Rado Olos
StoryEditor

Rado Olos má Filipa!

03.06.2013, 07:00
Tento rok si Filipa – cenu za výnimočný prínos pre slovenskú reklamu – prevzal Rado Olos. Možno ho osobne nepoznáte. Určite ale poznáte jeho reklamy.

Tento rok si Filipa – cenu za výnimočný prínos pre slovenskú reklamu – prevzal Rado Olos. Možno ho osobne nepoznáte. Určite ale poznáte jeho reklamy!

Rado začínal ako copywriter, dnes je creative team director. Počas svojej dlhej a úspešnej kariéry pôsobil v agentúrach Lukas Europe, Publicis Knut a Mayer/McCann Erickson. Od roku 2006 pracuje v Istropolitana Ogilvy a členom Art Directors Clubu je od roku 2004.

Spomenieš si, ako si sa cítil, keď si prvýkrát niekde videl svoju prácu?

Opojenie a strach. Narcistické opojenie z vlastného mena vytlačeného na papieri a strach z toho, či nebudem čitateľom za blba. Ako prvé som totiž publikoval svoje literárne pokusy, básne, poviedky a tak.

A ako sa cítiš dnes, keď niekde napríklad započuješ  “Díky Broňa” z Tvojej reklamy na VÚB?

Stalo sa mi to asi päťkrát, raz to dokonca po sebe vykrikovali policajti. Fascinuje ma, ako sa to rozšírilo, lebo s takýmito vecami sa nedá  celkom rátať dopredu. Ale inak nič zvláštne necítim, užívam si sladkú anonymitu autora.

Spomenieš sa na nejaké zadanie, s ktorým si najviac “bojoval”?

Hoci aj na Zlatý  Bažant, kde bolo treba spojiť slovenskosť a modernosť. Väčšinou sa upokojím, keď mám tri cesty, tu som sa horko-ťažko dopracoval k jednému riešeniu. Našťastie sa uchytilo a klobúk dolu pred pokračovateľmi, ktorí tento koncept dokázali posúvať ešte ďalej.

Počas dlhých rokov v reklame si pracoval pre viacerých klientov. Ako podľa teba vyzerá ten ideálny?

Verí svojej intuícii, nemá rád pretesty, rozhodne sa už na prezentácii, nepozerá na budget… a možno ani na dosiahnuté výsledky:).

Čo považuješ za zabijáka kreativity?

To má každý  inak, pre mňa je to často aj brainstorming, kde sa nedá poriadne sústrediť na vlastné myšlienky. Ale najväčší zabijak kreativity je podľa mňa komplikovaný brief a veľa posolstiev naraz. 

Aký najlepší komentár si počul na adresu tvojej práce?

“Super.”

Čo ťa na tvojej práci najviac baví?

Empiricky som zistil, že ma najviac baví točiť reklamy v prímorských krajinách.

 

Niekoľko kampaní, na ktoré je Rado hrdý

Zlatý Bažant – Svetové slovenské pivo

VÚB banka – BroňaLémaPuma senická

Kelt – Takto oddychujú chlapi

 

Magna:

VÚB –  Posledná večera:

Avon –  Čarovné zrkadlo:

Niečo o citrónoch:

 

Chcete o Radovi Olosovi vedieť viac? Prečítajte si jeho ďalšie interview!

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. apríl 2024 12:15