V národnom kole súťaže Young Lions Slovakia 2015 ako jediní získali zlato. V kategórii Print zvíťazili s prácou Na zahodenie, pri ktorej sa snažili limity samotného printu presiahnuť. Do Cannes vycestovali medzi prvými z našich reprezentantov a ako prví tiež poznali výsledky. Téma korupcie im však šťastie nepriniesla.
V medzinárodnom kole súťaže Young Lions Competition 2015 v Cannes reprezentovali Slovensko v kategórii Print Katarína Hutníková a Pavol Pružinec z agentúry MUW Saatchi & Saatchi. Súťažili proti tímom mladých kreatívcov z celého sveta v zadaní, ktorého cieľom bolo spropagovať International anti corruption day a odkázať ľudí na Facebook stránku tejto aktivity.
Vo vypracovaní zadania K. Hutníková a P. Pružinec preniesli korupčné stereotypy do facebookového jazyka a poukázali na vzťahy, ktoré vznikajú medzi aktérmi. Cenu si napokon neodniesli, no ako tvrdia, Cannes si skutočne užili.
AKO BY STE ZHODNOTILI SÚŤAŽ YOUNG LIONS COMPETITION 2015? AKÉ SÚ VAŠE POCITY?
Katarína Hutníková (MUW Saatchi & Saatchi): Ako každá medzinárodná skúsenosť, či už je to Erasmus alebo pracovná stáž v zahraničí, je to konfrontácia nielen s ostatnými ale tiež so samým sebou. Ako dokážem zvládnuť tlak, ako sa rýchlo zorientovať v briefe , ako sa vyhnúť prvým plánom, ako priniesť dokonalú ideu. Odpovede píšem krátko po návrate, preto stále trochu rezonuje sklamanie z toho, že sme to nedotiahli na pódium. Na druhej strane to ale vyvažuje fascinácia zo skvelej atmosféry súťaže. Je to super skúsenosť. Hneď vedľa vás súťaží tím zo Singapuru, oproti Srí Lanka...Predsedom medzinárodnej poroty je Pablo Del Campo (Worldwide Creative Director Saatchi & Saatchi), takže to celé nie je len o súťaži, ale aj o kontaktoch, inšpirácii a určite aj o novej energii do práce.
Pavol Pružinec (MUW Saatchi & Saatchi): Vynikajúce podujatie na profi úrovni. Od prvej po poslednú minútu mi bolo jasné, že je to event, ktorý spĺňa celosvetové parametre. Skvelý organizačný tím, výborné podmienky na prácu a v neposlednom rade kvalitná konkurencia z celého sveta. Všetky tieto aspekty vašu doterajšiu motiváciu uspieť ešte viac vystimulujú. Súťaž sme určite užili, bola to skúsenosť rozmerov, ktoré sa už nemusia opakovať.
Pavol Pružinec, Katarína Hutníková a medzi nimi predseda medzinárodnej poroty Pablo Del Campo, Worldwide Creative Director Saatchi & Saatchi
AKO PREBIEHALA PRÁCA NA ZADANÍ? ČO BOLA PRE VÁS NAJVÄČŠIA VÝZVA?
Katarína Hutníková (MUW Saatchi & Saatchi): Brief sme dostali už hodinu po príchode do Cannes, takže našim prvým cieľom bolo rýchlo sa aklimatizovať. Zadaním bola veľmi výživná téma korupcie a na jej spracovanie sme mali cca 24 hodín. Vedeli sme, že to nebude jednoduché a našou najväčšou výzvou bolo nájsť medzinárodný insight.
Pavol Pružinec (MUW Saatchi & Saatchi): Od začiatku nám bolo jasné, že to nebude jednoduché. Najväčšou výzvou je zrejme časový stres, do ktorého sa človek chtiac-nechtiac dostane. Prvý deň sme mali taký voľnejší brainstorming, kde sme selektovali lepšie idey od horších. Samozrejme, každý kreatívec vie, že ráno to človek vidí inak. A tak na druhý deň po prebudení prebiehala opätovná selekcia. Potom "pracovné raňajky", kde sme si zvolili favorita a rýchlo do paláca vyrábať. Toto bol ale náš harmonogram. Niektorí kolegovia brainstormovali ešte aj tri hodiny pred deadlinom. Zamýšľal som sa, či rozvrh práce (brainstorming vs produkcia) nejakým spôsobom podlieha geografickým faktorom.
ČO VÁS V CANNES NAOZAJ "DOSTALO"?
Katarína Hutníková (MUW Saatchi & Saatchi): Bol to archív festivalu. Celé jedno poschodie Palais de Festival je plné prác z celého sveta. K dispozícii sú tablety, desktopy, rôzne interaktívne panely. Veľmi ľahko stratíte pojem o čase. Skvelé boli aj prednášky, ktoré tu mali Jessica Walsh, Marilyn Manson či Pharrell Williams.
Pavol Pružinec (MUW Saatchi & Saatchi): Určite je to sprístupnený archív súťažných prác. Toľko kvalitnej práce naakumulovanej v jednom priestore človeku vyrazí dych. A potom, samozrejme, ten medzinárodný aspekt festivalu. Bol pre mňa skvelý zážitok diskutovať o práci v reklamnej agentúre s Kostaričanmi, Turkami, Srí Lančanmi, Argentína, Nemecko atď.
Pharrell Williams
ČO BY STE PORADILI SÚŤAŽIACIM YOUNG LIONS DO ĎALŠIEHO ROKA?
Katarína Hutníková (MUW Saatchi & Saatchi): Určite treba hľadať čo najjednoduchšiu ideu, pretože porota má približne 45 minút, aby zhodnotila práce vyše 40-tich tímov. Je dobré aj kriticky sa pozrieť na svoj nápad, či s niečím podobným nepríde ďalších päť tímov. A najdôležitejšia vec je, že vás to musí baviť. :)
Pavol Pružinec (MUW Saatchi & Saatchi): Určite si pri každom návrhu povedzte, či je váš nápad originálny a či je to "bomba medzi oči". Hodnotí sa rýchlo, na lúštenie nie je čas, preto sa hľadajú jednoduché a trefné idey, ktoré v konkurencii ďalších 41 výtlačkov okamžite vyskočia. A hlavne si treba dôverovať. Podmienky sú pre všetkých rovnaké, o všetkom preto rozhoduje hlavne okamžitá pohoda a sústredenie.
Katarína Hutníková, Pavol Pružinec - práca Na zahodenie (Young Lions Slovakia 2015)
foto: archív K. Hutníkovej a P. Pružinca, MUW Saatchi & Saatchi