StoryEditor

“Doklincováno” - 5 vecí, ktoré priniesol Zlatý Klinec 2016.

20.06.2016, 08:55
Pred týždňom si v mnohých agenturách hromadne podávali ruky, potľapkávali sa po pleciach a búchali šampanským. Klince putovali firmami, až pokým nezakotvili zasadačkách, kde sa budú počas nasledujúcich rokov vynímať ako memento ťažkých, ale (minimálne kreatívne) úspešných časov. Čo ale, okrem obligátnej radosti, priniesol tento ročník Zlatého Klinca? 
 
1: Získať Klinec je skutočne náročné. Tento rok bola porota skutočne prísna a množstvu prihlasovateľov pri niektorých prácach padli gamby (musím smutne priznať). Aj vďaka tomu má klinec úroveň a nie je len spartakiádou priemerných prác. Pri sledovaní českých kreatívnych súťaží, myslím nie je náhoda, že práve “českí bratia porotcovia" cítili potrebu posunúť latku posudzovania vyššie.
 
2: Veľa malých prác - najmä v online. Ťažko povedať, či je to spôsobené lepšími možnosťami na rozvinutie ideí v online, alebo tým, že množstvo klientov zaujímavejšiu ideu do väčších kampaní z “bezpečnostných dôvodov” nepustí a tak sa hľadá priestor tam, kde je to “lacnejšie a rýchlejšie”. Šípim kombináciu oboch variánt. 
 
3: Témy “scamy” je už priveľa. Akokoľvek nemám scamy rád, na druhej strane mám dojem, že je toho scamového bičovania už zbytočne priveľa a opakovaný vtip prestáva byť vtipom. Skúsil som preto vymyslieť rovnicu, podľa ktorej každý vie, či má prácu na festival reklamných ideí* prihlásiť. Možno sa tak vyhneme nedorozumeniam na oboch stranách.
 
1. Má tvoja práca ideu? 
ÁNO (postupuješ k druhej otázke) - NIE (vypadúvaš)
2. Je tvoja práca reklamná*?
ÁNO (prihlás do súťaže) - NIE (neprihlás do súťaže)
 
*reklamná práca je súčasťou marketingových aktivít, ktorých cieľom je zvyšovať predaje a nie len svojstojne existovať za účelom odprezentovania samej seba. V prípade ale, že máš práve takúto prácu, je to úplne v poriadku, len ju prihlás tam, kde sa posudzujú nápady / práce ako také, nie reklamné*.
 
4: Kampaň sa už nezaobíde bez idei, funkčnej v online. Fofola je bez debaty, Ľudove vozidlá zas vizuálne aj textovo krásne spracované. A Bažant 73? Ten sa môže javiť ako kampaň, ktorá v podstate s prstom v nose preniesla rok '73 do dneška. Ibaže pri tom prenášaní sa toho mohlo toľko pokaziť. A nepokazilo. Každá časť kampane je chirurgicky presne funkčná. Ja osobne som rád najmä preto, že sa toho konečne niekto chytil a naplno to vydestiloval do úspešnej lokálnej kampane. 
 

5: Víno a catering až do záverečnej. Snáď prvýkrát za niekoľko rokov sa stalo, že aj o polnoci bolo k dispozícii jedlo a pitie a ľudia sa tak nemuseli “samoevakuovať" do NuSpiritu. Večer aj v kontexte minulých ročníkov hodnotím nadpriemerne. A teraz spät do práce, aby bolo opäť čo prihlásiť. Ak bude latka nastavená rovnako ako tento rok, máme čo robiť. A dobre tak. Bude to opäť vzrúšo. 
 
Jaro Horváth

Strategy planner & Social media teamleader 
Creo Young & Rubicam

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 00:08