StoryEditor

Eurobest: Volvo je najlepší klient

04.12.2014, 10:11
Včera sa švédska agentúra Forsman & Bodenfors stala najúspešnejšou agentúrou najmä vďaka práci na kampaniach pre Volvo Trucks. A Volvo sa aj vďaka nej stalo najúspešnejšou značkou. Van Damme je len čerešničkou na torte.

Včera sa švédska agentúra Forsman & Bodenfors stala najúspešnejšou agentúrou najmä vďaka práci na kampaniach pre Volvo Trucks. A Volvo sa aj vďaka nej stalo najúspešnejšou značkou.

Všetko to začalo už pred štyrmi rokmi. Art Directorka agentúry (nemajú v agentúre kreatívnych riaditeľov, iba art directorov a copywriterov a ešte sú na to aj hrdí,) porozprávala o tom ako začínali: vraj ich Volvo žiadalo o spoluprácu trikrát. Dvakrát povedali, že nie, a tretíkrát, že no dobre. Ale aj to len vraj preto, že sa s klientom stretli deň po ich agentúrnej žúrke a všetci boli na šrot.

Ich spoločnou ambíciou bolo “heknúť” kamiónovú komunikáciu, vyhnúť sa klasickému klišé ako drsní muži, sexi ženy a metalová hudba. Plus spomenuli, že mali malý budget, ktorý ale chceli využiť tak, aby získali celosvetový záujem. Malý budget, hm, vyšlo im to sotva na honorár takej hviezdy ako je Jean-Claude Van Damme… Známe video s JCVD bolo však ich posledným výstrelom.

/kliknutím na obrázok sa vám otvorí video/

Tým prvým bolo video Ballerina Stund. Dievča prešlo na lane zavesenom medzi dvomi kamiónmi, ktoré smerovali do tunelov niekde v Chorvátsku. Tým naštartovali sériu testov, v ktorých chceli demonštrovať vlastnosti nákladiakov. 

Napríklad novú technológiu ľahkého ovládania volantu demonštrovali testom, v ktorom Volvo šoféroval škrečok (alebo niečo také), ktorého “ovládal” testovací vodič mrkvou.

Ďalších testov sa zúčastnili priamo riaditelia Volvo Trucks. Jeden sa vraj bál výšok, ten druhý o svoju hlavu. 

Koncept testovania benefitov rozvíjali aj pri najmenšom trucku. Na demonštráciu jeho obratnosti využili osem býkov. Okrem videa, v ktorom červený kamión uniká pred býkmi vytvorili aj stánku www.thechase360.com, na ktorej si vďaka 28 kamerám umiestneným na nákladiaku mate možnosť pozrieť celú naháňačku v 360 stupňoch, kedykoľvek ju stopnúť, priblížiť, zmeniť uhol kamery atď. A to všetko aj v slovenčine!

Van Damme bol teda len čerešničkou na torte.

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 07:30