StoryEditor

Deadline Zlatého klinca je predĺžený. Kto bude rozhodovať o tom, čo sa nosí v reklame?

06.05.2016, 10:45
Práce do národnej súťaže kreativity je možné prihlasovať do piatka 20. mája do polnoci.
Práce do národnej súťaže kreativity je možné prihlasovať do piatka 20. mája do polnoci. Predsedkyňou poroty je Tereza Svěráková, Creative Director agentúry Young & Rubicam Prague. Prezradila, podľa čoho hodnotí kreativitu v reklame.
 
„Hľadám silný nápad dotiahnutý aj v exekutívnej rovine. Nápad, ktorý mení pravidlá hry. A každú prácu sa snažím vnímať v kontexte svetového štandardu. To je pre naše malé trhy, myslím, veľmi dôležité – neuspokojiť sa s tou našou relatívne nízko posadenou latkou,“ hovorí  T. Sveřáková, predsedkyňa poroty tohtoročného Zlatého klinca. 
 
Keď dostane príležitosť zasadnúť v porote kreatívnej súťaže, vníma to ako luxus. Je to podľa nej jediná príležitosť, ako sa na niekoľko dní zavrieť a nerušene sledovať to najlepšie, čo v obore vzniklo a pozhovárať sa o tom. 
 
Slovenskú reklamu vníma v mnohých ohľadoch podobne ako českú. „ Je rovnako zaťažená malosťou trhu a určitými hendikepmi, ktoré s tým súvisia. Ale o to viac ma potešili niektoré perfektné práce, ktoré som zachytila v minulých ročníkoch Zlatého klinca, ktoré týmto prekážkam vzdorujú a dokazujú, že dobrá reklama sa dá robiť kdekoľvek a za akékoľvek peniaze. Na mysli mám napríklad minuloročnú Grand Prix alebo outdoor pre Tesco, ktorý využíval autentické zábery z predajne,“ hovorí T. Svěráková.  
 
Inšpirujú ju podarené kúsky. Čo ju ale pred rokmi, kedy tiež zasadala v porote Zlatého klinca, milo prekvapilo, bol prístup slovenských porotcov k súťaži a tiež celý priebeh odovzdávania cien. „Vtedy som mala pocit, že si svoje práce nejako viac vážite, že celý večer beriete ako skutočnú udalosť. V Čechách v tej dobe letela póza znudeného preberania cien s kupucňami pretiahnutými cez hlavu,“ dodáva T. Svěráková. 
 
Porota Zlatého klinca 2016 bude zasadať vo štvrtok a v piatok, 9. a 10. júna. Víťazov spoznáme počas slávnostného odovzdávania cien, ktoré sa uskutoční v piatok, 10. júna 2016 o 20.00 hod. v bratislavskom Istropolise.
 
 
 
O tom, čo sa nosí v reklame, budú rozhodovať: 
 
Kmeňová porota
Tereza Svěráková – Creative Director, Young & Rubicam Prague /CZ – predsedkyňa poroty
Lumír Kajnar – Idea Designer & Brand Architect /CZ
Marek Linhart – Associate Creative Director, OgilvyOne Prague/ CZ
Peter Baslík – Creative Director, TRIAD Advertising
Peter Darovec – Creative Director, Istropolitana Ogilvy
Bohumil Dohnal – Creative Director, Made by Vaculik
Peter Michalka – Unit Creative Director, MUW Saatchi&Saatchi
Martin Motáček – Creative Director, Wiktor Leo Burnett
Erik Reingraber – Creative Director, Creo Young & Rubicam
 
Špecialisti - Kampaň
Kamil Charvát – Strategy Director, MUW Saatchi & Saatchi
Juraj Pobjecký – Strategist, Zaraguza
Alexander Smik – Managing Director, Apple Pie
Yolka Udičová – Partner / Creative Director, Respect APP
 
Špecialisti – Interactive & Online
Maroš Hamorský – Copywriter, Zaraguza
Ivana Pacoňová – senior copywriter / team leader, Core4/Tell it online
 
Špecialisti – Kreativita v PR Kampani
Katarína Droppová – Managing Director, Media & Communication Consulting
Roman Záhorec – Managing Director Slovakia, Neopublic Porter Novelli
 
Špecialisti – Events
Norbert Pýcha – konateľ, Event Arena CZ 
Martin Hala – Managing Partner, Creative Pro
Milan Kováčik – Managing Director, PromoLand a prezident BTL-ky
Adrián Vavro – Partner, E-MOTION
 
 
Viac informácií o súťaži nájdete TU.
 
 
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. apríl 2024 09:06