StoryEditor

Čo nového v socializme: februárové social media news zhrnuté do päť minútovky.

02.03.2016, 08:14
Po ospalom januári, ktorý tvorcovia sociálnych sietí trávili strúhaním ceruziek, rekapituláciou minulého roka, potľapkávaním sa po pleciach, vtrhol február s uragánom noviniek. A teda že ich bolo. Poďme na to:
 
 
 
 
#Oscar
Počas februára na sociálnych sieťach vládol Oscar, tentokrát najmä cez Facebooky, Instagramy a Snapchaty. Kdeže sú tie časy, keď v roku 2014 Ellen DeGegeneres postla slávnu (Samsung) selfie na Twitter a tam to žilo. Zároveň neviem, či viete, možnože aj nie, tak Leo Dicaprio, ten uhrančivý fešák z Titanicu, jednu sošku vyhral. Tým sa zároveň končí jedna etapa smutnokrásnych GIF s Leom túžiacim po soške. Humorné portály ako 9GAG nebudú mať čo postovať na sociálne siete. 
 
#FacebookCanvas
Facebook postupne, krajinu za krajinou, mediálku za mediálkou, launchuje nový reklamný formát Canvas. Ide v podstate o možnosť mať akúsi custom interaktívnu microsite site priamo v prostredí Facebooku. 
 
#FacebookReactions
Veľký strach & veľké očakávania sa zbehli v deň, keď Facebook umožnil všetkým ľudom vyjadrovať svoje emócie vďaka novým “reaction". Vďaka ním majú ľudia lepšie vyjadriť svoje postoje, brandy tieto postoje pochopiť a Facebook bude, samozrejme, vďaka nim lepšie cieliť reklamu. V podstate by to malo byť win-win-win, akurát tá nešťastná Cara Delevingne to nechápe a poukazuje aj na možné negatíva.
 
#Instagram
Instagram za relatívne krátky čas dokázal k sebe pritiahnuť viac ako 200 000 reklamných subjektov. A očakáva ďalší rast. Treba povedať, že na tomto úspechu sa nemalou mierou podieľalo aj spárovanie s reklamným rozhraním Facebooku, kde v podstate v jednom kroku viete automaticky preklopiť Facebook kreatívu na Instagram. A často to tak potom bohužiaľ na tom Instagrame aj vyzerá. 
 
#InstantArticles
Dlho očakávané Instant Articles, teda redakčné články portálov, uverejňované priamo natívne na Facebooku, uzrú svetlo sveta už 12.4. A čo je pri Facebooku neobvyklé, naraz pre všetkých vydavateľov. Instant Articles zároveň aj prinesú nové reklamné formáty a možnosti, o tých viac už čoskoro. 
 
#Instagram
Počas februára došlo na Instagrame k “launchu" dvoch zásadných noviniek. Prvou je možnosť spravovať viacero instagram stránok / účtov bez potreby prelogovania sa. Tak dobrá vec, že si na ňu social media manageri zvykli asi za poldruha minúty a pri čítaní tohto článku sa im bude zdať, že táto featura je dostupná už odjakživa. Rovnako tak IG pridal vo februári k videám počítatlo vzhliadnutí. Nezdá sa vám to tiež, ako by to tu bolo už roky? Veru, a pritom je len týždne. 
 
#Twitter
Twitter sa popýšil zvýšenými tržbami, ktoré pochádzajú od 130 000 reklamných partnerov (porovnajte si to s 200 000 instagramovými za pár mesiacov). S vyššími tržbami však Twitter oznámil aj stratu približne 2 miliónov mesačne aktívnych používateľov (z 307 mil na 305 mil).
 
#Snapchat
Mladí chcú byť na Snapchate preto, lebo je krátkodobý a každú nerozvážnosť zmyje pársekundový limit na prezretie Snapu. Problémom sa však stáva, pokiaľ sociálnej sieti niekto ukradne dáta. Snapchat minulý mesiac priznal po phishingovom útoku únik časti dát. Ide o údaje o výplatách zamestancov a týkajú sa osobných údajov a obsahu generovanému používateľmi. Katastrofa z roku 2014, kedy sa na verejnosť dostali nahotinky celebrít by sa nemala opakovať, aj tak je to však nepríjemný varovný prst - dávajte si pozor na súkromie. 
 
#ZkategórieVskratke
 
- Facebook opäť mení algorytmus, vychádza pritom z výskumov priamo s používateľmi v News feede.
 
 - Twitter sa chce priblížiť k úspechom Facebooku - prichystal si preto novú timeline (ktorú je potrebné si aktivovať). 
 
 - Na Facebooku debutujú stránky pre neziskovky - tie budú môcť napríklad priamo na sociálnej sieti vyzbierať peniaze.
 
 - Najväčšia sociálna sieť zároveň upravovala metriky pre video views - napríklad sa dozviete, koľko používateľov si pozrelo 10 sekúnd, či minútu vášho videa.
 
 - Jedným zo silných argumentov pre mladých, prečo zmeniť obľúbenú značku či službu, je katastrofálny zákaznícky servis značky na sociálnych sieťach.
 
 - 30 sekundový limit pre reklamné videá na Instagrame končí, po novom bude možné nahrávať až minútu dlhé reklamy
 
A to je všetko priatelia, jarným kampaniam zdar!
 
Jaro
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 16:54