HNonline Dia.sk eRUN.sk HNreality HNlekáreň HNbenefit Ecopress HNClub + viac
Strategie.sk
Strategie na Facebooku Strategie na Twitteri Strategie na LinkedIn

Slovenský bulvár: Nový Čas aj Topky.sk sklamali. Uspela iba Pluska

Ivan Krasko A A A

Stratégie priniesli tému, ktorej sa chytil bulvár - odchod Adely Banášovej z rannej šou Fun rádia. Informovali sme o tom v sobotu o 16:20. Vedeli sme, že sme prví a že to bulvár osloví. Bohužiaľ sme tiež tušili, že nie všetky médiá budú postupovať eticky.

Médiá pracujú s dvoma typmi tém - vlastnými a preberanými. Ak preberajú, je novinársky korektné uviesť pôvod informácií. Mala by to byť samozrejmosť.

Pozrime sa, ako ku "kauze Adela" pristupoval bulvár. Pripájame aj mená šéfredaktorov, nech tomu dáme ľudský rozmer :-)

Nový Čas - šéfredaktorka Júlia Kováčová

Pre Nový Čas bol Adelin odchod titulkovou témou pondelkového vydania. "Podľa informácií Nového Času moderátorka Adela Banášová (32) z rádia odchádza," uviedol denník v prvom odseku článku. Takže podľa informácií Nového Času? Nebolo to náhodou tak, že ste najskôr našli v sobotu správu na webe Stratégií a potom sa rozhýbali? "Viaceré zdroje hovoria, že moderátorka z rádia nadobro odchádza," dodáva Nový Čas a tým považuje tému zdrojovania za uzavretú. Ľudovo sa tomu hovorí žvásty. Kolegom novinárom posielam titulok, ktorý môžu použiť bez uvedenia zdroja: Šok! Júlia, toto sa robí? Nepotrebujem od Nového Času vďaku. Stačilo by aspoň jedným slovom spomenúť Stratégie. Myslím si, že si to zaslúžia.

Topky.sk - tomu niekto šéfuje?

Topky.sk tému Adela úplne zaklincovali. "Ako vyplýva z cenníka reklamy, ranné vysielanie bude patriť dvojici Junior a Marcel," uvádzajú v správe. Takže bulvárni novinári študujú cenníky reklamy médií... Hm, zaujímavé. Oveľa reálnejší scenár je, že si redaktori Topiek klikli na Stratégie.sk a doteraz ani netušili, že niečo ako cenníky reklamy existuje.

Pluska.sk - šéfredaktor Michal Trško

Aj medzi slovenskými bulvárnymi médiami sa nájdu také, ktoré postupujú eticky. "Obľúbená moderátorka pracovala vo Fun Rádiu od roku 1999. Informácie o jej odchode zverejnil portál hnonline.sk," uviedla Pluska.sk vo svojej správe na webe. A nielenže uviedla zdroj tejto informácie, ale dokonca pridala link na web Stratégií. To je na Slovensku doslova nevídané. Ďakujeme ti, Pluska.sk.

 

Pozrite sa, čo urobili ostatné médiá, ktoré preberali informáciu o Adele. Keďže Nový Čas aj Topky.sk sa tvária, že prví boli oni, takto sa to skončilo:

Agentúra SITA postupovala eticky a uviedla zdroj. Ale aký! "Ako informoval portál Topky.sk, ranné vysielanie bude po novom patriť dvojici Junior a Marcel," dala do správy, ktorú prebrali tu alebo tu. SITA je v tom nevinne - len prevzala to, čo Topky.sk vydávajú sa svoju pôvodnú informáciu.

"Matej „Sajfa“ Cifra, Banášovej moderátorský kolega, v rádiu zostáva – moderovať bude samostatne popoludňajšie vysielanie, informoval v pondelok Nový Čas," píše v správe Mediálne.sk. Opäť ten istý scenár.

Informácie o Adele priniesli ako prvé Stratégie, ale Nový Čas a Topky.sk sa postarali o to, aby sa o tom nikto nedozvedel. Etickosť je morálna kategória. Tak nech si v každej redakcii nastavia zrkadlo.