Stratégie tento týždeň otvorili ďalšiu tému: návštevnosť kín a koľko divákov je pre slovenské kiná veľa a koľko málo.
Odštartovala to posledná správa o návštevnosti kín, keď si snímku John Wick pri premiére za prvý víkend pozrelo 7 710 divákov a mala tržby 40 440 eur.
Vychádzali sme z filmu samotného, jeho atraktívnosti pre náš trh. Áno, išli sme naňho do kina predtým, než sme súdili. Akčný thriller so zaujímavou zápletkou, k tomu Keanu Reeves v dobrej hereckej forme - to je niečo, na čo by si slovenský divák mohol kúpiť lístok a neskôr to do nekonečna pozerať reprízy v televízii. Označili sme ho za "až prekvapivo dobrý film, vydarenú akčnú snímku pre mužov". Na druhej strane návštevnosť 7 710 ľudí? Podľa nás "neoslnivé" a "relatívne slabé".
Na druhej strane je zaujímavé, aké očakávania mal samotný distribútor Bontonfilm: jeho predikt návštevnosti za prvý víkend bol 3 500 divákov a celkovú návštevnosť od začiatku až do konca distribúcie predikoval na 10 tisíc. Predikciu schvaľuje aj filmové štúdio, v tomto prípade nezávislé štúdio Lionsgate. A od prediktu sa odvíja aj kampaň: Film John Wick mal na Slovensku podľa Bontonfilmu "rádovo oveľa nižší rozpočet na marketingovú kampaň a reklamu" ako veľké filmy od majors. Chýbala napríklad televízna reklama.
Znamená to, že John Wick na Slovensku naplnil plán za prvý víkend na 220,3 %. A ambíciu mať celkovú 10-tisícovú návštevnosť prekonal po týždni: od minulého štvrtka do včera naňho išlo 10 460 platiacich divákov. "Z pohľadu distribútora nehovoríme o priemernom výsledku, ale o veľmi dobrom," hovorí Bontonfilm.
Takže na jednej strane je tu distribútor, ktorý svoje biznis plány s filmom John Wick naplnil. Na druhej strane film, ktorý je podľa mňa ako stvorený pre slovenského diváka, najmä mužšského. Je vhodnejší, afinitnejší než napríklad pre české kiná (kde, mimochodom, podľa Unie filmových distributorů štartoval až zo 4. miesta) alebo americké, ktoré tento rok bavia najmä komiksové kúsky a efekty. Čo si myslíte vy, je 7 710 divákov v slovenských kinách veľa alebo málo?