StoryEditor

Televízia chytá druhý dych. Vďaka internetu

06.05.2016, 15:43
V poslednom čase veľa odborníkov stavilo na video kontent. Tvrdia, že to bude video, ktoré bude šíriť reklamné posolstvá a ktoré sa bude prihovárať spotrebiteľom, najmä tým mladším. Ak k tomu pridáme ešte zariadenia, ktoré sú navzájom prepojené, môžeme dať televízii novú šancu. Ako?
Videá si dlhé roky užívali svoju slávu len na YouTube. Keď prišli sociálne siete a ich schopnosť zdieľania, začali sa po videách obzerať reklamné agentúry. Paralelne sa v tom čase začala podceňovať sledovanosť televízie. Až dovtedy, kým mediálne a reklamné agentúry neprišli s nápadom tieto dva fenomény prepojiť. A zdá sa, že to nie je až taký bláznivý nápad...
 
Prečo je video také dôležité
Pred tým, ako začneme ospevovať význam videí, pozornosť treba upriamiť na prepojené smart zariadenia. Práve tie dávajú novú šancu televízii, respektíve tomu, čo sme doteraz nazývali televíziou. Vďaka technológiám a zariadeniam majú spotrebitelia väčšiu kontrolu nad tým, kedy, kde a ako zareagujú na obsah. A podceňovať by sme nemali špeciálne internet. Práve ten začal meniť televíziu. Dokazujú to i čísla – 34 % amerických domácností vlastní smart televíziu, 20 % má streamovacie zariadenie a 62 % hraciu konzolu – všetko zariadenia, ktoré sa dajú použiť na streamovanie televízie z internetu. Navyše 60 % domácností s televíziou sleduje televízny program cez internet. Viaceré prieskumy upozorňujú na význam internetu a to, ako bude ovplyvňovať sledovanosť televízie. Čo je vec, ktorou by sa mali zaoberať i mediálne agentúry. Napríklad minuloročný report z eMarketer hovorí, že väčšina používateľov internetu začala používať interaktívnu televíziu. Vplyv nových kanálov a platforiem na sledovanosť televízie tiež potvrdil i report od spoločnosti Adobe.
 
Reklama dostane nové šance
Práve v čase, keď televíziu mnohí odsúdili na zánik, začala naberať druhý dych. Sledovanosť sa začína skloňovať znovu čoraz častejšie. Nádeje sa vkladajú do internetu a prepojených zariadení, ktoré majú televízii znova vrátiť jej stratenú slávu. Napríklad len počas júna 2014 sa sledovanie televíznych kanálov online raketovo zvýšilo o 388 % medziročne. Pri nastávajúcom trende prepojiť internet a televíziu si na svoje prídu i reklamy. Na scénu prichádzajú nové digitálne video reklamy, čo otvára možnosť nového prémiového obsahu reklám. Pre marketérov sa zase otvára možnosť využiť silu klasickej televízie, čo sa týka masovej sledovanosti, a zároveň možnosť zapojiť túto masu ľudí vďaka internetu, digitálnej technológii a prepojeným zariadeniam. 
 
Diváci sa nechcú len pozerať
S novými divákmi je na obzore aj nový jazyk, ktorým hovoria. Nejde pritom o obyčajných divákov. Títo sa zapájajú, interagujú, lajkujú, zdieľajú, kupujú teraz v tomto momente a ak sa im osvedčil dáky spôsob nákupu alebo konzumácia obsahu, zaručene to budú robiť znova a znova.
A značky by to nemali brať na ľahkú váhu. Isté je, že to nebude jednoduchá cesta. Čakajú ich fundamentálne zmeny, a to nielen v spôsobe, ako sa prihovárajú k spotrebiteľom, ako im servírujú svoj obsah, reklamné posolstvá, ale zmenou budú musieť prejsť i samotné obchodné oddelenia firiem. Je čas položiť si otázku, či marketéri majú potrebné vedomosti, ako rozvíjať televíziu a ako do nej začleniť internet, sociálne siete, mobilné smartfóny. A v neposlednom rade to budú dáta, ktoré budú rozhodovať o video obsahu a o jeho potenciáli. Tie pomôžu
cieliť obsah. Čím častejšie a sofistikovanejšie budú značky aktualizovať svoje dáta, tým pružnejšie budú vedieť reagovať na to, čo sa momentálne cieľovej skupine divákov páči. V skratke, internet a televízia je nevyhnutná kombinácia, o ktorej budeme počuť čoraz viac.

 

 

Zdroj: globálne vydanie časopisu BLINK, MediaCom

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 05:02