23.04.2017, 10:10

Nedeľný SeMinár: Reklama pre tých, ktorí milujú čítanie

Vieme, že v post-reklamnej dobe by značky mali prestať s reklamou a mali by rozprávať príbehy. Storytelling dnes definuje celú éru. Pozrime sa na jeho krásnu, dychberúcu ukážku, ktorá rozbúcha srdce každému, kto miluje čítanie.

Nedeľný SeMinár: Reklama pre tých, ktorí milujú čítanie
Zdroj: Pavol Minár

Kolumbijská nezisková organizácia Colsubsidio sa okrem iného venuje aj prevádzkovaniu knižníc. S cieľom zvýšiť úroveň gramotnosti a mieru čítania v krajine, Colsubsidio začala v knižniciach organizovať akciu, pri ktorej si ľudia môžu navzájom vymieňať svoje knihy. A podporuje ju úspešnou kampaňou, postavenou nielen na mágii príbehov, ale najmä na ich zdieľaní a vymieňaní.

Kampaň, ktorá v roku 2012 získala zlato na Epica Awards, je zo semiotického hľadiska postavená na dvojitej referencii resp. dvoch kódoch označovaného a označujúceho.

Vizuály sú na prvý pohľad „samozrejmým“ a jasným odkazom, referenciou na známe literárne dielo. Pri druhom (treťom alebo ďalšom) pohľade však zistíme, že vo vizuále je vždy zakódovaný aj odkaz na iný literárny text – presne v súlade s významom „Doneste svoj príbeh a odneste si iný.“

Pozrite si vizuály a skúste nájsť obidva príbehy.

Zdroj: Epica Awards

​Takže, sú tam: Červená čiapočka a Moby Dick (Biela veľryba); Harry Potter a Trójska vojna; Snehulienka a Sherlock Holmes. Vidíte ich tam? Ak nie, hľadajte rybu, koňa, fajku...

V kampani na vymieňanie kníh v roku 2016 je vizuálny minimalizmus nahradený fantastickou art direction a tentoraz je semióza – proces označovania a kódovania – postavená nie na vizuálnom postrehu, ale na znalosti literárnych diel. Konceptom kampane je vytváranie zvláštnych spojení medzi príbehmi a ich virtuálne prelínanie, čo je stav, ktorý dobre pozná každý vášnivý čitateľ a knihomoľ, keď po prečítaní jednej knihy ihneď siaha po ďalšej. Autor tohto blogu sa k častému zažívaniu týchto stavov a k zabúdaniu na reálny svet dobrovoľne priznáva.

Zdroj: Ads of the World

Zdroj: Ads of the World

Zdroj: Ads of the World

​Achilles by určite ocenil plechový chránič na achilovku a Plechový drevorubač (Tin Man, Čarodejník z krajiny Oz) zo všetkého najviac túžil po srdci. Ostatné milé, krásne a užitočné výmeny sú medzi Červenou čiapočkou a Tomom Saweyrom a Potkaniarom a Kocúrom v čižmách.

Kampaň pre Colsubsidio pripravila agentúra MullenLowe SSP3.

Dnešný SeMinár je krátky. Aby ste mali viac času na čítanie príbehov.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.