aj všimol.

A to je smerom k marcu všetko, vidíme sa pri aprílovom zhrnutí.

Jaro Horváth o sebe:

"Mám rád dizajn starých škodoviek, potulovanie po svete a príbehy vo všetkých podobách. Pracujem ako stratég v agentúrnej sieti Young & Rubicam, kde pre značky hľadám cestičky, ako urobiť aktivity tak, aby boli pochopiteľné a jasné zákazníkom."

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.