Herný priemysel je jedným z najkonkurenčnejších odvetví na svete. Bariéra pre vstup je extrémne nízka, pretože dnes i človek bez programátorských či grafických znalostí dokáže vytvoriť počítačovú alebo mobilnú hru. A keďže celková veľkosť herného priemyslu bola v roku 2016 odhadom 100 miliárd dolárov, ide o extrémne lákavé prostredie. Len na operačný systém iOS vyjde každý deň viac ako 750 hier, na všetky platformy dokopy je to číslo hravo presahujúce tisíc.

Urobiť kvalitnú hru však často trvá mesiace či roky a vyžaduje obrovské investície. Vývojári sa teda musia extrémne snažiť, aby ich úsilie, čas i peniaze nešli hore komínom. Keďže na mobiloch 8 z 10 a na tabletoch 9 z 10 najzárobkovejších aplikácií sú hry, zdá sa, že práve oni našli magickú formulku úspechu.

Kľúčová je retencia

Najdôležitejšou metrikou každého skúseného vývojára je retencia, teda množstvo ľudí, ktorí sa vrátia do aplikácie po 1, 3, 7, 30 či 90 dňoch od prvého použitia. Ak si v deň 0 spustí aplikáciu 100 ľudí a na druhý deň si ju z nich opäť otvorí 50 z nich, je 1-dňová retencia je 50%. Ak si po 7 dňoch aplikáciu spustí 10 ľudí, je Day 7 retencia 10% atď.

Týmto jedným číslom developeri vyhodnocujú, aký kvalitný je ich produkt. Čím vyššia retencia, tým viac ľudí sa do aplikácie vracia a tým väčšia šanca, že sa im produkt páči, minú v ňom peniaze, alebo ho odporučia svojim kamarátom. Má to logiku, veď človek, ktorý sa do aplikácie nevráti, nemá žiadnym spôsobom možnosť vidieť ponúkaný obsah a minúť za neho peniaze. Rovnako ako človek nemôže nakúpiť v obchode, ktorý nikdy nenavštívi.

Pravidlá zo sveta hráčskeho platia aj vo svete publisherskom. Čím častejšie sa používateľ vráti na stránku média, tým väčšia je šanca, že vygeneruje viac impresií, zhliadne viac reklamy a teda zvýši reklamné príjmy. Okrem toho, čím častejšie sa užívateľ vráti na stránku, tým vyššia šanca, že obsah zozdieľa na sociálnych sietiach či pošle kamarátom cez mail. Tak vygeneruje extra návštevnosť, ktorá vygeneruje extra výnos.

Zdroj: Wikimedia commons

Nástroje, ako zvyšovať retenciu

Vydavatelia často obmedzujú svoj digitálny retenčný marketing na to, že sa snažia naliať čo najviac fanúšikov do svojej Facebook stránky a neskôr na nej boostujú svoje príspevky cez platenú reklamu. Míňajú svoje peniaze a energiu na to, aby kontinuálne strácali kontrolu nad svojimi návštevníkmi.

Existujú iné a efektívnejšie spôsoby, ktoré môže akékoľvek médium využiť na to, aby sa ľudia vracali.

  1. Skvelý obsah a pravidelná aktualizácia

Kvalita obsahu je samotná podstata. Práve pre ňu ľudia navštevujú web a teda je aj top dôvod, prečo sa vracajú. Web môže mať najlepšu grafiku, UX, marketing či hardware, bez obsahu je to len král, ktorý nemá šaty.

  1. Personalizácia obsahu

Čím viac obsahu vyprodukujete od poslednej návštevy používateľa, tým dôležitejšie je ponúknuť mu taký, ktorý ho bude zaujímať. Dáta nad zlato - zbierajte, analyzujte, vyhodnocujte a na základe zistení servírujte personalizovaný obsah, napríklad na titulnej stránke či v sekcii Odporúčaných, ktorú máte pod článkom.

Zdroj: Strossle
  1. E-mailové newslettre

Internet je zahltený obsahom. Preto je relevantný materiál pravidelne naservírovaný používateľovi do jeho emailovej schránky mimoriadne dôležitým retenčným nástrojom. Takýto newsletter je predĺženou rukou skvelého obsahu na webe, pravidla č. 1. Užívateľa udržíte, iba ak bude výber personalizovaný a nebudete ho otravovať s vecami, ktorého nezaujímajú.

Vedeli ste, že newsletter theSkimm zasielaný denne má 3,5 milióna subscriberov, a pritom produkujú minimum obsahu?

 

  1. Notifikácie

Pokúste sa presvedčiť svojich čitateľov, či už na webe alebo mobilnej aplikácii, aby vám povolili zasielať notifikácie o významných udalostiach či horúcich novinkách. Takéto push oznamy majú vysoké CTR, je to veľa muziky za málo peňazí. Ale pozor, všetko s mierou.

Zdroj: Hnonline.sk
  1. Komunita a sila diskusií

Máte veľa ľudí, ktorí komentujú dianie na vašom webe? Skvelé! Komunita sú tí najvernejší fanúškovia, ktorí vygenerujú hromadu obsahu, veľa príjmov (z reklamy) a privedú aj nových ľudí. Rozvíjajte nástroje, ktoré im uľahčia a spríjemnia život na vašej webke. A znova im posielajte notifikácie, keď niekto reaguje na ich príspevok, alebo dostanú súkromnú správu.

V dnešnej dobe, kedy je alfou a omegou rebríček unikátnych užívateľov, sa médiá primárne zameriavajú na ich akvizíciu. Veľmi málo sa však sústredí  na ich udržanie. Herní vývojári dokazujú, že kvantita prichádza až po kvalite. Vysoká retencia, rozvoj nástrojov a techník na jej zvyšovanie, sú kľúčové pri budovaní úspešných titulov. Online médiá majú k dispozícii spôsoby, ako merať a vyhodnocovať lojalitu svojich čitateľov, venujú im však adekvátnu pozornosť?

Zaujímajú Vás online médiá a svet publishingu?

Zadajte Váš email a žiadna téma Vám neunikne!

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.