StoryEditor

Končia zlaté časy na Instagrame?

07.06.2016, 19:24
Algoritmus radenia príspevkov na Instagrame - respektíve jeho ohlásenie spôsobilo na Instagramoch niekoľko týžňov doslova poprask. Kto nezdieľal obrázok so šípkou do prava hore a textom “Zapni si notifikácie a zabráň tak zlému Instagramu, aby nás rozdelil”, akoby ani nebol. Dalo sa s takým niečim ale už dávnejši počítať? Dalo. Jedná sa o odlúčenie? Nie tak celkom.
 
 
 
Každý, kto však vie napočítať do 1+1 vedel, že skôr či neskôr algoritmus príde a to rovno z 2 dôvodov. Na jednej strane potrebuje Instagram, poháňaný nedočkavými investormi dokázať, že sa nejedná o nasteroidovaného jednorožca a tak intenzívnejšie monetizovať, na strane druhej je jeho news feed preplnený na prasknutie. Priemerný používateľ sleduje od 400 do 500 stránok a tie produkujú toľko obsahu, že aby to všetko stíhal konzumovať, musí sedieť nonstop s mobilom v rukách. A nesedí - čo dôkazom je aj neustále klesanie engagementu na Instagrame. Ja osobne sledujem 488 stránok a to človek musí skutočne často na toaletu, aby nestratil niť v aktuálnych veciach v news feede.
 
 
 
 
Instagram má dve možnosti - buď sa vyberie cestou Twitteru a ponechá všetko v jednej neregulovanej kope tiecť dolu News feedom a nech sa v tom používateľ hrabe a pracne si hľadá to svoje. Alebo pôjde cestou materského Facebooku a pomocou algoritmu ponúkne používateľovi z kopy obsahu to, čo preferuje primárne. Čo myslíte, ktorý spôsob je lepší? Samozrejme algoritmu nie je možné tlieskať postojačky, keďže nás to všetkých niečo bude stáť, avšak bez neho je používateľ zasypávaný toľkým obsahom, že sa k tomu, ktorý ho zaujíma prednostne (napríklad ten váš), ani nedostane. Takže cesta Twitter alebo cesta Facebook? Stačí sa zamyslieť nad tým, čo performuje vašej značke lepšie. Facebook či Twitter? No vidíte.
 
Zlaté časy na Instagrame sa nekončia, akurát sa opäť trochu zmenia pravidlá hry, čo ale nie je v tejto divokej disciplíne, zvanej social media, nič nového. A ako vždy, uspeje ten, kto dokáže počas zápasu pružne reagovať a v rámci stratégie meniť taktiku.
 
Jaro Horváth

Strategy planner & Social media teamleader 
Creo Young & Rubicam
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 13:06