StoryEditor

Kvôli ihrisku si po 20-tich rokoch oholil fúzy

03.09.2014, 16:29

Žiaci v Modranke a v Michalovciach sa od nového školského roka tešia z nových multifunkčných športovísk.

Nový školský rok sa v Trnave a Michalovciach začal oveľa radostnejšie ako obyčajne. Žiaci ZŠ v Modranke a SOŠ obchodu a služieb v Michalovciach si totiž od predstaviteľov spoločnosti Lidl prevzali nové multifunkčné športové ihriská v hodnote 80 a 55-tisíc eur. V súťaži s heslom „Myslite ekologicky“, ktorú na prelome februára a marca usporiadal obchodný reťazec, ich získali výmenou za PET fľaše od nápojov.

V Modranke vyzbierali dovedna 194 791 fliaš, čo znamenalo suverénne prvé miesto. Žiaci doteraz nemali ani len telocvičňu. „Touto cestou sa chceme poďakovať spoločnosti Lidl za splnenie sna našich žiakov,“ vyhlásila riaditeľka školy Adriana Jančichová.

Michalovčania odovzdali v Lidli 161 039 PET fliaš a umiestnili sa na 2. mieste. Jeden z učiteľov vyhlásil, že ak sa jeho škola umiestni na popredných priečkach, po dvadsiatich rokoch si oholí fúzy. Táto extra motivácia zafungovala a žiaci sa tešia z multifunkčného športového ihriska za 55 000 eur. „Druhé miesto je pre nás obrovský úspech. Multifunkčné ihrisko určite zvýši kvalitu vyučovania ale aj mimoškolských aktivít.“ uviedol riaditeľ SOŠ Miroslav Sivý.

Tretie multifunkčné športovisko, v hodnote 35 000 €, získala Stredná odborná škola sv. Jozefa Robotníka v Žiline za 153 452 plastových fliaš. Lidl ocenil aj školy, ktoré sa umiestnili na 4. - 7. mieste. Za svoju snahu získali po 10 000 eur na obnovu či výstavbu športových ihrísk. Dôvod na radosť tak majú aj žiaci vo Veľkých Úľanoch, Turzovke, Malachove v Liešťanoch.

„Pred spustením Ekohry sme dúfali, že táto súťaž prebudí v mladých ľuďoch záujem o recykláciu a šport. Ekohra však dokázala oveľa viac. Počas štyroch týždňov zbieralo plastové fľaše celé Slovensko - školákom pomáhali aj na úkor svojho voľného času rodiny, susedia či známi. Na zber fliaš vyzývali aj jednotlivé mestá a obce. Výsledkom bolo takmer 8 miliónov odovzdaných fliaš, ale aj čistejšie mestá, lesy alebo vodné nádrže. Ekohra dokázala spojiť ľudí a nadchnúť ich pre dobrú vec,“ povedal Stanislav Čajka, generálny riaditeľ spoločnosti Lidl.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 14:10