StoryEditor

Čo nového v socializme: Novembrové social media news zhrnuté do 5 minútovky.

30.11.2015, 09:51
Aj keď nám počasie zo začiatku novembra závideli aj v Monte Carle, počas mesiaca privial vietor už aj k nám prvé kôpky sniežiku, zliav na Kinder čokoládu a v neposlednom rade aj prvé odvážnejšie Vianočné posolstvá v reklamách. Ja osobne takýto neskorší štart reklamných Vianoc kvitujem, aspoň moja starka v chaose z vianočných reklám nevypeká medovníky už v auguste. Ale poďme k tomu, čo november priniesol do sociálnych médií:
 
#Facebook
Keď srdce po rozchode krváca je zle. A vidieť každodenne fotky, ako si “ex" užíva single života, tomu nepomáha. Vy ale nechcete ukázať slaboduchosť a kliknúť na unfriend. Čo teraz? Facebook chystá pomoc a po zmene statusu “relationship” Vám ponúkne možnosť nezobrazovať aktualizácie od ex. Nič prelomové, aj doposiaľ, keď ste nechceli sledovať napríklad posty otravného spolužiaka zo strednej, ale zas “unfriend" by bola príliš veľká rana, stačí v profile dotyčného kliknúť na unfollow. Ale uznávam, keď má človek kalnú myseľ zo životných udalostí, táto nová featurka bude užitočná. 
 
#FacebookAtWork
Množstvo ľudí hovorí: Ja by som z toho Facebooku aj odišiel, keby…keby to nebolo tak prehľadné, intuitívne a neprebiehali tam všemožné diskusie ohľadom: firemného futbalu, podkladov na skúšky, možnosti ako sa vyhnúť očkovaniu, ako výhodne predať v blších burzách. Royal bank of Scotland oznámila, že časť svojej vnútrofiremnej mailovej komunikácie nahradí komunikáciou na Facebooku, konkrétne cez novú platformu “Facebook at Work”, ktorú aktuálne testuje. 
 
#Instagram
Vec, ktorú marketéri na Instagrame očakávali podobne dychtivo, ako promované posty, je už čoskoro tu - možnosť obsluhovať v rámci jedného účtu - účtov viacero
 
#Facebook
Facebook správy budú miznúť. Nie vo vreckách oligarchov, ale obdobným štýlom, ako v Snapchate. Aktuálne testované vo Francúzku, s potenciálom rýchleho rozšírenia do celého sveta. Čo všetko ešte Facebook testuje? Donate button, ako konkurencia Kickstarteru a verejným zbierkam, viditeľnejší call to action button vo videách, a nový vzhľad admin panelov stránok.
 
#Snapchat
Snapchat od mája strojnásobil počet denných prehratí videí na 6 miliárd, ohlásil možnosti verifikovaných účtov, ale najmä testuje možnosti sponzorovaných lenses. A čo ich cena? V exponované dni, ako napríklad Haloween je to 750 000 dolárov. Každopádne Snapchat robí, čo sa dá, obracia sa ako mucha v lampe, v snahe nájsť sa. Prvé lastovičky brandového využitie môžete nájsť aj na Slovensku, Triad pre O2.
 
#Google+
GooglePlus je späť, aj keď nikam neodišiel. Teda, aj keby odišiel, zrejme by si to nikto nevšimol. Tak či onak, chlapci z Google oznámili nový šat pre Google+, ako webu, tak aj mobilných aplikácií. Cieľom je priniesť jednoduchšie a intuitívnejšie ovládanie a viac sa primknúť k záujmom používateľov. 
 
#LinkedIn
LinkedIN inovuje, konkrétne sa zlepšenia dotýkajú “LinkedIn Groups". Skupiny už nebudú viac otvorené k nakuknutiu, ale zmenia svoje fungovanie na dva modely: “Request to join” a “ Invite to join” a rovnako tak získajú  vlastnú mobilnú aplikáciu. Dôvod týchto zmien? LinkedIn sa chce vrátiť späť do čias kvalitného contentu a vyššieho engagementu s ním. Zbohom spamu.
 
#Snapchat#Instagram#Facebook#Twitter#VSCOcam
23 ročná Maya Kosoff sa cíti už stará a "out of the business” s trendmi na sociálnych sieťach a tak si dala za cieľ aspoň na deň ponoriť sa do sveta mladých. Čo zistila? Mladí: 

    1. tvrdia, že Facebook je opäť cool

    2. sa nevedia nabažiť Snapchatu

    3. používajú VSCOcam a následne Instagram

    4. mainstreamovo nemajú záujem o Twitter

    5. používajú viac ako jeden Instagram účet

 
#ZkategorieVskratke
Engagement na Facebooku počas roka mierne klesá, z 6,61% v máji na 5,87 v októbri. Podľa prieskumu MissTravel až 76% z milenials sa rozhoduje kam cestovať podľa Instagramu. Podľa Locowise to s používaním hashtagov na Twitteri nie je až také horúce, ako by sa mohlo zdať. 78% z reklamných príjmov Facebooku pochádza reklamy na mobilných zariadeniach. Postovanie videí a fotiek na Facebooku má klesajúcu tendenciu, do hry sa vracajú textové posty a tiež native share link posty.

Štastné a veselé! 
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 16:12