Pri porovnaní viacerých BarCamp akcií môžem skonštatovať, že je najväčší. Počtom ľudí, množstvom jedla, počtom rozdaných tričiek a veľkosťou prednáškových sál.
O kvalite programu svedčí to, že ľudia si vyberali z viac ako 50 prednášok pričom do finálneho rozvrhu sa dostalo len 18 vyvolených. Často sa mnohí ponosujú, že BarCamp je pre začiatočníkov, pričom svojou organizáciou a obsahom dokáže predčiť aj konferencie pre pokročilých.
Poďme sa však k tomu, čo som sa dozvedel v sobotu 22. novembra 2014 v priestoroch Vysokej školy bánské – Technická univerzita
V 1. prednáške dňa si Leoš Štýbnar alias BerkaUX vzal na paškál rozdiel medzi Customer Experience a User Experience. Hovoril o vnímaní zákazníckeho zážitku v reštauráciách, kde prezentoval odvážnu myšlienky o potrebe vytvárať extrémy, aby si ste odtiaľ odniesli poriadny zážitok.
Ak je jedlo skvelé, obsluha príjemná, prostredie vkusné, tak podľa tohto prístupu je dobré mať zlé pivo. Nie však extrémne hnusné, ale primerane zlé. Takisto to môže platiť pri fantastickom jedle a nie príliš ochotnej obsluhe alebo výnimočnom pive a pod. Pre rozhodnutie o ďalšej návšteve je potrebný vnímateľný rozdiel a posledná skúsenosť.
Priklady prace s CX a extremami je Milos Zeman a @Alzacz zeleny zmrd @BerkaUX #BarCampCZ
— michal halmeš (@quakar_sk) November 22, 2014
Lukáš Greň vystúpil skôr so spoveďou, ako s prednáškou o tom, čo sa mu nepodarilo/nedarí v podnikaní. Pracovať vo veľkej firme (Seznam) a založiť si vlastnú agentúru (Moravio) nie je nič výnimočné. Povedať však, že za 2,5 roka fungovania agentúry som prerobil 900 000 korún je niečo, pričom dobre zbystríte pozornosť. Priznania, že nikdy neboli v pluse a na mnohých zákazkách prerábajú viac-menej dobrovoľne je zárodkom niečoho, čomu sa hovorí odvaha, úprimnosť a dôvera v samých seba, že robia niečo zmysluplné.
Kazda zla investicia bolo skolenie, ktore sa neda zaplatit @LukasGren #barcampcz
— michal halmeš (@quakar_sk) November 22, 2014
Určite, je mnoho self-promo prezentácií o ničom, o chválení vlastnej práce a dokonalosti, takže podobná spoveď o neúspechu môže otvoriť oči mnohých, ktorí si myslia, že vlastná agentúra im vytrhne tŕň z biedy a keď budú robiť všetko podľa seba nemusí to automaticky znamenať zisk.
.@LukasGren na otazku, ci by bol ochotny predat @Moravio_cz a zbavit sa dlhov odpovedal rezolutne - Ne #barcampcz
— michal halmeš (@quakar_sk) November 22, 2014
Môj poobedňajší program odštartoval Ján Řezáč rozprávaním o správne nastavej spolupráci s webdesignérom. Toľkokrát omieľané stale platí – obchodný výsledok webu nezávisí od vkusu webdesignéra a zadávateľa. Rozhoduje zákazník, prečo na to mnohí zabúdajú.
Takisto je možné vidieť mnoho webov, ktoré sú pripravené skutočné príšerne na mieru. Podľa Jana až 80% firmám stačí na web šablóna, pretože web netvorí integrálnu súčasť ich marketing.
Nikdy nemente URL. Vsetko, co je uz zaindexovane bude v momente stratene a pridete o navstevnost z vyhladavacov @PavelUngr #barcampcz
— michal halmeš (@quakar_sk) November 22, 2014
Pri prednáške Sabíny Smejkalovej z Moravio o jej zážitkoch a absurdných požiadavkách klientov som si spomenul na moje vlastné pôsobenie v malej agentúre. Agentúra nie je na to, aby plnila klientovi každú jeho absurdnú požiadavku a splnila takmer každú nezmyselnú predstavu. Agentúra je platená klientom na to, aby vyriešila to, čo má odborne, na čas a s reálnym prínosom pre klienta. To, že ten proces niekedy zadrháva vinou klienta, či neskúsenosťou agentúry je vec druhá. Absurdné situácie však väčšinou potýkavajú menšie agentúry s menšími klientmi. Kto nezažil nechápe a ten kto zažil, ten sa pousmeje :)
Väčšinu prednášok nájdete na zázname tu.
Michal Halmeš, AdArena