Rok sa s rokom stretol a smotánka slovenskej reklamy sa zíde na galavečeri, kde si zaspomínajú na sezónu 2015/2016.
Žatva bola úspešná a z úrody kampaní je veru z čoho vyberať. Našiel som 3 kampane, ktoré si reálne môžu brúsiť ostrohy na najcennejší kov (klinec).
VW - Ľudove vozidlá (MullenLowe GGK)
Prečo?
Pokusov, ako spopularizovať rôzne produkty, služby a kaviarne cez meno nášho veľkého národovca tu bolo nespočetne. To, že má VW k Ľudovi najbližšie je tak geniálne jednoduché spojenie. Skvelý nápad, ako prekryť koncernový škandál a zároveň zostať tak príjemne slovenský. To sa podarilo. Všetky kórejské automobilky sa môžu učiť (aj tak sa nenaučia).
Prípadovú štúdiu nájdete tu
Zlatý Bažant 73 (WLB)
Prečo?
Kampane Zlatého Bažanta dlho stagnovali a hoci to bývali obstojné práce, nič výnimočné, ako svojho času štart konceptu Svetové slovenské pivo neprinieslo. Je veľkým paradoxom, že pivo s neveľmi fascinujúcou a krátkou históriou skvele zabodovalo s retro kampaňou. Cestu nahor navarila slušný nápad, skvelá exekúcia a naozaj dôsledne i dovtipné domyslenie rôznych retro vychytávok. Body za odvahu odieť celý produkt do 70’ designu. Z tohto ročníka súťaže sa jedná o najpremyslenejšiu a najkomplexnejšiu kampaň.
VÚB - Byť mladým? To sa oplaaa! (Elite Solutions)
Prečo?
Keď som to videl po prvýkrát myslel som si, že sa niekto zbláznil :) Účet pre mladých je jedinečný spôsob, ako sa môžu banky odviazať. Málo z nich to dokáže urobiť prirodzene v očiach cieľovky. Napasovať Cuky a Luky na tento produkt je naozaj trhnutý nápad, ale skvelý. Mimochodom, niektoré hlášky zľudoveli a to sa snáď opla.
Prezentačné video nájdete tu
PS: Bez diskusie zlato zasluzene ziska aj Fofola od Zaraguzy. Za viac ako rok ste uz tuto kampan videli mnohokrat a netreba ju pripominat aj na AdArene.
Pozrite sa na výbery zo Zlatého klinca z minulých ročníkov
Horúci ašpiranti na Zlatý klinec
Michal Halmeš, AdArena