StoryEditor

Naším najväčším problémom je awareness

28.01.2014, 13:14
OK, ľudia nepoznajú vašu značku alebo produkt. Ak rozmýšľate, že problém vyriešite vyvolaním väčšieho hypu, cez „media disruption“, zvýšením trafficu prostredníctvom reklamy a podobne, pravdepodobne neriešite správny problém.

OK, ľudia nepoznajú vašu značku alebo produkt. Ak rozmýšľate, že problém vyriešite vyvolaním väčšieho hypu, cez „media disruption“, zvýšením trafficu prostredníctvom reklamy a podobne, pravdepodobne neriešite správny problém.

 

Roky sme v reklame vytvárali posolstvá, znásobovali ich prostredníctvom médií a spoliehali sa, že zasiahneme cieľové skupiny a ovplyvníme ich správanie. Snažili sme sa narúšať médiá, aby sme upútali pozornosť. A do istej doby to fungovalo.

Lenže už to funguje oveľa horšie. Dnes potrebujeme vytvárať sociálne objekty pre ľudí, ktorí používajú médiá. A tí o nich hovoria a tak správy šíria.

 

Funnel už nefunguje ako kedysi. Ak rozmýšľate po starom, dostanete sa do fázy, že do ústia funnelu sypete čoraz viac prostriedkov a na konci nedostávate viac konverzií.

 

Radšej sa zamyslite, či je váš produkt dosť dobrý. Či ho ľudia považujú za hodný konverzácie. Či ich vôbec zaujíma. Či im nie je úplne ľahostajný. A ak nie je dosť dobrý, zmeňte ho. Možno budete musieť zmeniť systém.

 

Vo výsledku však ušetríte, pretože ľudia o vás budú hovoriť zadarmo. Váš produkt si potom kúpi viac ľudí, ktorí o ňom budú viac hovoriť. Čo vyvolá väčší dopyt a zvýši predaj.

Svojím spôsobom je toto tá ťažšia cesta. Vo väčšine firiem je jednoduchšie urobiť veľkú kampaň a dúfať, že zaberie. Nemusíte hovoriť s ľuďmi vo firme ani mimo nej, snažiť sa o zmeny... Robiť veci po starom je však drahšie a vedie do slepej ulice.

 

HT: Seth Godin

O sociálnych objektoch niekedy nabudúce. Pre začiatok odporúčam Gapingvoid.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 19:05