StoryEditor

Čo nového v socializme? Októbrové social media news zhrnuté do 5 minútovky.

01.11.2015, 14:03
Tento rok je október skutočne šokujúci, najmä z hľadiska (ne)nasadenia Vianočných reklám. Článok píšem 1. novembra a v podstate žiadna regulérna Vianočná kampaň nie je vonku, človeku by sa, aj podľa počasia, mohlo zdať, že je polka septembra. Opak je pravdou, pod pokrievkou to buble, kampane sa už len tak trasú na diskoch mediálnych agentúr a nesmelo sa pýtajú von.
 
Vo svete sociálnom sme však aj počas októbra boli svedkami postupného dávkovania noviniek, ktoré zas o trochu zmenia náš zážitok z používania sociálnych sietí, či už zo strany konzumentov obsahu, alebo tvorcov, aj keď takmer vždy sú obe tieto vetvy prepojené. Koniec vaty, tu sú novinky:
 
#Instagram
Instagram spustil platenú reklamu. Výsledky? Žnete to, čo ste zasiali. Pri relevantnom obsahu je engagement vyšší v priemere o 30% oproti Facebooku. Ako má relevantný obsah vyzerať? Nápomocnou môže byť štúdia @Sparkler, v ktorej 58% respondentov tvrdí, že Instagram “can make them laught, dream or think” a 62% uvádza, že návštevuje instagram, pretože chce "stimulate their imagination, see new and inspiring things or explore new perspectives or ideas”. Keď sa nad tým zamyslíte, je to jednoduché, ako starcov nákup na dlhé týždne - potreby mladej generácie "under 30” sú inde, ako potreby stárnucich obyvateľov Facebooku.
 
Zároveň je na Instagrame možné vytvárať nové, “nabúchané” Hypelapse videá. Situácia je podobná, ako pri predstavení "Apple pen" a teda nejde o nič revolučné, čo by iní nemali už 70 rokov pred príchodom solúnskych bratov, akurát teraz je to s logom Instagramu, čo vzbudzuje väčší rešpekt v AppStore.
 
#Instagram #Pinterest #Facebook
Sociálnym sieťam definitívne dominujú mobilní používatelia. Pri Instagrame je to asi tak prekvapujúce zistenie, ako že za smrť susedovej kozy nemôžu dedinské bosorky. Zaujímavý je ale celosvetový split medzi smartphone vs. tablet používateľmi, 47% vs 53% v prospech tabletistov. Pinterest hlási 80% mobilných userov, Facebook neuveriteľných 88%, pričom čas prežitý na Facebooku dosahuje historické maximá.
 
#Instagram #Facebook
Čo sa týka počtu interakcií, tak tu obe sociálne siete zažívajú mierny percentuálny pokles (v porovnaní s 1. kvartálom roka 2015). Jednak je to tým, že množstvo obsahu neustále pribúda, dvojak pribúdajú aj používatelia, ktorí si svoj “páčik” vážia a nedajú ho len tak hocikomu. Radšej sa napríklad cez natívne linky preklikávajú na externý web a venujú brandu cennejší lead, než len sprofanovaný páčik.  
 
#Youtube
Youtube spúšťa platenú verziu bez reklám. Používatelia otrávení všadeprítomnou reklamou budú môcť potešiť svoje svedomie, odinštalovať AD blocker a za 9,99 mesačne si dopriať aj exkluzívny extra content od tvorcov ako PewDePie, či oznámenú samostatnú  aplikáciu pre prehrávanie hudby a.k.a konkurencie pre Spotify a AppleMusic. A my ako tvorcovia reklám budeme musieť, čo kvitujem, vymyslieť strpiteľnejší spôsob, ako odovzdať reklamné posolstvo bez toho, aby sme ľudí prvoplánovo obťažovali a aby reklama nepôsobila ako “pes na oko”. A už vonkoncom nie ako päsť.
 
#Snapchat
Zatiaľ čo vo svete neutíchajú diskusie či, alebo skôr ako veľmi je Snapchat nadhodnotený tomu, aké budúce príjmy dokáže vygenerovať, množstvo marketérov na Slovensku sa appku zatiaľ neunúvalo ani nainštalovať. Prečo tak urobiť a ako si Snapchat zamilovať, opísal Kelsey Wilkins. Ja osobne som k budúcnosti Snapchatu skeptický, uškodiť mu môžu najmä posledné zmeny v “Podmienkach používania”, kedy Snapchat od používateľov vyžaduje plné práva na disponovanie nimi vytvoreného obsahu. Podľa reakcií na webe si asi množstvo používateľov lepšie rozmyslí, či poslať záchodovú selfie do sveta.
 
#Twitter
CEO Twitter-u Jack Dorsey oznámil počas októbrovej Twitter Flight konferencie nové možnosti vytvárania ankiet na mobily a desktopy, Twitter pre Mac, natívne Video Ads a taktiež rozšírené možnosti pre developerov. Twitteru tečie do topánok a toto môže byť jedna z posledných šancí, ako zvrátiť nepriaznivý trend a prestať sa vzďalovať rozbehnutej konkurencii. Máte aj vy na srdci niečo, čo by pomohlo Twitter zlepšiť? Tweetnite to s hashtagom @HelloWorld a možnože bude Váš hlas vypočutý.
 
#Facebook
Máte dojem, že celý Facebook je prepchatý reklamou a kam sa človek obzrie, tam naňho číha nejaký ten reklamný príspevoček? Nie je hanba priznať sa, že áno. Tomuto tvrdeniu však protirečí štúdia Social Bakers, ktorá uvádza, že len 3% všetkých desktop postov sú reklamy. 
 
A keďže reklamy je málo, Facebook predstavil nové "Carousel multiproduct video ads". Novinkou od októbra je aj možnosť publikovať klasické "Carousel multiproduct ads" s obrázkami aj ako klasický post na timeline a utržiť za ne aj aký taký, neplatený organický zásah. 
 
Facebook zároveň umožní:
 
 
A ako pokračuje osamostatňovanie Messengeru od Facebooku? Facebook testuje nové možnosti zasielania notifikácií ohľadom dôležitých udalostí vo svete (napríklad Superbowl alebo prvomájový pochod) priamo do Messengeru.
 
Prajem pekný movember. 

 
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 05:16