StoryEditor

Štyri trendy, ktorým sa v roku 2020 nevyhnete

03.02.2016, 11:22
Ako sa spotrebitelia zmenia a prispôsobia digitálnej realite do roku 2020.

Jeffrey Cole, riaditeľ centra digitálnej budúcnosti na USC Annenberg School for Communication and Journalism a zakladateľ World Internet Project, o tom, čo sa stane so sociálnymi médiami.

RETAILING – AKO BUDE VYZERAŤ NAKUPOVANIE V ROKU 2020?

E-commerce bude rásť aj naďalej mimoriadnou rýchlosťou. Už teraz pozorujeme, že ľudia sú ochotní kúpiť takmer každý produkt či službu od výmyslu sveta. Polovica plienok v Amerike sa predáva online a do roku 2020 sa toto percento pravdepodobne zvýši. Kamenné predajne budú rovnako dôležité, ale ich počet sa môže znížiť. Tie úspešné si nájdu cestu, ako byť prínosom v rozhodovacom procese, ale nie duplikovaním obsahu, ktorý môže zákazník nájsť online. Maloobchody konečne pochopia myšlienku, že offline a online obchod musia byť v dokonalom súlade. Zákazníci by mali mať dôvod prísť do predajne, aj keď práve nakúpili online a naopak. Dôvod na rozdielnu cenu v online a offline obchode musí byť veľmi špecifický a pochopiteľný pre zákazníka. Druhý trend je zmena definície „nakupovanie online“. Vezmime si napríklad Amazon. Amazon verí, že dokáže predať hocikomu hocičo a hocikedy. V Amerike začali s nedeľnými zásielkami a Jeff Bezos zo žartu navrhol, že by mohli používať na doručovanie zásielok drony (bezpilotné lietadlá). Tento náhodný nápad znížil cenu doručenia na 4 doláre, čo je cena za baterky. Myslím si, že napokon sa Amazon stane jedným z najväčších (ak nie najväčší) predajcov automobilov. Kto vie? Videl som už aj reklamu na „umelecké diela na Amazone“ s akrylovou maľbou Andyho Warhola, Campbell’s Soup, ktoré predávali za cenu 166,250 dolára… samozrejme, s doručením zadarmo.

EVOLÚCIA SOCIÁLNYCH MÉDIÍ – UDRŽÍ FACEBOOK SVOJ RAST DO ROKU 2020?

Facebook má už viac ako miliardu užívateľov a má potenciál stať sa telefónnym zoznamom a adresárom zároveň pre celú planétu. Každý, kto chce niekoho niekde nájsť, sa obráti na Facebook. To všetko je ešte pozoruhodnejšie, ak vezmeme do úvahy, že 1,3 miliardy ľudí, Číňanov, má zablokovaný prístup na túto stránku. Bude však Facebook schopný zachovať si svoju popularitu u tínedžerov, svojej primárnej cieľovej skupiny? To nie je celkom jasné. Pre túto vekovú kategóriu je online komunita ako nočný klub. Keď sa miesto stane príliš populárne, alebo sa tam začnú objavovať necool decká, odídu odtiaľ. A najhoršia vec, čo sa môže stať skupinke tínedžerov v nočnom klube je, že sa v ňom objavia ich rodičia... A teraz ich matky žiadajú o priateľstvo na Facebooku. Zostáva však jedna otvorená otázka. Získa ďalšia platforma takúto dominanciu? Keď (1Q13) prieskum ukázal, že Tumblr sa stal medzi americkými tínedžermi populárnejší ako Facebook, reportéri sa váhavo pýtali, či sa Tumblr stane „novým Facebookom“. Odpoveď znie, že Tumblr sa stal Facebookom roka 2013. Ak by ste sa však už v roku 2014 opýtali tínedžerov, odpovedali by vám, že radšej používajú Snapchat ako Tumblr a Facebook. Napriek tomu, že trend „away from Facebook“ sa začal v USA, Kanade a vo Veľkej Británii, zdá sa, že je súčasťou globálneho trendu. Zistiť, odkiaľ prichádza konkurencia pre súčasné sociálne siete, je nemožné. Niektoré prídu len tak, z ničoho nič, ako Snapchat. Jedna vec je však istá. Niekde tam vonku sa pracuje na veľkom množstve nápadov a určite sa o tých najlepších v blízkej budúcnosti dozvieme. 

BRAND MARKETING V ROKU 2020

AKÝ VZŤAH BUDÚ MAŤ ZÁKAZNÍCI K ZNAČKÁM?

Sociálne médiá nám ukázali, že zákazníci chcú mať vzťah so značkou. Vždy hovorím svojim klientom, že zákazníci o nich budú hovoriť na sociálnej sieti, či tam profil majú alebo nie. Takže byť prítomný na sociálnych médiách je výhodou, umožní firme nasmerovať konverzáciu a zasiahnuť, keď je to nevyhnutné. Zákazníci budú stále vyjadrovať svoj názor na produkty, marketingové kampane, ale aj na všetko ostatné, čo im príde na myseľ. To, čo sa v budúcnosti zmení, budú očakávania klientov. Rýchle odpovede na pozitívnu aj negatívnu spätnú väzbu a predvídanie ich potrieb budú samozrejmosťou.

ČO BY MALI ZAČAŤ ROBIŤ TERAZ, ABY SA PRIPRAVILI NA ROK 2020?

Cieľom každej značky by malo byť štúdium, pozorovanie, objavovanie. Každý CMO by sa mal pýtať sám seba, čo bude ďalej. Ich pozornosť by sa mala sústrediť na Google Glass, FuelBand od Nike, FitBit Flex a ostatné súčasné aj nové technológie. Tempo vývoja sa nespomalí a marketéri musia byť v neustálom procese test-and-learn, aby mohli správne rozhodnúť, čo má zmysel práve pre ich biznis.

 

Zdroj: globálne vydanie časopisu BLINK, MediaCom

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 04:29