Mario Poór
StoryEditor

Tvár slovenskej reklamy: Mario Poór

11.06.2013, 15:00
Prečítajte si krátke interview s novým členom ADC a dozviete sa, čím chcel byť Mario ako dieťa, ako sa dostal k reklame a čo by dnes odporučil svojmu začínajúcemu “Ja”.

Prečítajte si krátke interview s novým členom ADC a dozviete sa, čím chcel byť Mario ako dieťa, ako sa dostal k reklame a čo by dnes odporučil svojmu začínajúcemu “Ja”.

Môžeš sa nám takto na úvod krátko predstaviť?

Pokiaľ papiere neklamú, tak som sa narodil v roku 1973 v Bratislave. A rád tu žijem dodnes. Hoci niektoré zmeny tohto mesta neprežívam až s takým nadšením. Medzitým nejaké tie školy, puberta, nočný život, trocha umenia a potom hlavne veľa práce. V roku 1997 som začínal ako grafik v Plus 7 dní. Následný skok do reklamy nebol až taký drastický, ako som očakával. V roku 2003 som nastúpil v agentúre Publicis/Knut ako grafik a neskôr som tu pokračoval na pozícii Art directora. Bol to celkom príjemný rozbeh. Ozajstná reklama začala až v MUW Saatchi & Saatchi (od roku 2006), kde som sa naučil pracovať, ponocovať, ale aj intenzívne žiť. Vo výbornom kolektíve sa mi podarilo dosiahnuť nejaké tie úspechy aj v reklamnom svete. V roku 2011 som sa pokúsil posunúť ďalej a na rok som zakotvil v Mark BBDO ako Creative director. Od septembra 2012 na tejto pozícii s radosťou a nadšením pracujem v agentúre Respect APP. Od toho istého roku som aj členom ADC Slovenska.

Pamätáš si na nejakú reklamu z tvojho detstva?

Áno. Ale najviac si pamätám na jednu, v ktorej som hral ako 10-ročný. Bola to reklama na detské svetríky, ktorá sa točila na zimnom štadióne v Bratislave. Sedeli sme aj s ďalšími deckami na tribúne a pozerali na rolbu. V jednom momente sme vždy zakričali gól. Potom nás poslali sa zohriať do šatne. A voiceover v spote bol niečo v duchu “teplé a vkusné svetríky pre celú rodinu od XY”...

Čím si chcel byť ako dieťa? Čo by si chcel robiť, ak by si nebol v reklame?

Najdlhšie ma držala predstava byť kartografom. V súčasnosti by bolo ideálne byť rentierom a cestovať.

Čo ťa naposledy v práci pobavilo?

Ostrihaný pes Rudolf.

Ako podľa teba vyzerá ideálny klient?

Taký, ktorý dokáže viezť konštruktívny dialóg a dokáže uznať, že nie každý rozumie všetkému. Základom však je, aby mal názor a vedel ho aj prezentovať. Ušetrí to množstvo času.

V reklame si už pekných pár rokov. Akú radu by si dal svojmu začínajúcemu “Ja”?

V prvom rade sa treba vyzbrojiť peknou dávkou trpezlivosti. Vždy sa treba na prácu pozerať z takého uhla, aby to človeka bavilo. Inak sa zblázni a zožerie ho to. A určite by som mu odporučil poriadne spávať. Ale to, bohužial, nie vždy ide.

 

Obľúbená reklama z cudzej dielne:

Lucky & Muggy and Toyota Hybrid Cars (Saatchi & Saatchi pre Toyoyta Auto Finland)

 

Niekoľko kampaní, na ktorých Mario pracoval:

T-Mobile – Odkazy:

 

T-Mobile – Exoti:

 

Bazár napadov:

www.bazarnapadov.sk

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 17:05