StoryEditor

Víťazná kampaň z Young Lions 2013 sa dočkala realizácie

06.08.2014, 14:10
Michal Hornický a Michal Moravec očarili svojim nápadom #masturhate Nadáciu otvorenej spoločnosti natoľko, že sa rozhodla ich kampaň skutočne zrealizovať.

Minuloroční víťazi Cyber kategórie na Young Lions Michal Hornický a Michal Moravec očarili svojim nápadom Nadáciu otvorenej spoločnosti natoľko, že sa rozhodla ich kampaň skutočne zrealizovať. Internetom sa tak šíri nový nákazlivý hashtag: #masturhate.

Zadaním od Nadácie otvorenej spoločnosti bolo vytvoriť kampaň proti fenoménu nenávistného vyjadrovania na internete známemu aj ako “hejtovanie”. Špeciálne sa kampaň mala zamerať na hejtovanie proti menšinám.

“Vymysleli sme nové slovo MASTURHATE, ktoré dáva online hatingu nové konotácie. Vyzvali sme ľudí, aby ho používali ako hashtag, ktorým by upozornili na neznášanlivé správanie na internete. Týmto jasne hovoríme, že hating nie je cool a ľudí, ktorí sa ho dopúšťajú na to treba upozorniť.” popísali svoje riešenie Michal s Michalom.

Pôvodná idea počítala iba s bannerom, na ktorom sa budú zobrazovať aktuálne tweety, kde bol hashtag použitý. Spoločne s Nadáciou otvorenej spoločnosti však nápad rozvinuli ešte viac.

V súčasnosti kampaň pracuje s viacerými kanálmi. Vytvorená bola microsite, kde je projekt predstavený. Nájdeme tu aj News feed, na ktorom vidíme príspevky označené hashtagom #masturhate, ktorý zobrazuje ako facebookové príspevky, tak aj diskusie na internete. Ďalej kampaň využíva Facebook stránku, videá na Youtube aj PPC reklamu na Facebooku.

Zaujímavé je, že kampaň prekročila hranice Slovenska. S #Masturhate sa stretnete aj v Česku, Maďarsku, Rakúsku a Taliansku vďaka organizáciám Romea z Českej republiky, Prospect Hungary (Prospect Műhely Alapítvány) z Maďarska, M-MEDIA Diversity Mediawatch z Rakúska a talianskej organizácii Centro per lo Sviluppo Creativo Danilo Dolci.

#Masturhate sa tak stalo dôkazom, že zapájať sa do kreatívnych súťaží (a vyhrávať ich) má zmysel. Art Directors Club Slovakia obzvlášť teší, že zadania, ktoré pre súťažiacich vybavujeme, sú od reálnych klientov a že sa ich často podarí dotiahnuť do realizácie. Vďaka súťaži Young Lions tak mladí kreatívci dostali šancu nielen vycestovať do Cannes, ale ešte aj zrealizovať kampaň na medzinárodnej úrovni.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 06:01