Za mesiac nás čaká výročie Slovenského národného povstania. Nechcem nikoho uraziť, ale predpokladám, že drvivá väčšina z nás využije predĺžený víkend inak ako spomienkami na SNP.
SNP je pritom momentom, kedy veľké množstvo obyčajných ľudí preukázalo veľké množstvo hrdinstva a obetavosti. Pre slovenské dejiny nie celkom obvyklá situácia, na ktorú by sme mohli byť právom hrdí. No zatiaľ je to len sviatok pre papalášov a účastníkov, zvyšok Slovenska SNP celkom úspešne ignoruje. Vôbec najhoršie to je s mladou generáciou, ktorá má o SNP len veľmi hmlisté predstavy. BTW viete, že stredoškoláci by do Európskeho parlamentu volili Kotlebu?
Tento stav má viacero príčin, ale o tom tento blog nemá byť. O SNP píšem na Stratégiách preto, lebo verím, že svojím málom k zlepšeniu situácie môžu prispieť práve ľudia z marketingovej komunikácie. Kto iný by mal priblížiť generácii Millennials udalosti, ktoré sa odohrali pred sedemdesiatimi rokmi a vedieť, ako ju zaujať, ak nie my?
Správcom dedičstva SNP je Múzeum SNP v Banskej Bystrici a ich brief by mohol vyzerať nasledovne:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zadanie pre kreatívnu agentúru
SNP
Situácia
29. augusta 2014 si pripomenieme sedemdesiate výročie Slovenského národného povstania (SNP), ktoré považujeme za jeden z najvýznamnejších dátumov v modernej histórii Slovenska. Vďaka SNP sa Slovensko pripojilo na stranu víťazných mocností.
Problémom je, že mladým ľuďom chýbajú o povstaní základné znalosti, nepoznajú súvislosti. A ľudia, ktorí nepoznajú svoju históriu, sú nútení prežívať ju znova.
Veľmi sa nám páči projekt RTVS s názvom Moje Povstanie, zameraný na mladých ľudí a taktiež fotografický projekt Šymona Klimana.
Cieľová skupina
Primárne chceme osloviť mladých ľudí, vo veku 15-25 rokov, je pre nich prirodzené online prostredie. Sekundárne celú populáciu SR.
Cieľ
Potrebujeme zvýšiť povedomie o SNP u mladých ľudí. Chceli by sme im SNP priblížiť pre nich zaujímavou formou.
Čoho sa môžete chytiť
Určite by sme chceli sprostredkovať zážitok, napadli nám k tomu dve veci, ale v tomto nechávame agentúre voľné pole pôsobnosti.
- V rámci SNP bojovalo množstvo rovesníkov našej cieľovej skupiny. To, čo je pre súčastníkov zábava a relax pri hre na počítači, bolo pre nich drsná realita.
- V súčasnosti prežíva Európa jedno z najpokojnejších období vo svojej histórii. Žijeme v nádeji, že naše domovy, ani rodiny nemôžu ohroziť žiadne vojny a nepokoje. Ľudia spohodlneli a akékoľvek ideály ich prestali zaujímať. Za akých okolností by boli ochotní povstať mladí ľudia v súčasnosti?
Referencie
Zo zahraničia sa nám páčili nasledovné projekty:
- Český rozhlas a August 1968
- Musée du Grand Guere a Facebook 1914
Médiá
S ohľadom na budget aj cieľovú skupinu očakávame návrhy pre online, PR, event
Timing
Navrhnite, oslavy vrcholia 29. augusta 2014 v Banskej Bystrici
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dal som si tú robotu a napísal, ako by asi mohol vyzerať klientský brief na SNP. Teraz je to už len na vás, či sa niekto k tomuto Povstaniu pripojí alebo nie. Možno to osloví ľudí v múzeách, ktorí si uvedomia, že ich historické príbehy potrebujú aktuálnu formu a potrebujú sa dostať bližšie k ľuďom. Motiváciou najmä pre marketérov je kampaň Mníchov pre Národní muzeum, ktorá vyhrala bronzového leva v Cannes.
Svoje návrhy posielajte na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.