StoryEditor

Ako si trénovať mozog, aby sme sa učili rýchlejšie

18.11.2014, 12:45

Tento článok som objavil v sekcii sales na Inbound Hube, blogu venovanom marketingu a sociálnym médiam. Vždy, keď ma niečo na tomto blogu zaujme viac, ako priemerne (lebo zaujímavé je na ňom takmer všetko), tak to preložím a s vami sa o to podelím. :-)

 

Jill Konrath (pozn.: uznávaná spisovateľka motivačnej literatúry a spíkerka na sales konferenciách a kick-off mítingoch) hovorí, že je to konkurenčná výhoda číslo jeden. Čo je"to"? Nie je to najpevnejší stisk ruky, ani najvkusnejší oblek. Môžete mať extrémne pútavé telefonické schopnosti, ale ani to vás nedostane na vrchol. Váš social selling prowess(index dôveryhodnosti  na sociálnych médiách)? Nie, ani ten nie.

Jediná schopnosť, ktorá vám skutočne dá výhodu pred ostatnými, je schopnosť rýchlo sa učiť. V predaji dnes závisí mnoho na dôkladnom chápaní odvetvia, jeho výhliadok a problémov. Poziciovanie produktu alebo služby na základe vlastnej odbornosti a skúsenosti môže urobiť veľa pre odlíšenie sa od vašej konkurencie.

Má to však problém: Enormné množstvo informácií, ktoré musí predajca zvládnuť, aby dosiahol status dôveryhodného poradcu. Ako môže reprezentant s limitovaným  časom na štúdium a prieskum držať krok s vývojom v odvetví?

Tu prichádza na rad agilné učenie. Jill je v tomto obore majsterkou a na túto tému napísala niekolľko kníh. Podľa nej, agilné učenie je schopnosť, ktorá sa dá tréningom zlepšovať, ako ktorákoľvek iná schopnosť. Predajcom odporúča nasledujúcich 6 stratégií, ako sa naučiť rýchlejšie sa učiť.  

1) Dávkujte

Existuje dôvod, prečo naše oči priťahujú odseky, číslované položky v blogu,  alebo zarážky v článkoch. Je to preto, lebo náš mozog túži po usporiadaní a štruktúre. Práve pre jeho obľubu v štruktúrach, je pre nás oveľa ľahšie si niečo zapamätať, pokiaľ sú informácie zoradené v oddelených blokoch, na rozdiel od náhodných nesúvisiacich jednotiek informácií. Preto by mal každý, kto sa chce naučiť niečo nové, pokúsiť rozdeliť komplexnú tému do lepšie zvládnuteľných menších častí a pokúsiť sa v týchto menších dávkach nájsť štruktúru.

2) Sekvencujte

Nedávalo by veľký zmysel prečítať si poslednú kapitolu vo fyzike predtým, než prečítame prvú. Poradie, v akom sa účíme veci, má vplyv na to, ako dobre predmet pochopíme. Sekvencovanie je praktika pridelovania mentálnych priorít podľa toho, čo je dôležité sa naučiť na začiatku a čo môže počkať na neskôr.  Snažiť naučiť sa všetko naraz je najlepší recept na neúspech.

Jill odporúča zamerať sa najskôr len na to, čo treba naozaj vedieť, ako napríklad na informácie o kľúčových produktoch alebo službách firmy, informácie o obore, aké sú jeho najväčšie príležitosti a kto sú najvplyvnejšie osoby v nákupnom procese.

3) Spájajte

Nachádzanie súvoslostí vo veciach ste už zvládli a predmet, ktorý hlbšie študujete, vám môže pomôcť urýchliť váš vzostup v novom prostredí. Pripomína vám nákupca z jednej firmy nákupcu iného klienta? Fantastické, posilnite toto spojenie vo svojej mysli a skráťte váš čas pri zoznamovaní a prejdite rovno k veci.

4) Zapisujte si

Bez ohľadu na to, ako rýchlo sa naučíte rýchlo učiť, fyzicky si nedokážete zapamätať všetko. Pokusy o to vás budu iba unavovať a mýliť. Preto je dumping dôležitá stratégia. Zdokumentovanie informácie akýmkoľvek spôsobom znamená, že si ju nemusíte pamätať. Jednoducho sa na ňu pozriete, keď budete potrebovať. Táto taktika taktiež uvoľní miesto pre obsah, ktorý musíte mať na mysli kontinuálne.

5) Cvičte

Cvičenie robí majstra platí v každej profesii, ale obzvlášt v predaji. Keď sa obchodník potrebuje naučiť o novom produkte, o novom procese, alebo prístupe, najlepší spôsob je prostredníctvom vzorových situácií. Rovnako ako v iných profesiách, učenie sa musí cvičiť, aby sa na nás čo najviac nalepilo.


6) Prioritizujte

Sekvencovanie je spôsob duševného prioritizovania, ale obchodníci by mali cvičiť prioritizovanie aj vo svojej každodennej práci pre maximalizáciu efektívnosti učenia. Multitasking si vyberá svoju daň, takže sa vždy snažte fokusovať iba na jednu úlohu v danom momente. Obzvlášť, ak tou úlohou je štúdium.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 13:40