Predstavte si, že si predplatíte HBO. Prvý deň pozeráte filmy, druhý deň pozeráte filmy... a na tretí deň máte zrazu namiesto filmov teleshopping. Asi nebudete nadšení a budete chcieť späť peniaze. Zaplatili ste si predsa za prémiový filmovo-seriálový kanál, nie za "šunt".
V rovnakej situácii sú dnes kábloví operátori, ktorí širia televíziu Music Box. Podpísali zmluvy, asi jej platia peniaze a zrazu 16 hodín namiesto klipov pre mladých vidia teleshopping prerušovaný hitmi pre seniorov. Music Box čaká jediný možný scenár: koniec. Bude len prirodzené, keď kábloví operátori s takýmto "serióznym" partnerom pri prvej príležitosti nepredĺžia zmluvu alebo ju vypovedajú, ak je to možné. Music Box totiž vysiela niečo iné, ako sľuboval. Porušil napríklad tieto sľuby z webu:
"Hudobná televízia McBox je zameraná na "mládež" vo veku 12 - 29 let." (let = rokov, len asi niekto v Music Boxe nevie po slovensky)
"Prúd kvalitnej hudby nie je prerušovaný hovoreným slovom, ani iným typom programu."
Aký je hlavný rozdiel medzi Music Boxom a Šlágr TV? V prvom prípade ide o televíziu, ktorá by mala dostávať od operátorov peniaze. Vzhľadom na suterénnu úroveň vysielania, treťotriednu hudobnú dramaturgiu prerušovanú absurdnými reláciami Marcela Děkanovského, asi nie veľké peniaze. Stále však ide o klasický advanced cable kanál a operátori, ktorí ho chcú, nech si ho šíria. Zato Šlágr TV je v podstate nonstop teleshopping: celé jeho vysielanie je postavené na tom, že predáva hudobné nosiče. Niečo ako TVA. Ako operátor by som chcel iné podmienky. Veľké spoločnosti by Šlágru nemali platiť nič - práve naopak, mali by inkasovať od neho za to, že mu poskytujú svoje frekvenčné pásmo. V ostatných prípadoch si viem predstaviť šírenia za nula eur alebo za sumu blízku nule. Music Box a Šlágr TV sú z obchodného hľadiska dve diametrálne odlišné veci.
To, že sa Šlágr TV dostal do slovenských kábloviek a údajne 945 000 domácností cez Music Box, môže mať jedinú dohru: nespokojnosť káblových operátorov. Aj s Music Boxom, aj so Šlágr TV. Ani sa im nečudujem.