12.08.2017, 12:11

Podniky ponúkajú špeciálne zľavy. Ich výška závisí napríklad od veľkosti pŕs

Obchodníci sa potrebujú odlíšiť od konkurencie a prilákať zákazníkov. Niektorí až príliš popustili uzdu fantázie.

Trendy Shrimp

Niektorí majitelia kaviarní a reštaurácií sa snažia zaujať svojich zákazníkov (teda najmä zákazníčky) skutočne netradičnými akciami. Neponúkajú však len zľavy, špeciálnou akciou môže byť aj prirážka.

Pri troške nadhľadu sa však môžeme zamyslieť, či tákáto sexistická reklama náhodou nediskriminuje mužov? Tí totiž nemajú ani v jednom prípade žiadnu šancu získať zľavu.

Zľava podľa veľkosti pŕs

Na čínsku reštauráciu Trendy Shrimp sa zosypala vlna kritiky za špeciálu akciu, ktorú pripravila pre svoje zákazníčky. Zľavový systém reštaurácie bol pritom jednoduchý - čím väčšie poprsie, tým väčšia zľava. Žena s podprsenkou veľkosti A mala nárok na zľavu päť percent, za košíček veľkosti B bola zľava 15 percent, veľkosť C sa postarala o 25 percent a tak ďalej. Ponuku sprevádzala názorná kresba ilustrujúca zvyšujúcu sa zľavu úmerne bujnejšiemu poprsiu.

Trendy Shrimp

​"Jedná sa o vulgárnu reklamu, navyše diskriminačnú voči ženám," povedala čínskemu denníku Evening Post jedna z obyvateliek mesta. Spoločne s ďalšími pobúreným občanmi sa sťažovala na radnici.

Tento krok zjavne zabral, pretože reklama aj špeciálna ponuka z reštaurácie zmizli, a to napriek tomu, že reklamná akcia mala úspech. Ako uviedol manažér podniku Lan Šeng-kang, počet zákazníkov stúpol o 20 percent a dievčatá boli hrdé, akú veľkú zľavu získali.

Do Hiltonu radšej v lodičkách

Ďalšiu absurdnú zľavu pre ženy ponúkal nedávno aj podnik My Place Café & Bar v hoteli Hilton v japonskej Osake. Ženy mali tým väčšiu zľavu, čím vyššie podpätky mali ich lodičky. Minimálna výška podpätkov pritom bola päť centimetrov, avšak čím vyššie, tým lepšie pre peňaženku návštevníčok. Za päť centimetrové opätky bola zľava desať percent a s každými ďalšími dvoma centimetrami sa zvyšovala o päť percent. Ak zákazníčka dokázala prísť na podpätkoch vyšších ako 15 centimetrov, dostala zľavu až 40 percent.

Zdroj: My Place Café &

Prirážka pre mužov

Melbournská kaviareň chcela upozorniť na nerovné platové podmienky mužov a žien a zaviedla na jeden týždeň v mesiaci 18 percentnú prirážku pre mužov. Muži v Austrálii totiž zarábajú v priemere o 18 percent viac ako ženy. Uvádza to webová stránka úradu austrálskej vlády, ktorá sa zaoberá rovnosťou mužov a žien. Rozdiel v odmeňovaní žien a mužov sa počas posledných dvoch desaťročí pohyboval medzi 15 až 19 percentami.

Handsome Her

​Výnos z prirážky vo vegánskej kaviarni Handsome Her, ktorú vedú "ženy pre ženy", je určený na charitu, vyhlásila majiteľka podniku Alexandra O'Brien. Zákazníci podľa majiteľky na svojráznu iniciatívu reagujú pozitívne. "Ak by nejaký muž nechcel prirážku zaplatiť, neznamená to, že s ním vyrazíme dvere," vysvetlila majiteľka podniku.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.