Príbeh Slovak Sport.TV je krásny. Ako vznikla televízia, ktorá len tak nakupuje lukratívne športové práva? Inšpirujme sa aj my, veď takéto zázraky sa nedejú každý deň.
Expanzia: CE TV dostala neotrepaný slogan "Viac než regionálna televízia". Slogan si však žiadal, aby bol naplnený, tak minitelevízia začala vysielať na satelite. A nakúpila prenosové vozy, keby niečo.
Všetci sú amatéri, len ja som lietadlo: Slovak Sport.TV chcela vyrábať priame prenosy, vysielať celoplošne a predávať reklamu bez akýchkoľvek peoplemetrových dát. Tak určiteee.
Ázijský tiger, ibaže z Nitry: Kým X slovenských televízií s rovnako "vycibreným" biznis plánom krachlo (VTV, Luna, Nautik, ETV Medicus, Empatia), Slovak Sport.TV dokázalo urobiť z vody Coca-Colu. "Johlanka, tuná hoď kockou a aké číslo padne, toľko kanálov spustíme. Hups, také vysoké číslo? To aby sme niečo ponakupovali. WTA, NHL, Premier League. Vybavené," takto nejako mohla pokračovať expanzia. Čo na tom, že tieto práva sú drahé? Nevadííí.
Takáto je cesta z nitrianskych záchodov k športovej televízii s právami, ktoré si nemôže dovoliť ani Nova Sport. Ostáva len pár nedoriešených drobností. Nebojte sa, naozaj iba maličkosti:
- Ako môže televízia bez strategického zahraničného investora, prípadne silných slovenských vlastníkov typu J&T prísť k právam na Premier League, WTA a NHL? Ako to robí? Sám šéf stanice kedysi pre Stratégie povedal: "Keď nájdeme partnera, ktorý povie, že tu chce mať napríklad KHL a dá nám na to peniaze, budeme rokovať s KHL." Kto je tým partnerom pri Premier League? Prečo sa nikto k tomu nehlási?
- Aké číslo padlo Johanke na kocke? Už tu máme Slovak Sport.TV, Slovak Sport.TV2, chystá sa Slovak Sport.TV3...
Kým trh nedostane odpovede na prvu otázku, Slovak Sport.TV bude pre mňa len ďalší absurdný projekt.
PS: Áno, oba citáty s Johankou sú vymyslené. Ako hovorí Plus 7 dní, naša fikcia.
PS2: Ďakujeme Sabíne z Facebooku za výber mena Šeherezáda :-)