Email marketing je veľmi účinným, na našom trhu však často podceňovaným či nepochopeným nástrojom komunikácie.
V čom spočívajú silné stránky email marketingu?
Podľa dlhodobých prieskumov nezávislej odbornej organizácie Direct Marketing Assossiation má email marketing z nástrojov priameho marketingu najväčšiu návratnosť – ROI. /podrobnejšie výsledky prieskumu TU/
Táto vysoká miera návratnosti je spôsobená nasledujúcimi faktormi:
1.) Nízke náklady a vysoká efektivita. V porovnaní s inými reklamnými formátmi, je email lacnou záležitosťou. Navyše efekt je viditeľný a merateľný.
2.) Merateľnosť a spätná väzba – štatistiky o počte doručených, nedoručených, otvorených správ, počte preposlaní, preklikov atď. Na základe štatistík je možné sledovať ako príjemcovia reagujú na jednotlivé kampane – napr. mieru otvorení, mieru preklikov na jednotlivé linky v emaile a identifikovať konkrétne emailové adresy príjemcov, ktorí kliknú na daný odkaz. Postupom času je možné segmentovať zoznam viac do hĺbky a kampaň cieliť presnejšie.
3.) Prvotný záujem o príjem informácií iniciuje spotrebiteľ. Napríklad prihlási sa k odoberaniu newslettra pri nákupe vo vašom e-shope, zaregistruje sa do vernostného programu a pod. Flexibilná firma vie, že tento záujem je vzácny, a preto je potrebné si ho udržať a nestratiť. Platí to najmä o existujúcich zákazníkoch, ktorým je potrebné sa venovaťa pravidelne s nimi komunikovať.
4.) Email marketing je efektívnym prostriedkom na podporu iných marketingových aktivít. Spúšťate nový produkt, novú aplikáciu, súťaž? Informujte o tom emailom vašich fanúšikov.
5.) Email marketing spôsobuje nárast návštevnosti web stránky a nárast konverzií.
6.) Reklamu prijíma iba ten, kto chce. Prijímateľovi je poskytnutá možnosť kedykoľvek sa odhlásiť z prijímania emailových kampaní. Tým sa časom selektuje a mierne zužuje okruh príjemcov, ktorí si skutočne želajú prijímanie emailových kampaní.
7.) Email má každý. Ďalším pozitívnym špecifikom email marketingu je fakt, že email je najrozšírenejším komunikačným prostriedkom v prostredí internetu. Prostredníctvom emailu je tak dostupné široké spektrum príjemcov.
Nasledujúca infografika zhrňuje dôležité fakty o email marketingu, po kliknutí na obrázok uvidíte infografiku v pôvodnom rozlíšení.