StoryEditor

Porotcovia EFFIE prezradili, podľa čoho hodnotia efektívnu reklamu

12.10.2015, 12:35
Porota II. kola hodnotenia súťaže o najefektívnejšiu reklamu je známa. Vieme, podľa čoho hodnotí.
Každá práca môže v hodnotení súťaže o najefektívnejšiu reklamu Slovenska  - EFFIE Slovakia 2015 získať maximálne 100 bodov, a to 40 za stratégiu a ideu, 20 za exekúciu a ďalších 40 za dosiahnuté výsledky. Nepísaným pravidlom je, že stratégia a idea sú najdôležitejšou časťou prihlášky. Okrem súboru otázok, ktoré si väčšina porotcov pri posudzovaní prác kladie (pozri TU), zavážia tiež ich osobné kritéria, podľa ktorých efektívnu reklamu hodnotí. Ktoré to sú prezradili vybraní porotcovia II. kola hodnotenia, ktorí už o mesiac budú rozhodovať o udelení / neudelení cien EFFIE 2015. 
 
Marek Mikle, Head of Department, Communication, Poštová banka
"Mala reklama priamy a dokázateľný vplyv na zdvihnutie predajných výsledkov? To je otázka, ktorou by sa malo jednoznačne pri hodnotení začať, keďže všetci vieme, že reklama má len jeden kľúčový cieľ - a to predávať. Ale, aby to nebolo také nudné, rád vidím práce, ktoré vyčnievajú zo svojej kategórie doteraz nevideným nápadom alebo skombinovaním vecí, ktoré v reklame doteraz nikto nezložil tak unikátnym spôsobom. Myslím, že na 50% je dôležité v hodnotených prácach hľadať informácie a čísla „medzi riadkami“, teda súvislosti trhu, konkurencie a tiež vplyvy rôznych spôsobov a podpory predaja, ktoré sa líšia od kategórie ku kategórii. V ďalších 50% sa snažím pozerať na reklamu ako obyčajný človek – spotrebiteľ a pýtam sa sám seba: naozaj je táto práca tak výnimočná, že si ju v dnešnom hektickom svete ako obyčajný človek budem pamätať aj o rok či dva?"
 
Martin Krajniak, Head of Marketing Communication, O2
"Z môjho pohľadu je to reklama, ktorá presne vie, koho chce osloviť. Ktorá si vo svojom prevedení a tonalite dovolí opomenúť aj 70% populácie, ale zvyšných 30% adresuje priamočiaro, jasne a výstižne. A zároveň v sebe nesie výnimočnosť či už z pohľadu dosiahnutých výsledkov alebo samotnej idey, resp. trafenia insightu."
 
 
 
 
Juraj Pobjecký, stratég, Zaraguza
"Keďže sa bavíme o efektívnosti reklamy resp. komunikácie, je najpodstatnejšie plnenie cieľov, či už predajných alebo komunikačných. Pre mňa ako človeka s digitálnym backgroundom je tiež dôležité to, do akej miery samotná idea kampane fungovala v on-line prostredí. Či bol on-line použitý len na nákup lacných klikov na spotrebiteľskú súťaž, alebo bol použitý zmysluplnejším spôsobom."
 
 
 
Martin Woska, Creative Strategy Director, TRIAD Advertising
"Kritériá hodnotenia sú do veľkej miery dané, ale pre mňa to nie je len o výsledkoch a porovnaní s benchmarkami. Potom by sa dala táto súťaž vyhodnotiť automaticky a nebolo by treba porotu. Z osobitých kritérií, na ktoré sa pozerám, je napríklad pridaná hodnota stratégie. Bola výnimočná? Bola dôvodom pre skvelé výsledky, alebo to bola štandardka so skvelým produktom? Sedí kreatíva so strategickým zámerom a pomáha mu, alebo ho naopak potláča? Dáva to celé skutočne zmysel? To sú najčastejšie otázky, ktoré si kladiem pri posudzovaní prác."
 
Ladislav Báča, Marketing and advertising professional with a focus on a behavioral economics use, Doctoral student at the Charles University Prague
"Cílem reklamy je ve svém důsledku budování businessu. Proto zvýšení prodejů či zisku je informace, kterou očekávám při prokazování efektivity té které reklamy. Vedle toho má v mém hodnocení vždy vysokou váhu uváděná změna/růst podílu na trhu, protože se jedná vlastně o nejkomplexnější parametr. Zohledňuje nejenom vlastní prodeje dotčené značky, ale i prodeje konkurence a trend celé kategorie. I klasické komunikační ukazatele (spontánní či podpořené znalosti, Top of Mind, brand attributes, ad recall) mají své místo v přihlášce EFFIE. A v neposlední řadě i originalita kampaně/řešení či inovativní přístup zvyšují šance přihlášených značek. "
 
Katarína Droppová, výkonná riaditeľka, MCC PRofesionals
"Efektívna reklama by mala byť podľa môjho názoru taká, ktorá skutočne osloví spotrebiteľov, resp. dané cieľové skupiny, zasiahne ich a podnieti ich k nejakej činnosti, aktivite, ktorú propaguje. Mala by tiež reflektovať ciele klienta, ktoré stanovil v zadaní. Na škodu tiež nie je, ak to urobí nejakým zaujímavým, kreatívnym spôsobom, prípadne je až priezračne jasná, čitateľná, zrozumiteľná."
 
 
 
 
Radoslava Gbelská, Strategic Planner, Effectivity
"Podľa mňa je efektívna reklama taká, po spustení ktorej má account radosť z telefonátu s klientom. To bolo ľudsky a teraz marketingovo. Efektívna reklama je tá, ktorá dokázateľne spôsobí svojim nasadením výraznú zmenu správania cieľovej skupiny."
 
 
 
 

 

V II. kole hodnotenia súťaže EFFIE Slovakia 2015 budú o najefektívnejšej reklame Slovenska rozhodovať: 

 
ZÁSTUPCOVIA ZADÁVATEĽOV REKLAMY
Martina Hríbiková - Marketing Director, ZOTT SR,CR,HU 
Martin Krajniak - Head of Marketing Communication, O2
Marek Mikle - Head of Department,Communication, Poštová banka
Dušan Viszt - Head of Marketing & Brand in CEE, Sberbank Europe AG - PREDSEDA POROTY
 
ZÁSTUPCOVIA REKLAMNÝCH AGENTÚR
Katarína Adamkovičová - Managing Director, Respect APP
Juraj Pobjecký - Stratég, ZARAGUZA
František Toman - Managing Director, Istropolitana Ogilvy
Martin Woska - Creative Strategy Director,TRIAD Advertising
 
ODBORNÍCI Z OBLASTI MARKETINGOVEJ KOMUNIKÁCIE
Ladislav Báča - Marketing and advertising professional with a focus on a behavioral economics use, Doctoral student at the Charles University Prague
Katarína Droppová - výkonná riaditeľka, MCC Profesionals
Radoslava Gbelská - Strategic Planner, Effectivity
Zuzana Ihnátová - riaditeľka Odboru obchodu a marketingu a vedúca Mediálneho centra, PEVŠ
Marcel Vašš - CEO, Etarget
 
Porota I. kola hodnotenia EFFIE Slovakia 2015, ktorá rozhoduje o postupe prihlásených prác na shortlist, bude známa už čoskoro. 
 
Svoje práce do súťaže EFFIE Slovakia 2015 môžete prihlasovať do 19. októbra 2015 (skorá uzávierka) / do 26. októbra 2015 (finálny deadline). Organizátorom súťaže je Klub reklamných agentúr Slovenska.

 

Foto: archív M. Mikle, M. Krajniaka, J. Pobjeckého, M. Wosku, L. Báču, K. Droppovej, R. Gbelskej

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 06:27