17. mája sme zrealizovali náš prvý Live!Lab, tu, v Košiciach. Pretože aj tu sa robí biznis, aj tu sú klienti a aj tu sú ľudia, ktorí sa chcú posúvať ďalej, inak ako geograficky. A na týchto ľudí sa často zabúda, za novými poznatkami z akejkoľvek oblasti marketingu spravidla musia cestovať. Preto sme zrealizovali Live!Lab. Na našu premiérovú komornú - mali sme cca. 30 účastníkov, čo bolo maximum - konferenciu sme ako prvú významnú marketingovú osobnosť pozvali globálneho šéfa marketingu spoločnosti Microsoft, Björna Wigforssa.
Svoju prezentáciu začal konštatovaním faktu: v prvom kvartáli roka 2016 stúpli investície do event marketingovej komunikácie celosvetovo o 6,3 %. Predpokladom je, že budú naďalej rásť. Popri investíciách do internetovej komunikácie a reklamy v najsledovanejších médiách tak boli eventy jediným segmentom, do ktorého investície rástli. V mínuse sa v Q1 2016 ocitli PR, direct marketing, marketingový výskum, sales promotion ap. Aktuálne najväčším konkurentom event a live komunikácie je komunikácia na internete. Marketingový šéf Microsoftu pri tejto príležitosti poukázal na základný fakt, že 55 % užívateľov internetu sa na jednej konkrétnej stránke zdrží priemerne menej ako 15 sekúnd, a tak je prakticky nemožné predať im nejaké posolstvo. Preto je dôležité umocniť digitálny zážitok reálnym zážitkom v tzv. hybridných eventoch, ktoré v sebe spájajú live a digitál. Preto aj na prezentáciu case studies si vybral aktivity, ktoré dokonale spájajú tieto prostriedky marketingu:
Reklama: Samsung v Turecku predstavil nové call centrum pre nepočujúcich zákazníkov. Išlo o video call centrum, ktoré mohli nepočujúci využívať na vizuálnu komunikáciu a získanie informácií. Launch zrealizovali prostredníctvom virálneho videa, hlavným hrdinom ktorého bol nepočujúci Muharrem. Tento sa jedného dňa z ničoho nič ocitol vo svete, na ktorý sa jeho susedia mesiac pripravovali. Všetci s ním zrazu komunikovali posunkovou rečou, až dorazil k citylightu, kde ho priamo oslovila pani, ktorá mu odprezentovala ideu spoločnosti Samsung - svet bez bariér a, samozrejme, krok, ktorý k nemu spravili.
Retail: Taktiež Samsung, tentokrát v Berlíne. Na hlavnej železničnej stanici umiestnili citylight s výzvou na výhru nového Samsung Galaxy S4. Úlohou bolo, aby sa súťažiaci vydržal celých 60 minút nepretržite pozerať na určené miesto na citylighte. Samozrejme, vyrušovaný rozličným štylizovaným dianím navôkol a, tomu verte, citylight vždy vedel, keď niekto uhol pohľadom. Headline: “All eyes on S4.”
Sponzoring: Heineken chcel odprezentovať naživo na zápase UEFA, že sa stal sponzorom. Vybral si na to 4 mladíkov, ktorí neustále sledovali futbalové zápasy spoločne. Jeden z nich sa dostal k lístku na zápas, zatajil to priateľmi a išiel. V polčase, počas pauzy, ho títo oslovili priamo cez obrazovku na štadióne, vyzvali ho, aby to napravil a dopozeral zápas s nimi. Že po neho poslali vrtulník. Cestou na určené stanovište sa ocitol v “obývačke” zriadenej priamo na štadióne, kde ho s Heinekenom v ruke čakali jeho priatelia. Najväčší zážitok mali prítomní futbaloví fanúšikovia, ktorí to sledovali online na vlastné oči.
Na týchto prípadoch ukázal Björn Wigforss účastníkom s prevažným zastúpením klientskej strany, že otvorenosť pre, často odvážne, nápady agentúr, dokáže zabezpečiť návratnosť investícií do kampane neraz nad mieru očakávaní. Svoj vstup ukončil všeobecne platným tvrdením, ktoré je aktuálne v každej, nie len pracovnej, oblasti života: ak srdce a rozum pracujú spoločne, prináša to lepšie výsledky.
Vzhľadom na pozitívne odozvy budeme ako košický office Creative Pro v organizovaní Live!Lab pokračovať na pravidelnej báze. Forma by mala v závislosti od témy oscilovať medzi minikonferenciou a workshopom.
Štefan Hric, Account Director, CREATIVE PRO (KE)