StoryEditor

Andrej Csino o májovom Hodnotení Stratégií

11.05.2015, 13:01
"Tento mesiac boli práce vcelku solídne, pre mňa v klasickom spektre kvality. Dalo sa nájsť aj to dobré, aj to zlé," hodnotí Andrej Csino.

Parkujem. Rýchla citronáda s Ondrom Štefánikom, Erika nás víta a práce nabiehajú. Do poznámok na pokreslený papier si hádžem čokoľvek, čo nejak rezonovalo. Iste jemne reznuté mojím subjektívnym vnímaním, ale snáď ma v komentári nejaký porotca doplní.

TV spot  “Kombajnisti” pre Zlatý Bažant. Veľmi príjemná vizualita. Prebieha však dišputa, čo znamenajú tie kruhy v obilí a čo s tým má smäd. Kolektívna neistota, by som to nazval. Množstvo interpretácií. Či to je dobré a či nie nechám na čitateľovi.TV “Startupisti”, ako sa dalo čakať, nielen na webe, ale aj v porotcoch prebieha podvedomé porovnávanie s predchádzajúcim komunikačným konceptom.  Z poroty mám dojem, že vnímajú nové veci Bažantu akosi slabšie. Ukecaný wording, ťažko si pamätať tému. Pocitovo je to však príjemné, aj pozerať sa to dá.

Intermezzo - vzniká dišputa o vzťahu hodnotenia idey a posolstva. Môžete dať veľa bodov za posolstvo, ale za ideu pokojne málo, ak vás nenadchla. Môže však byť super bodovaná idea, ak posolstvo je neodčítateľné? Hm, hm, posúvam ďalej na zváženie…

Popíjame a vítame na plátne Polnišovú a jej gagy v dvoch spotoch VUBky. Podobne ako pri Bažante, zdá sa, že bude mať čo robiť, aby dôstojne nahradila lepičov. Zatiaľ to pôsobí rozpačito (aj v miestnosti aj vo mne) , ale dajme novému seriálu šancu. Popritom sa v nás mihne nostalická spomienka, keď sa ešte robili spoty imidžové aj produktové, a ešte sme sa v bankovej reklame nemuseli snažiť napchať image aj produkt do jedného spotu. Zdá sa, že vždy tým nejaký parameter reklamy utrpí.

V porote sa objavuje téma či sa porotca môže vyjadrovať k svojej práci. Dôrazne odporúčam zúčastneným,  aby sa to nerobilo, čím trošku vnášam dusno do miestnosti. Som zástancom pravidla, že ak je na plátne porotcova práca, mali by sa všetci tváriť, že v miestnosti nie je. Panuje tu však okolo toho jemná rozdielnosť názorov. Nakoniec to prebehlo bez osobných vkladov autorov-porotcov. Našťastie.

O2. Neónové printy, zdá sa, bez vzťahu k TV spotom nie sú zrozumiteľné. Na tom sa miestnosť zhodla. Nezachráni to ani art direction. K tomu náročne dešifrovateľné copy.

Mimoriadne pozitívny dojem v kolektíve zanecháva trojica printov dojčenskej minerálky s podbradníkom, Pežoťáckej rakety a veľkonočného Tento.  Chutné a pekné.

Videá pre Tchibo. Celkom v pohode pozeraníčko, cítiť tu snahu o akýsi “Dove” štýl. Kritika poroty však smeruje k akosi nesúvisiacemu mostíku medzi dejom a značkou/produktom. Zaznel názor, že na konci by mohol byť akýkoľvek brand, alebo produkt. Diskutujeme o názore agentúry, že videá pôsobia ako “nereklama” a preto ich ľudia na YouTube neskipnú. No neviem. Aj Ondrej špúli perami.

Kaktus Bike a ich hmyzoidný OOH je tiež príjemná vecička, no a veľmi pozitívny ohlas zanecháva aj internátne riešenie pre podporu aplikácie Mlynskej doliny. Podľa mňa poctivo odpozorovaný insight z reálneho života, čo milujem.

V každej kategórii sa dalo čosi nájsť. Nerád hodnotím “úroveň”, pretože čo človek to názor, tak len zhrniem, že tento mesiac boli práce vcelku solídne, pre mňa v klasickom spektre kvality. Dalo sa nájsť aj to dobré, aj to zlé. K prácam si však vlastné hodnotenie urobte sami :-)

p.s.

Sorry za kvalitu fotiek, fotené ajfónom 5c, sťažujte sa v Apple. :)

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 22:46