StoryEditor

Značky v dobe robotov

09.09.2015, 23:32
Tento blog post je malá poznámka na okraj. Roboti sú sexy. Minulý týždeň som v newslettri napísal, že si máme zvyknúť na neistotu a prácu nám zoberú roboti, nie imigranti. Včera sa téme podrobne venovali v Sme. Ak vás to zaujíma, prečítajte si.
Tento blog post je malá poznámka na okraj. Roboti sú sexy. Minulý týždeň som v newslettri napísal, že si máme zvyknúť na neistotu a prácu nám zoberú roboti, nie imigranti. Včera sa téme podrobne venovali v Sme. Ak vás to zaujíma, prečítajte si.
 
 
K téme mi napadlo ešte zopár veci. Najprv odbočka k vede:
 
“We now have the power to quickly and easily alter DNA.
It could eliminate disease.
It could solve world hunger.
It could provide unlimited clean energy.
It could really get out of hand."
 
 
Čo to bude znamenať pre marketing?
 
 
Aké budú značky v posthumánnej dobe?
 
“We are entering a world that is post-human.
The question is, given that brands have always communicated using extremely human values, emotions and language, what does the future hold for the post-human brand?
(…)
We are embarking on a new level of understanding of life, death, disease, emotions, behaviours and communications within our own species and beyond.
All brands will in one way or another become what I call ‘bio-brands’: tracking, hacking, monitoring, predicting, augmenting, creating, and recording us and our surrounding environment.
Bio-brands that improve, augment or enhance our health and wellbeing will be what every post-human brand will, in the end, become.”
 
 
 
A napokon Martin Weigel: Značky nie sú ako ľudia. Značky sú ako softvér: 
 
“Brands are memory structures in the mind.  They are the sum total of all our memories, encounters, impressions and associations connected with a brand. 
And consciously or unconsciously accessed, they work to make a brand thought of in purchase and consumption occasions.
In this way, they operate as heuristics, rules of thumb that by-pass the necessity to conduct an elaborate cost-benefit analysis of all the options available every time we are faced with choice.
Viewed through this lens, brands are decision-making software.”
 
 
 
Asi väčšina čitateľov Stratégii sa živí prácou, ktorá súvisí s marketingom, komunikáciou, značkami. Prečo by nás mali zaujímať roboti, manipulácia DNA, alebo aj veci ako virtuálna realita, internet of things, wearable devices a iné?
 
Z jediného dôvodu. Kto rozmýšľa v horizonte ročných plánov, vždy len reaguje na vývoj trhu a aktivity konkurencie. Je údržbár, nedokáže inovovať a nikdy nevytvorí silnú značku. 
Víťazi rozmýšľajú v dlhodobom horizonte a zaujíma ich, čo sa deje so svetom. 
(Odporúčam si prečítať, čo o dlhodobosti napísal Jeff Bezos v roku 1997).
 
No a potom je tu druhá vec – osobná. Budú naše joby existovať o 10 alebo 20 rokov? Bude existovať naše odvetvie? Chceme s tým niečo urobiť? A čo?  
 
Za seba sa musím priznať, že sa teším na to, čo nás čaká.
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 09:51