StoryEditor

Najlepšia pozícia v reklamnej agentúre?

24.01.2016, 18:31
Keď človek pozoruje reklamnú brandžu zvonka, často sa neubráni dojmu, že pracovné pozície sa tak akosi tradične delia na "kreatívne" (copywriteri, art directori) a “papierovacie” (accounti, klient servis).
 
"Digitalizácia" však so sebou priniesla aj nové pozície, o ktorých sme pred pár rokmi ani nechyrovali. Niektoré prepájajú to najlepšie z existujúcich jobov, pridávajú čosi navyše a vytvárajú z človeka komplexného marketéra.
Jedným z najzaujímavejších jobov je “Social media manager”. Pri spravovaní social media sa:
 
  • časť z teba stáva stratégom, pretože pripravuješ stratégiu komunikácie a počas sledovaného obdobia krok po kroku pracuješ na dosiahnutí stanovených cieľov. Vďaka tomu sa naučíš myslieť a vidieť dopredu.

 

  • časť z teba stáva PR manažérom. Každodenne riešiš požiadavky zákazníkov a vrtochy trollov. Vďaka tomu sa najlepšie vcítiš do kože ľudí tam vonku a môžeš riadiť ich pohľad na brand. Zároveň sa tvoja práca stáva cennou studnicou insightov pre agentúra a klienta.

 

  • časť z teba sa stáva copywriterom, pretože často máš 140 (alebo menej) znakov na to “zabiť internet”, rovnako tak sa social media trendy menia doslova zo dňa na deň. Vďaka tomu má tvoja práca neustále kreatívny náboj a nikdy nenudí.

 

  • časť z teba stáva account managerom, pretože priamo komunikuješ s klientom, prezentuješ na meetingoch a zaobstarávaš "skutočný klientsky servis”. Vďaka tomu sa naučíš komunikovať a najmä argumentovať. 

 

  • časť z teba stáva učtovníkom, pretože držíš stráž nad mesačnými rozpočtami na promovanie statusov, tweetov, instagram postov. Vďaka tomu sa stávaš dôsledným a rovnako tak máš okamžitý prehľad o tom, ktorý z tvojich postov funguje najlepšie.

 

  • časť z teba stáva analytikom, pretože na konci mesiaca / kampane vytváraš prehľadný report pre klienta a pre seba. Vďaka pravidelným pohľadom na to, čo funguje / nefunguje vieš predpovedať ďalšie kroky a eliminovať faily.

 

  • časť z teba stáva art directorom, pretože najlepšie vieš, čo fičí na sociálnych sieťach, ako má vyzerať a aké parametre má spĺňať kvalitný obsah. 
 
A ako to vyzerá v slede? Pred kampaňou pripravíš stratégiu social komunikácie, s produkciou / osve pripravuješ obsah, ktorý copywritersky naplníš, odkomunikuješ s klientom, naplánuješ a efektívne promuješ na konkrétnu cieľovku. Počas kampane komunikuješ s cieľovkou v správach a komentároch, a po kampani pripravíš zhodnotenie. Pozícia social media manager, pri správnom prístupe, vychováva človeka, schopného samostatne a komplexne viesť projekt po všetkých stránkach. (*odpozorované na vzorke cca 10 social media managerov, s ktorými som spolupracoval)
 
Preto keď za mnou príde ktokoľvek šikovný a povie, že by chcel pracovať v reklame, odporúčam mu tento job. A aj globálne (z hľadiska dopytu na trhu), sú výhliadky na rok 2016 pre talentovaných social media managerov výborné
 
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 17:29