14.06.2017, 11:21

Fakt má byť natívny obsah len o impresiách?

Veľa a často sa začína na Slovensku v online médiach riešiť “natívny”, teda prirodzený obsah. Ako do tejto natívnej koncepcie zapojiť affiliate marketing a provízne kampane? Nemajú tak ďaleko od seba. Alebo by aspoň nemali mať.

Fakt má byť natívny obsah len o impresiách?
Zdroj: osobný archív

Novo-objavený formát

Vo štvrtok som bol na evente Festival natívnej reklamy od IAB. Okrem skvelého moderovania od Filipa zo Strossle som si odniesol to, že vlastne affiliate a táto novo-objavená forma reklamy majú veľa spoločného.

Natívny obsah vzišiel vlastne z dvoch vecí, ktoré paradoxne obmedzili online reklamu - sociálne siete a Adblock. Obe veci spôsobili, že sa dovtedy ľahko predávateľné “bannery” zrazu prestali predávať. Prečo? Pretože sa užívatelia presunuli do mobilov a kto zostal, má z ⅓ Adblock. Ak ste závislí na predaji práve bannerov, môže to byť devastačné. 

Médiá si teda znova uvedomili, že treba zamakať a nie sa len spoliehať na impresie  bannerov. Tak objavili články. Tie tam síce boli vždy, ale za posledné roky sa tento reklamný priestor obmedzil na PR články, ktoré nikto nečítal.

Reálny konverzný potenciál natívnych článkov

O čom je natívny obsah? O tom, že otvoríte tému alebo obsah, o ktorý má záujem inzerent. Ale bude to poňaté tak, aby sa to ľuďom páčilo. Na evente sa vyzdvihovala efektivita, zásah a iné veci, ktoré sa snažili tento formát “predať”. Však, ak to je také super, poďme sa baviť o budgete, ktorý sa bude odvíjať podľa reálneho, merateľného výkonu.

A už vidím fakle pod oknami a skandujúci dav. “BRANDING!”, “POVEDOMIE O ZNAČKE!”, “VIZIBILITA!”. Zatváram okná a konštatujem, áno. Máte pravdu. Sú klienti, pre ktorých sú priame konverzie na webe vlastne vedľajšie. Operátori, poisťovne, pivovary … ale fakt má byť natívny obsah zase len o impresiách?

Urobte si natívny obsah a získavajte provízie

Jeden príklad za všetky. Pripravte “natívny” článok s cieľom dostať človeka do pozície, že chce riešiť prechod do novej, lacnejšej banky. Cez prekliky z textu a call-to-action tlačidlá ho dostanete napríklad na landing page kampane mBank. Ak človek požiada o účet, máte províziu. Chcete robiť pre klienta “efektivitu”. To je fér, nie?

Prievan mi otvoril okno, kde som znova začul “POVEDOMIE O ZNAČKE!”, tak ho znova zatváram. Práve o tom to je - dostať tento formát do výkonnostnej roviny. Nie impresie. KONVERZIE.

Ak si médium dokáže nastaviť procesy, content a ľudí, tak to bude win. Prečo? Lebo klientov je stále dosť, sú dlhodobí a dobre odmeňovaní. Len u nás v sieti Dognet máme cez 100 slovenských kampaní na okamžité nasadenie.

Nebolo by to úžasné? Neriešiť tender, dohadovanie, vyplácanie, brífingy, zadania. Médium si ľubovoľne vyberie kampaň, spracuje obsah a okamžite inkasuje provízie. Samozrejme, s vlastným timingom, vlastnou formou propagácie. Všetko je na médiu.

A efekt? Krátkodobý aj dlhodobý. Samozrejmé sú okamžité konverzie. No ak je článok napísaný umne a prešiel nejakou malou “optimalizáciou”, môže dlhodobo odchytávať cielený traffic z organického vyhľadávania.

Čo by ste na to povedali? Alebo práve hľadáte kúsok látky a zapaľujete fakľu?

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.