OK, ľudia nepoznajú vašu značku alebo produkt. Ak rozmýšľate, že problém vyriešite vyvolaním väčšieho hypu, cez „media disruption“, zvýšením trafficu prostredníctvom reklamy a podobne, pravdepodobne neriešite správny problém.
Roky sme v reklame vytvárali posolstvá, znásobovali ich prostredníctvom médií a spoliehali sa, že zasiahneme cieľové skupiny a ovplyvníme ich správanie. Snažili sme sa narúšať médiá, aby sme upútali pozornosť. A do istej doby to fungovalo.
Lenže už to funguje oveľa horšie. Dnes potrebujeme vytvárať sociálne objekty pre ľudí, ktorí používajú médiá. A tí o nich hovoria a tak správy šíria.
Funnel už nefunguje ako kedysi. Ak rozmýšľate po starom, dostanete sa do fázy, že do ústia funnelu sypete čoraz viac prostriedkov a na konci nedostávate viac konverzií.
Radšej sa zamyslite, či je váš produkt dosť dobrý. Či ho ľudia považujú za hodný konverzácie. Či ich vôbec zaujíma. Či im nie je úplne ľahostajný. A ak nie je dosť dobrý, zmeňte ho. Možno budete musieť zmeniť systém.
Vo výsledku však ušetríte, pretože ľudia o vás budú hovoriť zadarmo. Váš produkt si potom kúpi viac ľudí, ktorí o ňom budú viac hovoriť. Čo vyvolá väčší dopyt a zvýši predaj.
Svojím spôsobom je toto tá ťažšia cesta. Vo väčšine firiem je jednoduchšie urobiť veľkú kampaň a dúfať, že zaberie. Nemusíte hovoriť s ľuďmi vo firme ani mimo nej, snažiť sa o zmeny... Robiť veci po starom je však drahšie a vedie do slepej ulice.
HT: Seth Godin
O sociálnych objektoch niekedy nabudúce. Pre začiatok odporúčam Gapingvoid.