StoryEditor

Mobilné nákupy vedú. V UK prekonali podiel desktopov.

22.09.2014, 15:20
Ešte v roku 2012 uverejnila spoločnosť IMRG Capgemini správu o revolučnej zmene v nákupnom správaní, ktorá hovorila o tom, že podiel nákupov prostredníctvom mobilných zariadení prekročil v štvrtom kvartáli 2011 „magických“ 5 percent z celkového obratu e-shopov v UK, zatiaľ čo celkový podiel návštev e-shopov z mobilných zariadení predstavoval o niečo viac ako 10 %. Dnes, necelé dva roky po tejto revolučnej správe, tá istá spoločnosť zverejnila aktuálny pohľad na segment mobilných nákupov. A je to, ako inak, opäť historický míľnik (inak by vlastne nebolo potrebné o tom písať). Až 52 % návštev e-shopov v UK tvorili tie z mobilných zariadení, čo znamená, že prekonali podiel návštev z desktopov

Ešte v roku 2012 uverejnila spoločnosť IMRG Capgemini správu o revolučnej zmene v nákupnom správaní, ktorá hovorila o tom, že podiel nákupov prostredníctvom mobilných zariadení prekročil v štvrtom kvartáli 2011 „magických“ 5 percent z celkového obratu e-shopov v UK, zatiaľ čo celkový podiel návštev e-shopov z mobilných zariadení predstavoval o niečo viac ako 10 %.

Dnes, necelé dva roky po tejto revolučnej správe, tá istá spoločnosť zverejnila aktuálny pohľad na segment mobilných nákupov. A je to, ako inak, opäť historický míľnik (inak by vlastne nebolo potrebné o tom písať). Až 52 % návštev e-shopov v UK tvorili tie z mobilných zariadení, čo znamená, že prekonali podiel návštev z desktopov. Len pre zaujímavosť, odhad podielu smartfónov v UK je niekde na úrovni 56 % dospelej populácie (Ofcom, január 2014).

Ak by vás zaujímalo, ako sa zmenil podiel mobilných nákupov na celkovom e-commerce obrate, je to viac ako 36 % (len pre zaujímavosť, v období november 2013 – január 2014 to bolo 32 %, podľa správy tej istej prieskumnej spoločnosti).

V poslednom spomenutom období (novemner/január) bol podiel smartfónov na úrovni 6 %. Tablety tvorili zvyšných 26 % z celkového obratu. Z pohľadu produktových segmentov jednoznačne vedie s najvyšším podielom mobilných zákazníkov (36 %) móda a oblečenie, spolu s kategóriou športového vybavenia.

Aký by to bol blog post bez grafu. Ten dolu uvádza vývoj podielu mobilných nákupov na celkovom e-commerce vo vybraných krajinách Európy. Ako si iste všimnete, expertný odhad pre rok 2014 sa, minimálne v prípade UK, zásadne mýlil. Ale tak to už nejako s expertnými odhadmi býva.

Komplexné dáta z domáceho trhu chýbajú, no približný obraz sa dá poskladať z výsledkov štúdie, ktorú realizovali NMS Market Research a portál Heureka.sk. Podľa výsledkov z počiatku roka má smartfón 64 % slovenskej populácie nakupujúcej na internete, zatiaľ čo skúsenosť s mobilným nákupom má zhruba 16 % slovenských majiteľov smartfónov nakupujúcich v e-shopoch, tovar si pomocou mobilu vyberá 41 % z nich.

Za tridsať sekúnd sa v oblasti eCommerce predajú veci za 1,2 milióna dolárov. To je impozantné číslo. Podiel mobilných zariadení za posledné tri roky narastá lineárne a nie je dôvod, prečo by to v najbližších rokoch malo byť inak. Toto je veľká výzva pre obchodníkov aj marketérov. Veľká obrazovka domáceho počítača má svoje nespochybniteľné čaro. Ale smartfón či tablet sú poruke. A sexy.

Zdroje: www.retailtimes.co.uk www.warc.com firebearstudio.com

Richard Kopuník, Mindshare Slovakia

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 20:45