StoryEditor

Prečo email marketing?

04.11.2013, 13:11

Email marketing je veľmi účinným, na našom trhu však často podceňovaným či nepochopeným nástrojom komunikácie.

V čom spočívajú silné stránky email marketingu?

Podľa dlhodobých prieskumov nezávislej odbornej organizácie Direct Marketing Assossiation má email marketing z nástrojov priameho marketingu najväčšiu návratnosť – ROI. /podrobnejšie výsledky prieskumu TU/

Táto vysoká miera návratnosti je spôsobená nasledujúcimi faktormi:

1.)    Nízke náklady a vysoká efektivita. V porovnaní s inými reklamnými formátmi, je email lacnou záležitosťou. Navyše efekt je viditeľný a merateľný.

2.)   Merateľnosť a spätná väzba – štatistiky o počte doručených, nedoručených, otvorených správ, počte preposlaní, preklikov atď. Na základe štatistík je možné sledovať ako príjemcovia reagujú na jednotlivé kampane – napr. mieru otvorení, mieru preklikov na jednotlivé linky v emaile a identifikovať konkrétne emailové adresy príjemcov, ktorí kliknú na daný odkaz. Postupom času je možné segmentovať zoznam viac do hĺbky a kampaň cieliť presnejšie.

3.) Prvotný  záujem o príjem informácií iniciuje spotrebiteľ. Napríklad prihlási sa k odoberaniu newslettra pri nákupe vo vašom e-shope, zaregistruje sa do vernostného programu a pod. Flexibilná firma vie, že tento záujem je vzácny, a preto je potrebné si ho udržať a nestratiť. Platí to najmä o existujúcich zákazníkoch, ktorým je potrebné sa venovaťa pravidelne s nimi komunikovať.

4.)   Email marketing je efektívnym prostriedkom na podporu iných marketingových aktivít. Spúšťate nový produkt, novú aplikáciu, súťaž? Informujte o tom emailom vašich fanúšikov.

5.)    Email marketing spôsobuje nárast návštevnosti web stránky a nárast konverzií.

6.)    Reklamu prijíma iba ten, kto chce. Prijímateľovi je poskytnutá možnosť kedykoľvek sa odhlásiť z prijímania emailových kampaní. Tým sa časom selektuje a mierne zužuje okruh príjemcov, ktorí si skutočne želajú prijímanie emailových kampaní.

7.)    Email má každý. Ďalším pozitívnym špecifikom email marketingu je fakt, že email  je najrozšírenejším komunikačným prostriedkom v prostredí internetu. Prostredníctvom emailu je tak dostupné široké spektrum príjemcov.

 

Nasledujúca infografika zhrňuje dôležité fakty o email marketingu, po kliknutí na obrázok uvidíte infografiku v pôvodnom rozlíšení.


 

emailblog.sk

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. apríl 2024 04:25