StoryEditor

Čo nového v socializme: júnové social media news zhrnuté do päť minútovky.

28.06.2016, 16:20
Prečítajte si júnové postrehy Jara Horvátha
Udalosť júna: Microsoft kupuje LinkedIn za 26 miliárd dolárov. Mnohí si povedia, že sa páni z Microsoftu zrejme pozabudli na ostrom slnku, keď prijali rozhodnutie zaplatiť za každý životopis na sociálnej sieti 50 dolárov. Plány prepojiť LinkedIn s Office vyzerajú smelo, história akvizícii Microsoftu však nahráva skeptikom. Pamätáte si ešte na Nokiu? Ja áno, ale na časy Nokie 3310 a nie časy Nokie s Windows OS. Takže tak. 
 
#Facebook
- Od júna je možné na Facebooku pridávať videokomentáre. Zatiaľ sa žiadna revolúcia nekoná a videokomentáre zrejme zapadnú prachom, podobne ako Facebook Reactions, ktoré ani zďaleka nedoplnili klasické lajky. 

 - Rovnako tak pribudla možnosť publikovať 360 stupňové fotografie, pričom na mobilných zariadeniach je možné otáčať fotky gyroskopom. Trochu neohrabané a ľudia ovládajú fotky prstom. 

 - Facebook štartuje novú éru "Live videí” a ide ich zbaviť nudy. Po novom tak bude možné “za jazdy”, počas vysielania, meniť filtre ("Ahoj Snapchat", pozn.red.), tvoriť Live videá vo dvojici a podobne.

 - FB spúšťa dlho očakávaný update “Eventov”, z ktorých zrejme nebude ďalšia “next big thing". Udalosti budú delené do kategórií a kontolované administrátormi. Novinky sú zatiaľ testované v USA a na platforme iOS. Pôvodný nápad vytvoriť eventom samotnú appku vyhodnotili v Menlo Parku ako zbytočný. 

 - Od 22. júna sú príspevky vo formáte Canvas (natívne, jednoducho vytvoriteľné “web stránky v prostredá Facebooku) dostupné aj ako klasické posty, s organickým zásahom. A sú naozaj tak jednoducho vytvoriteľné? Facebook tvrdí, že viac ako 50% Canvasov je vytvorených do 10 minút. Hor sa do nich.

#Facebook&InstagramAwards

 - Počas júna prebehlo vyhlásenie víťazov "2016 Facebook and Instagram Awards". Pri pohľade na víťazné práce môžeme skonštatovať, že po minulé roky to bolo lepšie a dnes akoby sociálne siete plnili už len funkciu streamu. Veci by pravdepodobne pomohlo menej striktné API sociálnych sietí.

#Instagram

 - Začiatkom júna uviedol Instagram legendami opradený algoritmus, ktorý rozhoduje o tom, ktoré príspevky uvidíte, respektíve neuvidíte. Viac som o novom algoritme a jeho vplyve napísal v samostatnom článku tu, pričom ale výsledok vieme už dnes - k žiadnej revolúcii nedošlo a Instagram aktuálne navštevuje už (až) 300 miliónov používateľov. Denne.

#Snapchat

 - Nekonečný zoznam amerických celebrít na Snapchate rozširuje prvá dáma - Michaelle Obamová. To sa vám snapuje, keď viete, že dni v Bielom dome máte už spočítané.

#Twitter

 - Medveď Twitter sa zobúdza zo zimného spánku a ako odpoveď na "Facebook Mentions" uvádza "Twitter Engage" pre celebrity a vplyvných influencerov, ktorí chcú natívne streamovať live videá.

 - Keď sa prebudiť, tak poriadne - Twitter po vzore Facebooku prináša aj promované carousel reklamy. Prežije 140 znakový limit pre Tweety rok 2017? Tipujte v komentároch, jeden získa hodnotnú cenu - cukrovinky Čierny Princ.

---
A to je pre jún všetko, prajem krásne leto. Neublížte si a natierajte sa opaľovacím krémom. Vidíme sa na konci júla. :)
 

Jaro Horváth,
Strategy planner & Social media teamleader 
Creo Young & Rubicam

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 03:49