Google spustil nový 6 sekundový formát video reklamy tzv. Bumper ads na YouTube. Sú špecifické tým, že majú 6 sekúnd a divák ich nemôže preskočiť.
Bumper ads sú novým formátom a dodatkom k TrueView kampaniam určené na zvýšenie dosahu reklám, najmä pre mobilné zariadenia.
YouTube tak reaguje na dopyt ľudí po krátkych videách. Štatistiky dokazujú že viac ako 50% ľudí vo veku od 18-49 rokov využíva smartfóny najmä na sledovanie krátkych videí kdekoľvek. Vznik "Bumper ads" formátu je reakciou na zmenu návykov konzumácie video obsahu. Diváci, tak už čoskoro nebudú môcť preskočiť 6 sekundové spoty prehrávané ako pre-roll.
Nižšie je ukážka "Bumper ad", ktorá bola súčasťou pilotného testovania tohto nového formátu v kampani od vydavateľstva Atlantic Records. Atlantic Records na YouTube spustili TrueView kampaň v kombinácií spolu s formátom Bumper Ads na propagáciu nového albumu "We the Generation" od Rudimental.
Spoločnosť využila Bumper ads na propagáciu jednotlivých mien hudobníkov hosťujúcich na albume, čím prvotne upútali pozornosť divákov, a dlhší formát TrueView ads, ktorý bol zameraný na storytelling a viac detailov o novom albume ako aj o kapele.
Využitie kombinácie TrueView a Bumper ads je efektívnejšie a prinieslo väčší organický dosah ako uviedla Fiona Byers senior marketing manager of Atlantic Records/Warner Music Group.
Google oznámil spustenie tohto formátu pre marketérov od začiatku budúceho mesiaca.
https://www.youtube.com/watch?v=0llZBNx8pL4