StoryEditor

Pred tým, ako ho zatratíte, zoberte si z neho príklad. Rytmus.

18.11.2015, 14:12

Na Rytmusa môžete mať akýkoľvek názor, je úplne v poriadku s ním nesúhlasiť. Ak sa však vzdáte subjektívneho pohľadu, keďže na veci je potrebné pozerať optikou svojej cieľovej skupiny, objavíte značku Rytmus. Tá od roku 2003 zveľaduje svoje meno, zväčšuje fan bázu a aj svoje predaje. Pretože Rytmus predáva. Seba a sem-tam aj nejaké značky. A od značky Rytmus sa, veruže, stále máme čo učiť. Čo napríklad?

 

Ako využíva silu sociálnych sietí

V čase, keď množstvo značiek nemá ani len ucelenú stratégiu komunikácie na Facebooku, Rytmus cez FB, na ktorom má vyše 500 000 fans, teasuje svoj album, bookuje koncerty a predáva JBMNT odevy. Najpredávanejšie albumy, veľmi veľa koncertov a množstvo mikín. A teraz aj najsledovanejší film. Napriek tomu, že je „lovemark”, príspevky na Facebooku promuje. Ide o lajky? Tých má dosť aj bez toho. Ide teda o predaj? Veru áno. Zároveň už dávno rozbehol Instagram. Keď raz nastane bájna, roky prorokovaná situácia konca zlatých časov Facebooku, on má už 185 000 ľudí na Instagrame. A čo Youtube? Takmer 500-tisíc. Vidíte tú diverzifikáciu?

 

Čo cieľová skupina - to tone of voice

Zároveň Rytmus mení tone of voice podľa toho, o aký kanál ide. Vulgárny vo videách na Youtube, informačný na Facebooku, vtipný na Instagrame, dojímavý v Novom Čase a dobrácky v Modrom z neba. Vidíte tú segmentáciu?

 

Zameranie – Rytmus je skrátka nejaký

Každý Rytmusov album má svoje zameranie. Prvý ulica, neskôr prechod k popu, až znova návrat k rapu. Každým si narobil pár hejterov, ale raz toľko priaznivcov. Ak by urobil bezpohlavný album, ktorý nikoho nenadchne ani neurazí, dopadol by tak, ako množstvo reklamných kampaní. Nikto by o nich nehovoril. Pamätáte si na pár hejtov k prvej Rytmusovej finančnej akadémii Tatra banky? Asi nie. A ktorá kampaň získala EFFIE?

 

Ako komunikuje s fanúšikmi

Komunikácia s fanúšikmi - žabacími krokmi, ale predsa sa to dostáva aj k nám a aj v tomto je Rytmus priekopníkom. Nájde si čas na odpovedanie komentov a otázok fanúšikov na Facebooku, Instagrame, zájde osobne do kina na premietanie jeho filmu.

Sám mám k Rytmusovej hudbe výhrady, subjektívne v nej cítim istý kalkul. To však nemení nič na tom, že to, čo robí, robí dobre a kvalitne a v jeho práci môže každý marketér nájsť prešpekulovanú stratégiu. Inak by nebol tam, kde je. A tým dobrým v jeho marketingu je možné inšpirovať sa. 

 

Čo by sa značky mohli (mali) naučiť od Rytmusa

1. Komunikujte na viacerých frontoch, pričom všade svoju komunikáciu prispôsobte médiu - nesposliehajte sa len na bannery alebo len na jednu sociálnu sieť.

2. Komunikujte s fanúšikmi - nemusíte so všetkými, stačí si vybrať niekoľkých a tým odpovedať - priamo, úprimne a s nadhľadom.

3. Nesnažte sa vytvoriť kampaň, ktorá sa zapáči všetkým. Výsledkom bude, že sa nezapáči nikomu.

4. A najmä - využite neuveriteľnú silu sociálnych médií. Okrem toho, pri vhodne nastavenej komunikácii, skvelej návratnosť investícií, získavate aj okamžitú spätnú väzbu od cieľovej skupiny. A tá sa počíta.

 

Článok vyšiel ako súčasť septembrovej printovej verzie Stratégií.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 14:48